کد خبر: 58784 - تاریخ: شنبه، 30 آگوست 2014 - 14:41

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

نصرت الهی به کمک مردم مسلمان و مظلوم غزه آمد/ با ادامه مقاومت، قدس شریف به زودی آزاد می شود

امام جمعه خمام گفت: به ميمنت حلول ماه عزيز ذی القعده، در سرزمين هاي اشغالي فلسطين آتش بس دائمي برقرار شده که در نوع خود پيروزي بزرگي براي مقاومت غزه و شکست خفت باري براي متجاوزان صهيونيست، محسوب مي شود.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به آغاز ماه ذی القعده اظهار داشت: به ميمنت حلول اين ماه عزيز، در سرزمين هاي اشغالي فلسطين آتش بس دائمي برقرار شده که در نوع خود پيروزي بزرگي براي مقاومت غزه و شکست خفت باري براي متجاوزان صهيونيست، محسوب مي شود.

 

وی با بیان این مطلب که پس از پیروزی مردم غزه بر دشمن صهیونیستی این سوال برای مردم جهان مطرح شد که چرا رژيم صهيونيستي با وجود داشتن پيشرفته‌ ترين سلاح‌ها و برخوردار بودن از حمايت قدرتمندترين کشورها و انجام دادن فجيع‌ترين جنايتها، باز هم به چنين شکست سنگين و خفت‌باري تن داد، اظهار  داشت: پاسخ اين سئوال به اين عقيده ديني بر مي گردد که: «اگر هر ملتي بر اساس احکام الهي، در برابر ظالمان و متجاوزان ايستادگي کند، مستحق نصرت الهي مي‌شود» و اينک پس از پنجاه روز ايستادگي مردم مسلمان و مظلوم غزه، نصرت الهي به کمک آنان آمده و شهد شيرين پيروزي الهي را نصيب آنها کرده است.

 

امام جمعه خمام اظهار امیدواری نمود تا با ادامه مقاومت، قدس شریف و همه سرزمین های اشغال شده فلسطین، آزاد شود.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به آغاز هفته کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) گفت: در ميان اولاد امام موسي بن جعفر(عليه السلام)، بعد از امام رضا(عليه السلام) فرزندي به شرافت و کمال و فضايل فاطمه معصومه(سلام الله عليها) نرسيده است. تنها امام زاده اي است که از طرف امام معصوم(عليه السلام) براي او زيارت نامه صادر شده است.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به هفته  دولت به سجایای اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر اشاره نموده و گفت: شهيدان رجايي و باهنر، با تأسي از اميرالمؤمنين(عليه السلام) رياست را از اوج کبر و فخر و غرور به زير کشيدند و با زندگي سالم و بي آلايش خود همراه ساختند و همچون اميرالمؤمنين(عليه السلام) سر در راه خدمت بي منت و هدف مقدسشان نهاده و به شهادت رسيدند.

 

وی با بیان این که سياست نه شرقى و نه غربى انقلاب اسلامى ايران، دشمنى تمام جهانخواران را برانگيخت و از اين رو، ازهمان آغاز براى از بين بردن آن، تلاشى وسيع و همه جانبه را با همكارى عوامل خويش در داخل شروع نمودند، اظهار نمود: پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، جمهورى اسلامى همچنان ‏استوار برجاى ماند و مردم مسلمان ايران اسلامى، گرمتر، آگاهتر و مصمم‏تر درصحنه ماندند و از انقلاب خونين اسلامى خويش همچنان حراست و نگاهبانى نمودند.

 

امام جمعه خمام با اشاره به کشته شدن خبرنگار آمریکایی توسط گروه تروریستی داعش گفت: اوباما و کامرون، رئيس‌جمهور آمريکا و نخست‌وزير انگليس، ناگاه تعطيلاتشان را رها کردند و به محل کارشان بازگشتند تا درباره کشته‌شدن «جيمز فولي» خبرنگار آمريکايي که داعشي‌ها سرش را بريدند و فيلم ويدئويي آن را در اينترنت پخش کردند، موضع‌گيري کنند. ساير مقامات آمريکا نيز وظيفه خود ديدند به اين زنجيره بپيوندند.

 

حجت الاسلام عاشوری متذکر شد: گر چه کار داعش، جنايت و محکوم است؛ اما اينگونه برخورد کردن با جنايتي که مصاديق مشابه و بلکه جنايت بارتر فراواني دارد، باعث تعجب است!

 

خطیب جمعه خمام در پایان گفت: کساني که اينگونه هراسان احساس وظيفه کردند تا هياهوي تمام، اين اقدام جنايتکارانه را محکوم کنند، چرا چشم خود را بر جنايات هولناک در سوريه و عراق و غزه بستند و حتي با تمام توان از جنايات آنها حمايت کردند. اين گونه رفتارهاي آنها در زمره مضحک‌ ترين نمايش‌هايي است که باعث رسوايي بيشتر بازيگران آن مي شود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads