کد خبر: 53195 - تاریخ: یکشنبه، 15 ژوئن 2014 - 19:55

استاندار گیلان:

بیکاری 70 درصد فارغ‌التحصیلان گیلان قابل تحمل نیست

استاندار گیلان گفت: نمی‌توانیم نظاره‌گر بیکاری 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گیلان با وجود نعمت‌های فراوان و محور قرار دادن کشاورزی این استان باشیم.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جمع کشاورزان برتر گیلان با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: هر روز باید روز جهاد و خدمت به کشاورزان و روستاییان باشد.

وی گیلان را استانی کشاورزی خواند و افزود: گیلان در تولید محصولاتی مانند فندق، گل گاوزبان، بادام‌زمینی، ماکیان، صید و صیادی، چوب و صنوبرکاری، مرغ اجداد و… رتبه دوم کشوری را دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان با وجود مزیت‌ها برتر در تولید محصولات کشاورزی نباید در اشتغال جزو پنج استان نخست کشور باشد، تصریح کرد: بیکاری گیلان با کشاورزی همخوانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم نظاره‌گر این باشیم که 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان با وجود نعمت‌های فراوان و با محور قرار داشتن کشاورزی بیکار باشند.

نجفی با اشاره به اینکه امید زیادی به بخش کشاورزی وجود دارد، گفت: مشکلات استان در بخش اشتغال با دست کشاورزان برطرف می‌شود.

وی بحث آموزش و ترویج در توسعه بخش کشاورزی، توجه به دانش فنی، تشکل‌های کشاورزی و استفاده از مددکاران ترویجی را مورد تاکید قرار داد و نقش آنها را در توسعه بخش کشاورزی تاثیرگذار دانست.

امروز توسط استاندار گیلان از تولید کننده برنج هاشمی و علی‌کاظمی به صورت ویژه تجلیل شد.

در 350 هزار هکتار از اراضی شالیزاری کشور برنج هاشمی و در 50 هزار هکتار از شالیزارها نیز علی کاظمی کشت می‌شود.

منبع: فارس

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads