کد خبر: 53016 - تاریخ: شنبه، 14 ژوئن 2014 - 10:36

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

حفظ پيوند مردم با رهبری، باطل‌السحر تمام چالش‌هايي است که دشمن در درون نظام به‌دنبال آن است

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به نقش بی بدیل رهبری در حفظ انقلاب اسلامی گفت: شخصيت وارسته و فروتن امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي) هيچ‌گاه اجازه نمي‌دهد که ايشان به مهم‌ترين مقوله‌اي که در آن نقش دارند، بپردازند و اين از وظايف اصلي و خطير صاحبان بيان و بنان است تا به اين اصلي‌ترين چالشي که دشمن در پي ايجاد آن در درون است، بپردازند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک میلاد حضرت صاحب الزمان (عج)، ضمن آرزوی تعجیل در فرج امام زمان (عج) گفت:  امروز اعلام مي کنيم که خدايا! ما آماده پيروي محض از امام زمانمان هستيم و اين اطاعت خويش را در طول 35 سال انقلاب اسلامي ايران، از ولايت فقيه که به جاي آن حضرت عهده دار امور مسلمين جهان هستند نشان داده ايم؛ لذا عاجزانه دعا مي کنيم که پروردگارا! در فرج امام زمان ما تعجيل بفرما.

 

حجت الاسلام عاشوری اضافه کرد: او روزي خواهد آمد و زمين را که در اثر تخلف از شريعت الهي پر از ظلم و جور شده، با حاکم کردن شريعت الهي، مملوّ از عدل و داد خواهدکرد.

 

خطیب جمعه خمام پیام امام زمان (عج) را اجرای دین خدا معرفی کرد و اظهار داشت:  بايد براي اجراي آن قيام کنيم، تا بتوانيم از منتظران حضرتش حساب شويم. چون ما که براي شخص کار نمي کنيم؛ بلکه براي خداي آن شخص که هميشه حاضر و ناظر است کار مي کنيم.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به هفته جهاد کشاورزی، زمين مستعد براي کشاورزي را از نعمت هاي بزرگ خداوند برشمرد و ادامه داد: در هرجا که این گونه زمین ها وجود دارد بايد قدر دانسته شود، نه اينکه تغيير کاربري داده شود.

 

وی کشاورزی را شغل مقدس، پایدار و اساسی دانست و تصریح کرد:  کشاورزي، يک شغل مقدس، پايدار و اساسي است که غذاي سالم بشر را تأمين مي کند و افراد را در منطقه و محل خودشان و در کنار خانواده و فاميل مشغول به کار مي سازد. بنابراين لازم است که از سوي مجموعه دولت، مورد حمايت جدي قرار گيرد و مجلس شوراي اسلامي نيز قوانين لازم و مفيد را درجهت ارزش گذاري به اين امر مهم تصويب کند.

 

امام جمعه خمام افزود: باید طوری باشد که جوانان ما با افتخار اعلام کنند شغلشان کشاورزي است. نه اينکه هرکس توانايي و استعدادي دارد جذب مشاغل پردرآمد و غير ضروري شده و به مراکز استان ها يا پايتخت مهاجرت کند، و آنکس که هيچ راه مفرّي  برايش نمانده از روي ناچاري آن هم بصورت موقت به کار کشاورزي تن بدهد و منتظر باشد تا هر موقع فرصت مناسبي پيش آمد او هم به جرگه بيکاران پردرآمد بپيوندد.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به نقش بی بدیل رهبری در حفظ انقلاب اسلامی گفت: شخصيت وارسته و فروتن امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي) هيچ‌گاه اجازه نمي‌دهد که ايشان به مهم‌ترين مقوله‌اي که در آن نقش دارند، بپردازند و اين از وظايف اصلي و خطير صاحبان بيان و بنان است تا به اين اصلي‌ترين چالشي که دشمن در پي ايجاد آن در درون است، بپردازند.

 

خطیب جمعه خمام یادآور شد: حفظ پيوند مردم با رهبري، باطل‌السحر تمام چالش‌هايي است که دشمن در درون به‌دنبال آن است.

 

امام جمعه خمام با بیان این که حمله گروه داعش به سوریه و عراق، برنامه شومی از سوی دولت های غربی و دولت های مرتجع منطقه برای نابودی خط مقاومت بود اظهار داشت: اگر چه اين طرح در سوريه موفق نشد؛ اما ويراني‌هاي زيادي را براي اين دولت در پي داشت و البته امروز همين طرح را براي عراق در نظر دارند.

 

وی در پایان گفت:  در نظر سعودي‌ها و قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي، عراق زمينه‌هاي بهتر و مناسب‌تري براي راه‌اندازي يک جنگ واقعي بين شيعه و سني دارد. آن‌ها مي خواهند کاري را که در سوريه نتوانستند انجام دهند، در عراق به سرانجام برساند؛ غافل از اينکه عراق توان زيادي براي سرکوب اين گروهک تروريستي دارد و مي‌تواند حرکت داعش را در هم بشکند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads