کد خبر: 64533 - تاریخ: جمعه، 7 نوامبر 2014 - 22:00

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: مکتب ما حسینی و مذهب ما جعفری است/ عاشورا امتداد بعثت انبیاء

حجت الاسلام عاشوری گفت: عاشورا، امتداد بعثت انبياء است كه در محرم سال 61 هجري قمري حادث شد و زمينه ساز حکومت مهدوي گرديد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام در آستان مقدس امام زاده حسن (ع)، با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) در 12 محرم، ایشان را پیام رسان معصومانه از حماسه عاشورا نامید و اظهار داشت: تمام مطالبي که از امام سجاد(عليه السلام) در تاريخ حماسه کربلا ذکر شده از صحت قطعي برخوردار است. آن حضرت در متن واقعه حضور داشته و به اعجاز الهي زنده مانده است، و در اوج خفقان و مظلوميت، اين حماسه را به تمام دنيا و تمام دوران ها معرفي کرده است.

 

امام جمعه خمام با بیان این مطلب که اگر روشنگري‌هاي زينب کبري(س) و امام سجّاد(عليه السلام) در کوفه و شام، آنهم در حين اسارت نبود، هيچگاه حقايق عاشورا تا به اين اندازه آشکار نمي‌شد گفت: از آن تاريخ به بعد هر قيامي که صورت مي‌گرفت به تأسي از قيام اباعبدالله(عليه السلام) بود و همة آنها الگوي خود را عاشورا قرار مي‌دادند.

 

خطیب جمعه خمام شیعه را صاحب مکتب حسینی و مذهب جعفری نامید و گفت: اگر مکتب نباشد، مذهبي هم بوجود نمي‌آيد. اگر امام‌حسين(عليه السلام) از کيان اسلام دفاع نمي‌کرد و اصل اسلام را حفظ نمي‌نمود، امامان باقر(عليه السلام) و صادق(عليه السلام) هم نمي‌توانستند احکام اسلام را گسترش دهند. 

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که عاشورا امتداد بعثت انبیاست تصریح کرد: عاشورا، امتداد بعثت انبياء است كه در محرم سال 61 هجري قمري در سرزميني به ‏نام كربلا حادث شد و زمينه ساز حکومت مهدوي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) گرديد. گويا نهضت سرخ حسيني، به ‏عنوان پيش‏ نيازي براي نهضت سبز مهدوي مي باشد.

 

دکتر عاشوری تاکید کرد: همه ما بايد از عاشورائيان الهام بگريم و براي قيام آخر، خود را مهيا و تربيت کنيم. جبهه مهدوي، حداقل به ده هزار ابوالفضل العباس(عليه‏السلام) نياز دارد.

 

امام جمعه خمام در پایان خطبه ها با بیان این مطلب که مردم ما در 13 آبان ماه امسال نشان دادند که تنها در بند شور حسینی نیستند گفت: مردم ما در عاشوراي 13 آبان امسال با فرياد مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل، نشان دادند که در عشق به اباعبدالله، تنها در بند شور نيستند؛ بلکه شعور حسيني را هم به طور کامل دريافته و يزيد زمان خود را به خوبي شناخته اند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads