کد خبر: 54144 - تاریخ: شنبه، 28 ژوئن 2014 - 11:39

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: سررشته تمام فتنه های دنیا آمریکا و اسرائیل است

امام جمعه خمام گفت: آمريکا، مدافع عنوان کدخدايي خيالي خود بر جهان است و اسرائيل هم محافظ موجوديت نامشروع خويش در منطقه. آنها به همين منظور مي خواهند کشورهاي مخالف با مواضع شان، يا ساقط شوند و يا آنقدر ضعيف گردند که ديگر خطري براي منافع استکباري شان نباشند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام ، با بیان این که قوه قضاییه از ابتدای انقلاب آماج حملات و فشارهای سیاسی داخلی و خارجی بوده است اظهار داشت: انتقاداتي که از دستگاه شريف قضاء مي شود، عموماً يا بخاطر تخريب کليت چهره نظام است؛ يا بخاطر تأثيرگذاري بر رأي و نظر قضات است؛ و يا اينکه بخاطر برخي نقايص ساختاري موجود در اين نهاد مي باشد که باعث اطاله برخي از دادرسي ها و بروکراسي پيچيده مي شود.

 

وی تصمیم دستگاه قضا در خصوص پرونده فساد 3 هزار میلیاردی را از افتخارات دستگاه قضا برشمرد و اظهار داشت: البته قوه قضائيه نيز همانند ساير قوا، نيازمند نقادي اصحاب علم و نظر مي باشد؛ اما رويه اي که برخي در نقادي از اين دستگاه پيش گرفته اند، حرکت جاهلانه در مسير دشمن است.

 

امام جمعه خمام زنده ماندن حضرت آیت الله خامنه ای در جریان سوقصد به جان ایشان در تیرماه 1360 را از الطاف الهی خواند و تصریح کرد: در ششم تيرماه 1360، حضرت آيت ‏الله خامنه ‏اي كه به منظور ايراد سخنراني در مسجد ابوذر در جنوب تهران حضور يافته بود بر اثر انفجار بمبي، به شدت مجروح شد که معظم‌له به طور معجزه ‏آسايي زنده ماند و اين از الطاف الهي بود كه اين گنجينه گرانمايه براي رهبري امت اسلام بعد از حضرت امام(ره) حفظ شوند.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به پایان یافتن حاکمیت سیاسی آمریکا بر ایران پس از انقلاب اسلامی گفت: پس از اينكه آمريكا و غرب در به ‏كار گرفتن تمام تلاش ها، شيوه‏ ها، توطئه‏ ها و كودتاها جهت نابودكردن انقلاب اسلامى ناكام ماندند، جنگ را به ايران تحميل كردند و تمام امكانات ‏مادى، نظامى و تبليغاتى خود را در حمايت از رژيم صدام در طول جنگ به ‏كار گرفتند و اگر آن حمايت ها نبود، به ‏طور قطع رژيم صدام پس از آزادى خرمشهر از پاى درآمده بود.

 

حجت الاسلام عاشوری در ادامه به حادثه سقوط هواپیمای ایران برفراز آب های خلیج فارس توسط آمریکا در سال 1367 اشاره نمود و خاطرنشان کرد: بدون شك بزرگداشت خاطره شهداى اين حادثه، افكار عمومى را متوجه جنايات آمريكا خواهد ساخت ومى ‏تواند بازتاب خارجى بسيار مناسب و پيامدهاى مثبتى در سطح بين‏ المللى به بار آورد. يادآورى اين حادثه، مى ‏تواند تبليغات ‏آمريكا در زمينه حمايت از حقوق بشر و استفاده ناجوانمردانه از اين اهرم را خنثى كند. محكوم كردن‏ اين اقدام جنايتكارانه مى ‏تواند در آگاهى ملت ما نسبت به ريشه جنايت ها و دشمنى ‏هاى آمريكا با ملت ما وانقلاب اسلامى مؤثر واقع شود.

 

وی یادآور شد: امروز افكار عمومى جهان، اين سؤال را مطرح مى‏ كند كه چگونه در قضيه لاكربى (سقوط هواپيماي «پان آمريکن» آمريکايي در جنوب اسکاتلند که 270 کشته داشت) و در حد يك ‏اتهام است، كشور ليبى از سوى سازمانهاى بين‏ المللى مجازات شده است؛ ولى از كنارحادثه سرنگونى هواپيماى مسافربرى جمهورى اسلامى ايران به سادگى مي گذرند.

 

امام جمعه خمام با بیان این که هر فتنه اي که در هر کجاي دنيا بر پا مي شود، سر رشته آن به آمريکا و اسرائيل متصل است اظهار داشت: آمريکا، مدافع عنوان کدخدايي خيالي خود بر جهان است و اسرائيل هم محافظ موجوديت نامشروع خويش در منطقه. آنها به همين منظور مي خواهند کشورهاي مخالف با مواضع شان، يا ساقط شوند و يا آنقدر ضعيف گردند که ديگر خطري براي منافع استکباري شان نباشند. لذا انواع جنگ هاي طائفه اي و مذهبي را در منطقه به راه مي اندازند و از مخالفين آن کشورها، با همه وجود حمايت مي کنند.

 

خطیب جمعه خمام یکی از اهداف آمریکا در ایجاد بحران عراق را، نسبت دادن دخالت ایران در امور کشورهای همسایه برشمرد و افزود: يکي از اهداف آمريکا در ايجاد بحران عراق، اين بود که پاي ايران را به ميدان باز کند و اتهام قديمي و بي‌دليل خود را مبني بر دخالت ايران در امور همسايگان، مدلل سازد و همچنين توان نظامي ايران را مستهلک کند و از طرف ديگر کشورهاي ترکيه، اردن، عربستان، امارات و قطر هم حمايت خود از تروريسم را در عراق علني تر کنند.

 

وی تصریح کرد: آمریکا نمي دانست که ايران اسلامي براي تأثيرگذاري بر اوضاع منطقه، نيازي به حضور نظامي ندارد؛ بلکه ايران در مواجهه با بحران‌هاي امنيتي منطقه، سياست خاص خود را دارد و به تجربه هم ثابت شده است که اينگونه سياست ها، موفق بوده است. ايران حتي در سوريه هم نيازي به مداخله نظامي نديد؛ بلکه به توانايي دولت و ملت سوريه در خنثي کردن تهديدات دشمنان، اعتماد کرد.

 

امام جمعه خمام در پایان گفت: از منظر ايران دولت و مردم عراق به مراتب از دولت و ملت سوريه قوي‌ ترند در حاليکه بحران امنيتي عراق، به مراتب ضعيف‌تر از بحران امنيتي سوريه است. سياست ايران در مسايل منطقه‌اي کاملا اخلاقي و جوانمردانه است و ايران حل بحران کنوني را در توان داخلي دولت و ملت عراق مي‌داند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads