کد خبر: 52620 - تاریخ: شنبه، 7 ژوئن 2014 - 13:24

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

قلب نازنین پیامبر اسلام از این همه اختلاف و منازعه بین مسلمانان پرخون است

امام جمعه خمام گفت: متأسفانه مسلمانان با صرف هزينه هاي هنگفت از بيت المال مسلمين، همديگر را مي کشند، بي فرهنگي و بداخلاقي را رواج مي دهند، دين خدا را بدنام مي کنند، کشورهاي خود را به ويرانه تبديل مي نمايند، نسل هاي جديد را نسبت به اصل دين دچار ترديد مي کنند و در اين ميان دشمنان خود را نيز دلشاد و جري تر مي سازند.

به گزارش خوبان: نماز جمعه این هفته خمام با حضور نمازگزاران خمامی و به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه خمام در آستان مقدس امام زاده حسن (ع) مسجد جامع خمام برگزار گردید.

 

امام جمعه خمام در خطبه دوم با اشاره به سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) در یازدهم شعبان و روز جوان، ایشان را الگوی جوانان عالم توصیف نمود و اضافه کرد: جواني، مهم ترين مرحله عمر انسان است که شخصيت آينده او را تشکيل  مي دهد. همه کارهاي بزرگ در طول تاريخ بدست جوانان انجام شده است و انسان در اين سنين، گرايش شديدي به انجام کارهاي خير دارد.

 

وی بر توسعه مراکز ديني و مذهبي همچون مساجد، حسينيه ها، پايگاه هاي فرهنگي و انقلابي همچون کانون هاي قرآن و هسته هاي مقاومت تاکید نموده و افزود: باید جا برای جذب جوانان ما فراهم باشد تا ایشان ساختار شخصیت خود را در این گونه محافل شکل دهند.

 

حجت الاسلام عاشوری وحدت را بزرگ ترین نیاز جهان اسلام معرفی نموده و خاطرنشان کرد:  از درگيري هاي جاري در کشورهاي اسلامي، فقط دشمنان مشترک مسلمانان سود مي برند؛ و علاوه بر فروش سلاح هاي خود، هر روز شاهد ضعف بيشتر مسلمانان مي شوند و با استفاده از امکانات رسانه اي خود، اسلام را دين خشونت و ترور معرفي مي کنند.

 

خطیب جمعه خمام یادآور شد: متأسفانه مسلمانان با صرف هزينه هاي هنگفت از بيت المال مسلمين، همديگر را مي کشند، حرث و نسل خود را به نابودي مي کشانند، بي فرهنگي و بداخلاقي را رواج مي دهند، دين خدا را بدنام مي کنند، کشورهاي خود را به ويرانه تبديل مي نمايند، نسل هاي جديد را نسبت به اصل دين دچار ترديد مي کنند و در اين ميان دشمنان خود را نيز دلشاد و جري تر مي سازند. قطعاً قلب پيامبر اسلام از اينهمه اختلاف و منازعه و بداخلاقي و خون ريزي مسلمانان، پر خون است.

 

وی با بیان این که در بيست و پنجمين سالگرد رحلت امام خميني، محور تجديد بيعت ها با بنيانگذار جمهوري اسلامي بايد کنار گذاشتن اختلافات و تلاش براي برقراري اتحاد باشد به سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام (ره) اشاره نموده و اظهار داشت: مقام معظم رهبري در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) مطالب ارزشمندي در رابطه با اوضاع کشور و چالشهاي پيش رو، مطرح فرمودند که بايد سرلوحه فعاليت هاي همه مردم و مسئولين کشور باشد.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان با اشاره به انتخابات اخیر در سوریه اظهار داشت:  سوريه با برگزاري انتخابات موفق خود، روند پيروزي هايش در مقابل استکبار جهاني را تکميل کرد و دشمنان ياوه گوي خود را در انظار جهانيان، خلع سلاح نمود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads