کد خبر: 66244 - تاریخ: شنبه، 29 نوامبر 2014 - 18:53

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

مرجعیت حوزه علمیه قم زمینه اضمحلال گروهک تکفیری را فراهم آورد/ میرزا کوچک یک مشروطه خواه واقعی بر اساس مبانی دین بود

امام جمعه خمام گفت: مرجعيت حوزه علميه قم در سايه حاکميت نظام جمهوري اسلامي ايران، توانسته است رهبري افکار عمومي مسلمين جهان را با برگزاري اجلاس عظيم « جریان های تکفیری» بر عهده بگيرد که اميدواريم هرچه سريعتر زمينه اضمحلال اين دژخيمان خون‏ آشام را فراهم آورد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های روز گذشته نماز جمعه خمام با اشاره به نامگذاری 7 آذر ماه به نام روز نیروی دریایی گفت: هفتم آذرماه به مناسبت سالروز عمليات غرورآفرين مرواريد و حماسه جاودان ناوچه موشک انداز پيکان، بنام «روز نيروي دريايي ارتش» نامگذاري شده است که اين عزيزان در همان روزهاي نخست جنگ تحميلي (هفتم آذر ماه سال 1359) توانستند نيروي دريايي دشمن بعثي را براي هميشه از کار بيندازند و دست آنها را از سواحل شهرهاي جنوبي کشور همچون آبادان و خرمشهر و خليج فارس و درياي عمان کوتاه کنند.

 

امام جمعه خمام تمام خلیج فارس و دریای عمان را تحت پوشش نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ایران با راه اندازي خط توليد ناوشکن در بندر عباس و بندر انزلي در حال افزايش تعداد ناوچه‌هاي خود است که حاصل آن افزايش قدرت دفاعي کشور خواهد بود.

 

دکتر عاشوری با اشاره به سالگرد شهادت میرزاکوچک خان در 11 آذر ماه، میرزا کوچک را یک مشروطه خواه واقعی بر اساس مبانی دین معرفی کرد و اظهار داشت: اگر او موفق مي شد تا با رهبران ديني در پايتخت همچون شهيد مدرس متحد شود، قطعاً مي‌توانست دست اجانب را از سرزمين ايران، کوتاه و استقلال و امنيت و حاکميت دين را به کشور باز گرداند. 

 

وی با اشاره به نفوذ جاسوسان انگلیس در بین یاران میرزاکوچک برای از بین بردن نهضت جنگل گفت: سردار تنهاي جنگل هاي گيلان در مقابل سازش دوستان، خيانت نفوذي ها و هجوم دشمنان داخلي و خارجي، همچنان مقاومت کرد تا اينکه نفس‌هاي گرمش در کوه هاي برفي خلخال به سردي گراييد و شب‌پرستان روبَه صفت، سرِ سرو قامتش را از تن جدا کرده و براي رضا خان فرستادند.

 

حجت الاسلام عاشوری در بخش دیگری از خطبه ها، میلاد امام کاظم (ع) در هفتم صفر را تبریک گفت و ادامه داد: امام صادق(عليه السلام) به ميمنت ميلاد امام کاظم(عليه السلام) سه شبانه روز در مدينه اطعام دادند و بسيار به او محبت مي کردند. حتي فرمودند: دوست داشتم که فرزند ديگر نمي داشتم و همه محبتم را نثار او مي کردم . جوّ زمان امام صادق(عليه السلام) به گونه اي بود که حضرت نمي توانستند امام بعدي را به مردم معرفي کنند. ولي به اين صورت اشاراتي براي برخي خواص مي کردند.

 

امام جمعه خمام كنگره جهاني جريان‏هاي تكفيري و افراطي از ديدگاه علماي اسلام را نقطه عطفي در جهان اسلام براي برون رفت از چالش هاي به ‏وجودآمده و رسيدن به وحدتي فراگير در سراسر كشورهاي اسلامي دانست و تصریح نمود: گروه داعش که امروزه با حمايت کشورهاي استکباري، بلاي جان مسلمانان در عراق و سوريه شده است، همچون وهابيت سعودي است که حدود 80 سال پيش با حمايت همين کشورهاي استکباري دامنگير عربستان شد.

 

خطیب جمعه خمام یادآور شد:  در آن زمان هيچ مانعي سر راه آنها وجود نداشت که ماهيت خبيثشان را براي مردم دنيا آشکار کند؛ اما اينک مرجعيت حوزه علميه قم در سايه حاکميت نظام جمهوري اسلامي ايران، توانسته است رهبري افکار عمومي مسلمين جهان را با برگزاري چنين اجلاس عظيمي بر عهده بگيرد که اميدواريم هرچه سريعتر زمينه اضمحلال اين دژخيمان خون ‏آشام را فراهم آورد.

 

انتهای پیام/65


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads