کد خبر: 57553 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 آگوست 2014 - 18:02

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش گیلان؛

همایش تقدیر از خیرین مدرسه ساز در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد

همایش تقدیر از خیرین مدرسه ساز با حضور حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان صبح امروز در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: همایش تقدیر از خیرین مدرسه ساز با حضور حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان صبح امروز در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.

محمود کنعانی رئیس اداره آموزش و پرورش خمام در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضرین، هدف از برگزاری این همایش را تقدیر از فعالیت های خانواده فرجی «خیرین مدرسه ساز» عنوان کرد.

وی مدارس مهرک فرجی و دبیرستان نوبت اول مرحوم ابوالقاسم فرجی در روستای شیجان را دو مدرسه ای عنوان نمود که با کمک های خیریه این خانواده احداث شده است.

کنعانی با بیان این که باور این موضوع که «یک خانواده منزل خود را در لاهیجان بفروشند و از عواید فروش آن برای مردم شیجان مدرسه بسازند» برای مردم منطقه شیجان سخت بود اظهار داشت: اقداماتی از این نوع باید شناسایی و شناسانده شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمام با اشاره به تحصیل دانش آموزان مدرسه پاسداران شیجان در کانکس در سال گذشته گفت: در سال جاری این دانش آموزان موقتا به یک خانه برای تحصیل انتقال یافتند و خوشبختانه یکی از خیرین مدرسه ساز، آمادگی خود را برای ساخت این مدرسه با هزینه شخصی اعلام نمود.

کنعانی با تشکر از اقدامات ارزشمند مهندس مقدم مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان، گفت: ایشان پس از انتصاب اقدمات بسیار ارزشمندی را در سطح منطقه خمام انجام دادند.

 

4

 

وی یکی از مشکلات اساسی منطقه خمام را نوسازی بافت های فرسوده اماکن آموزشی عنوان نمود و خاطرنشان کر: درست است که ما به مرکز استان نزدیک هستیم اما در زمینه توسعه فضای آموزشی با محرومیت بسیار شدیدی مواجهیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: اماکن آموزشی ما با قدمت بسیار طولانی و با توجه به افزایش جمعیت شهری خمام جوابگو نیست.

وی جمعیت شهری بالای خمام را یک امتیاز برای این بخش عنوان کرد و افزود: اگر برنامه ریزی ها متناسب با جمعیت صورت نگیرد، این حجم از جمعیت می تواند یک تهدید به حساب آید.

وی با اشاره به درخواست زمین برای ساخت فضای آموزشی از شورای شهر خمام، به قول مساعد این شورا اشاره نمود و اظهار داشت: از  مجمع خیرین مدرسه ساز درخواست داریم تا دست ما را در این زمینه بگیرند.

کنعانی با اشاره به دبیرستان نیمه کاره استقلال در جنب تعاونی فرهنگیان خمام، به پیشرفت فیزیکی 40 درصدی ساخت این دبیرستان اشاره نمود و گفت: به دلیل حجم زیاد مدارس در حال بازسازی در سطح استان، مدارسی که از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند اعتبار لازم را دریافت می کنند. فلذا دبیرستان استقلال همچنان باید منتظر بماند.

وی ادامه داد: دانش آموزان دبیرستان استقلال به صورت هم شیفت در مدرسه امام حسین(ع) درس می خوانند. یعنی دو مقطع جدا در یک مدرسه و این موضوع باعث ایجاد مشکل برای هر دو مقطع شده است که زیبنده خمام نیست.

کنعانی با تاکید مجدد بر کمک انجمن خیرین مدرسه ساز، اقدمات این انجمن را باقیات صالحات برای این عزیزان دانست.

مهدی حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با ابراز خرسندی از حضور در آیین تجلیل از خیرین مدرسه ساز عنوان نمود: آموزه های دینی باید در رفتارهای ما تجلی یابد.

وی افزود: چه خوب است آنچه را که می خواهیم در جامعه دینی تحقق یابد در رفتارهای خودمان محقق کنیم.

حاجتی مردم خمام را مردمی قدرشناس نامید و خاطرنشان کرد: خمام صاحب مسئولینی بسیار فهیم و خدمتگزار در همه بخش هاست.

 

22

 

وی تصریح کرد: این جز الطاف الهی بود که مهندس فرجی این سرمایه گذاری را برای مردم قدرشناس خمام باقی گذاشت.

حاجتی یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش را توسعه مشارکت معرفی نمود و ادامه داد: این سیاست باید در جایی نمود و تجلی پیدا کند. اگر خود ما سیاست گذاری و برنامه ریزی کنیم، تردید نکنید که موفق نخواهیم شد. بلکه موفقیت زمانی است که همه مجموعه را در درگیر برنامه ریزی خودمان نماییم.

حاجتی در بخش دیگری از سخنان خود رتبه های بدست آمده در کنکور امسال را در طول تاریخ آموزش و پرورش گیلان بی سابقه خواند و تصریح کرد: استان گیلان در دو رشته تجربی و علوم ریاضی سرآمد همه استان های کشور بود.

در بخشی از مراسم توسط حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان، از زینب مظفری دانش آموز خمامی که در کنکور امسال در رشته علوم انسانی رتبه 76 را به دست آورده است، تقدیر شد.

 

23

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads