کد خبر: 55095 - تاریخ: شنبه، 12 جولای 2014 - 12:55

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: تظاهر به روزه‏ خوارى چهره‏ زيباى ماه مبارک رمضان را دچار آسيب می كند

امام جمعه خمام با بیان این که تظاهر به روزه خواری چهره زیبای ماه مبارک رمضان را دچار آسیب میکند، اضافه نمود: چقدر خوبست که همه ما در اصلاح اين پديده‏ ناخوشايند، با استفاده از قدرت معنوى امر به معروف و نهى از منكر، با رعايت اصول اخلاقى و اسلامى آن، اقدام كنيم تا به اصلاح جامعه ‏اى كه در آن زندگى مى‏ كنيم كمك كنيم.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه شهر خمام، از جمله فواید روزه داری را صفای قلب عنوان نمود و خاطرنشان کرد: سيري سبب ازدياد بخار در مغز شده و مغز حالتي شبيه مستي پيدا مي‌کند و نمي‌تواند خوب فکر کند، سرعت انتقال او کم شده و قلب کور مي‌شود. برخلاف گرسنگي که باعث رقت و صفاي قلب مي‌شود و قلب را آماده تفکري که باعث شناخت مي‌شود، مي‌کند و نوري آشکار پيدا مي‌کند.

 

وی تحمل گرسنگى و تشنگي را رفتارى نمادين براى ثبت توانايى‏ ها و قابليت ‏هاى درونى انسان در ناخودآگاهش دانست.

 

امام جمعه خمام با بیان این که تظاهر به روزه خواری چهره زیبای ماه مبارک رمضان را دچار آسیب میکند، اضافه نمود: چقدر خوبست که همه ما در اصلاح اين پديده‏ ناخوشايند، با استفاده از قدرت معنوى امر به معروف و نهى از منكر، با رعايت اصول اخلاقى و اسلامى آن، اقدام كنيم تا به اصلاح جامعه ‏اى كه در آن زندگى مى ‏كنيم كمك كنيم.

 

خطیب جمعه خمام ادامه داد: نيروى كنترل اجتماعى غيررسمى كه آحاد مردم يك جامعه هستند، در صورتى‏ كه فعال باشند، در اصلاح جامعه و تقويت سلامت اجتماعى، بسيار مؤثرند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) در خصوص وظایف روزه داران گفت:  به گفته پيامبر اكرم(ص) از جمله وظيفه روزه‌ داران صدقه بر فقيران، احترام به سالخوردگان، ترحم به كودكان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهرباني به يتيمان و نيز عبادت و سجده‌هاي طولاني، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و فضيلت اطعام در اين ماه است.

 

وی بهترین اعمال این ماه را دوری از محرمات الهی دانست.

 

امام جمعه خمام با اشاره به نامگذاری روز 21 تیرماه – سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب – به عنوان روز عفاف و حجاب اظهار داشت:  ياد و خاطره شهدا و قيام مردم مشهد بخشى از تاريخ مبارزه ملت ايران است كه بايد زنده بماند.

 

خطیب جمعه خمام با بیان این که  در جنگ فرهنگى هدف قرار دادن نقاط استراتژيك از اصول مهم دشمنان است تصریح کرد: براساس اسناد به‏ دست آمده از رژيم ‏هاى سلطه به ‏خصوص آمريكا و انگليس و صهيونيست‏ ها، مبارزه اصلى با جمهورى اسلامى ايران بايد از طريق استحاله فرهنگى انجام پذيرد و لذا نوك پيكان تهاجم دشمن عليه جامعه ايران، به ارزش هاي اسلامي است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری با اشاره به فتنه ی اخیر عراق اظهار داشت:  طبق شواهد موجود، دنياي استکبار بنا داشت فتنه اي که امروز در عراق جريان دارد، در داخل ايران اسلامى به ‏وسيله گروهك عبدالمالك ريگى به راه بيندازد. ولي سربازان گمنام امام زمان(عج) آن را در همان نطفه اش خفه کردند. اگر آن روز با اين گروهك ملحد برخورد نمى‏ گرديد، قطعاً امروز شاهد همراهى آنها با تروريست هاى داعش و گروهك ‏هاى تكفيرى بعثى، عليه ملت‏هاى مسلمان منطقه بوديم.

 

وی علت بمباران امروز غزه و خیال راحت اسرائیل از انجام این کار را، حمایت نکردن مسلمانان کشورهای عربی منطقه از مردم مظلوم فلسطین عنوان نمود و گفت: امروز استکبار آمريکا و صهيونيسم بين الملل و تروريست هاي منطقه، همگي در صددند تا نقشه خاور ميانه را طوري ترسيم کنند که مسلمانان مخصوصاً جمهوري اسلامي ايران هيچ نقشي نداشته باشند و يا در نهايت ضعف قرار بگيرند.

 

امام جمعه خمام با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) در پانزدهم رمضان، به نامگذاری این روز به روز اکرام و اطعام به نيازمندان اشاره نموده و یادآور شد: برنامه هاي اسلام در جهت رسيدگي به امور نيازمندان است. امروز که نظام اسلامي در کشور ما حاکم است به همين منظور در همان ابتداي انقلاب، کميته امداد را براي تأمين حداقل معيشت فقرا به وجود آورد و اينک نيز تخصيص يارانه ها مرحم ديگري بر زخم هاي آنان است.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads