کد خبر: 68472 - تاریخ: شنبه، 27 دسامبر 2014 - 16:33

امام جمعه خشکبیجار در گفتگو با خوبان خبر:

نظام در خصوص جرائم سران فتنه بیشتر روشنگری کند/ عملکرد نظام در خصوص جنایت فتنه گران در نهایت مدارا بوده است

حجت الاسلام صفری گفت: در همین دولت یازدهم خیلی از افرادی که در فتنه نقش داشتند به دنبال سهم خواهی بودند و مسئولیت هایی را هم کسب کرده اند و این یعنی دشمن در دشمنی خود مصر است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام محمد صفری امام جمعه خشکبیجار در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص علل شکل گیری فتنه 88 گفت: برای هر معلولی نمی توان علت واحدی در نظر گرفت. معلولی مثل فتنه 88 و 78 دو عامل اصلی داشت. یکی دشمن خارجی که دشمن قسم خورده ای است برای از بین بردن و خفه کردن گفتمان انقلاب اسلامی. گفتمانی که موجب تضعیف و یا بهتر بگوییم موجب تخریب پایه های استکبار جهانی می باشد. این گفتمان در دنیا تنش ایجاد کرده است. البته تنش برای مستکبرین

 

وی افزود: عامل دوم منافقین داخلی بودند که از اول هم اعتقادی به این گفتمان نداشتند و اختلاف مبنایی با ایدئولوژی انقلاب اسلامی دارند. لذا حیات خود را در گره خوردن به یکی از مستکبرین دنیا می بینند و برای رسیدن به این هدف خود تلاش می کنند تا جای پایی در دل دوستان خود باز کنند و تنها راه رسیدن به این هدف شوم و کثیف را براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانند.

 

حجت الاسلام صفری در پاسخ به این سوال که آیا نظام تا کنون با فتنه گران مماشات نموده است اظهار داشت: خیلی از افراد که دچار اشتباه استراتژیک در طول 35 سال از عمر انقلاب شدند و بعد توبه کردند، از رافت اسلامی استفاده کردند. ولی این انسان های جاهل و غافل و شاید بهتر بگوییم خائن که بر اساس تحریکات اطرافیان خود مغبون شده اند و از جهتی هواهای نفسانی آن ها موجب موضع گیری این چنینی علیه انقلاب و آرمان های آن شده است از فرصت های پیش آمده استفاده نکرده و عملکرد نظام در مقابل جنایت های آن ها در نهایت مدارا بوده است.

 

امام جمعه خشکبیجار با بیان این که قانون اساسی و قوانین قضایی مبتنی بر شرع ماست در خصوص مجازات شرعی و قانونی فتنه گران اظهار داشت: هر قانونی که مصوب شده است ریشه در اراده شارع مقدس دارد لذا جرم این افراد برای مسئولین قضایی ما مشخص و محرز است و ایشان بر اساس نوع جرم و وسعت تبعات آن حکم صادر می کنند.

 

وی در خصوص این سوال که آیا فتنه گران از اشتباهات خود درس گرفته اند گفت: نباید انتظار داشته باشیم که آن ها مثل ما فکر کنند. ما با آن ها اختلاف فکری مبنایی داریم. شخصیت های موثر در حزب کارگزاران، لیبرال دموکرات بودن خود را علناً اعلام می کنند و تفکر لیبرالی چه در اقتصاد و چه در سیاست با نگاه فکری اسلام سنخیت ندارد. لذا انتظار دوستی آن ها با ما توقعی است بیجا و این زنگ خطری است برای دوستداران انقلاب.

 

حجت الاسلام صفری

 

امام جمعه خشکبیجار در پاسخ به این سوال که چرا قوه قضاییه نسبت به عملکرد موسوی، کروبی و خاتمی به عنوان سران فتنه و حامیان آن ها از جمله هاشمی و فرزندانش، علی مطهری و برخی دیگر از سیاسیون اقدام جدی نمی کند گفت: شخصیت های این چنینی جز رجال سیاسی و مذهبی این ممکلت هستند و مسئولیت های کلان در این نظام داشته اند و تبعاً طرفدارانی برای خود دارند.

 

حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد: لذا نظام بر اساس مصلحت هایی که وجود دارد ( و یکی شناخت و آگاهی افراد نسبت به زوایای پنهان و آشکار عملکرد آن هاست) نمی تواند خیلی صریح حکم صادر کند. البته اگر می توانستند در خصوص جرائم آن ها برای مردم بیشتر روشنگری می کردند بهتر بود. از جهت دیگر در کشور ما آزادی بیان وجود دارد و بر خلاف دیدگاه برخی معترضین برای این که خیلی از افراد از تربیون های متعدد در مکان ها و زمان های متفاوت در کتاب ها و رسانه ها انتقادات تند و خلاف واقع و غیرمنصفانه نسبت به نظام و ارکان نظام روا می دارند و حتی علیه مذهب و ائمه ما سخنرانی می کنند و مقاله و کتاب می نویسند اما نظام با سعه صدر با آن ها برخورد می کند.

 

وی اضافه کرد: و این از ویژگی های یک نظام الهی است که اشخاص در مقابل آن در قالب یک منتقد ظاهر می شوند اما این بدان معنی نیست که نسبت به جرم ها باید بی تفاوت بود و دوستان انقلاب و نظام باید بیشتر از خود مایه بگذارند نه این که نظام برخورد کند و از خود مایه بگذارد. دوستداران انقلاب باید عمارگونه در مقابل اراجیف این افراد که اختلاف مبنایی دارند اظهار نظر کنند تا حق از باطل برای مردم مشخص شود.

 

حجت الاسلام صفری در خصوص این که چرا برخی از مسئولین پس از گذشت 5 سال از فتنه 88 موضع خود را در قبال این اتفاقات اعلام نمی کنند اظهار داشت: داشتن ایمان قوی الزاماتی دارد. از جمله داشتن روحیه باصلابت و شجاعانه در عرصه جنگ نرم. برخی از بزرگان خیال می کنند دیدگاه مردم برخلاف دیدگاه نظام می باشد. لذا برای این که جایگاه خود را از دست ندهند اظهار نظر نمی کنند و این امور را به گذشت زمان واگذار می کنند.

 

امام جمعه خشکبیجار در خصوص واکسینه شدن نظام در قبال اتفاقاتی همچون فتنه 88 گفت: قطع یقین این گونه است این زنگ خطری بود که مردم و مسئولین آن را شنیدند. اما باید خود را در مقابل اتفاقات این چنینی آماده نگه دارند و نباید خطر دشمن را با حرکتی مثل حضور 9 دی تمام شده تلقی کنند و احساس کنند نظام با این حضور مردمی واکسینه شده است.

 

وی تصریح کرد: اگر نهادهای امنیتی و نظامی ما بخواهند مسامحه کنند احتمال تکرار آن وجود دارد و این ساده لوحانه است که بگوییم با حرکت مردم طومار آن ها برچیده شده است. مثلاً در همین دولت یازدهم خیلی از افرادی که در فتنه نقش داشتند به دنبال سهم خواهی بودند و مسئولیت هایی را هم کسب کرده اند و این یعنی دشمن در دشمنی خود مصر است.

 

امام جمعه خشکبیجار در پایان در خصوص علت ایجاد حماسه نهم دی اظهار داشت: مردم ما مردمی هستند که بیشتر امور زندگی خود را (فردی و اجتماعی) با آموزه های دینی تنظیم می کنند. لذا دین دار محسوب می شوند و هر چه درعرصه اجتماع خلاف دین باشد نسبت به آن عکس العمل و واکنش نشان می دهند. اعمال فتنه گران نیز از همین جنس بود. اعتراض به اصل نظام ولایی، حمله به نهادهای دینی، حمله به تفکر جریان عاشورایی، حمله به مساجد و آتش زدن آن ها.

 

این امور باطل چیزی نبود که به راحتی و بی تفاوتی از کنار آن بگذرند. لذا با حضور آگاهانه و قدرتمندانه خود طومار فتنه گران را پیچیدند و خواب راحت را از چشمان آن ها ربودند و همچون دریا خس و خاشاک را از خود بیرون راندند و این باید درس عبرتی برای فتنه گران و طرفداران آن ها باشد و درسی برای مسئولین ما که در ایفای وظایف خود بهتر عمل کنند و معضلات و جرائم اقتصادی را که موجب دلسردی مردم می شود کاهش دهند.

 

انتهای پیام/38


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads