کد خبر: 67576 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 دسامبر 2014 - 11:16

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان بیان کرد:

سبوس و شکر؛ عمده کالاهای وارداتی به گیلان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان با بیان اینکه سبوس و شکر از عمده کالاهای وارداتی به گیلان است، گفت: کالاهای صادراتی شامل شیشه و تره بار است.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا: ناصر آل محمدی در نشست خبری این اداره کل که به مناسبت گرامیداشت روز حمل و نقل برگزار شد، گفت: در گیلان 165 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا (داخلی)، 112 شرکت حمل و نقل مسافر، 3 شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: حدود 12 هزار و 500 راننده فعال در بخش حمل و نقل عمومی گیلان مشغول فعالیت هستند.

آل محمدی در ادامه از جابجایی و حمل حدود 5.2 میلیون تن کالا توسط 383 هزار دستگاه در 8 ماهه سالجاری خبر داد و تصریح کرد: در بخش جابجایی مسافر بیش از 4 میلیون نفر توسط 474 هزار وسیله نقلیه عمومی در 8 ماهه امسال جابجا شدند.

وی گفت: در بخش حمل و نقل بین المللی طی 8 ماه سالجاری مرز آستارا با میزان جابجایی 150 هزار و 880 تن کالا در واردات، رتبه دوم کشور و 552 هزار و 221 تن در بخش صادرات، رتبه سوم کشور را کسب کرد.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی به گیلان شامل انواع تخته، سبوس و شکر است و کالاهای صادراتی شامل سیمان، تره بار و شیشه است.

آل‌محمدی با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان حمل و نقل کالای گیلان از میانگین کشوری بیشتر است، گفت: عمر ناوگان حمل و نقل کشوری 17.5 سال است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی کالا در کشور هنوز در لایه‌های سنتی است، خاطرنشان کرد: ناوگان حمل کالا بیشتر به صورت خودمالکی است و این امر معایب زیادی دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان در خصوص بهره گیری از فرصت منطقه آزاد انزلی برای واردات انواع خودروی خارجی برای ناوگان عمومی استان گفت: اجرای این کار با مشکلات زیادی مواجه است زیرا مکان استفاده از این خودروها محدود است و نگهداری از این ماشین ها بسیار هزینه بر است.

 

انتهای پیام/84


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads