کد خبر: 51301 - تاریخ: چهارشنبه، 21 می 2014 - 16:12

سرگرد یحیی پور جانشین فرمانده سپاه مقداد رشت:

مهم ترین رمز پیروزی در عملیات بیت المقدس وحدت همه نیروها در سایه ایمان به خدا و رهبری حکیمانه امام (ره) بود

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مقداد رشت، با اشاره به رمز پیروزی در عملیات بیت المقدس گفت: مهمترین رمز پیروزی در عملیات بیت المقدس، وحدت همه نیروهای مردمی و سپاه و ارتش در سایه ایمان به خدا و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) بود که الگویی شد برای همه افراد در همه زمانها که با این رمز می توان به هر ناممکنی دست پیدا کرد.

به گزارش خوبان: روز سوم خرداد 1361 يکي از بارزترين جلوه‌هاي نصرالهي و يکي از مهمترين و زيباترين روزهاي انقلاب اسلامي ايران است.

در اين روز شهر مقاوم خيز خرمشهر که پس از 35 روز پايداري و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19 ماه) ، بار ديگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخريب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

به همین مناسبت با سرگرد حمید یحیی پور، جانشین فرمانده سپاه ناحیه مقداد رشت در خصوص این برنامه های سپاه مقداد رشت در سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر گفتگو نمودیم.

خوبان خبر: علت ماندگاری و جاودانگی حماسه سوم خرداد را در چه می دانید؟

با عرض سلام و درود به پیشگاه بقیة الله الاعظم ارواحنا لمقدمه الفدا و با آرزوی صحت ، سلامتی و طول عمر برای ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت ا…العظمی امام خامنه ای.

علت این ماندگاری و جاودانگی را باید درمتغییرهای زیادی ازجمله تاریخ ۲۰۰ ساله قبل از انقلاب اسلامی(شکستهای پی در پی وتجزیه سرزمین ایران)،کمیت و کیفیت انقلاب اسلامی (رابطه بین امام و امت و استکبار ستیزی)، نقش و تهدیدات کشورهای استکباری علیه انقلاب (که بدنبال بهانه هایی برای بیان ناکارآمدی انقلاب اسلامی ایران بودند) و همچنین حضور نیروهای مردمی و داوطلب و مومن و انقلابی در کنار نیروهای نظامی که قبل از آن بنی صدر به آن اعتقادی نداشت و روحیه ایثار و شهادت طلبی در کنار وحدت همه نیروهای وفادار به انقلاب جستجو کرد که تبدیل به نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران شد.

خوبان خبر: به نظر شما مهمترین پیام رزمندگان چه در داخل و چه در خارج کشور چه بود؟

با توجه به شرایط خاص موجود پس از انقلاب اسلامی همواره دشمنان از اینکه این انقلاب به الگویی برای کشورهای دیگر مبدل گردد در هراس بودند لذا همواره توسط ایادی خود در داخل و همچنین توسط نوکران خارجی خود جهت شکست دادن انقلاب تلاش می نمودند .

کشوری که بسیاری از متخصصین آن در کلیه امور فرار کرده بودند و کشور در دست انقلابیون به رهبری امام (ره) در حال جان گرفتن بود و جنگی هم که به ما تحمیل شد در راستای فروپاشی نظام شکل گرفت.

اگر چه صدام قرارداد الجزایر را بهانه قرار داده بود لذا در این فضا و پس از گذشت تقریبا ۱۹ ماه از اشغال خرمشهر با تدبیر فرماندهان انقلابی و بهره گیری از ظرفیتهای نظام و رهنمودهای حکیمانه امام (ره) حماسه فتح خرمشهر شکل گرفت ومردم ایران در سایه ایمان و وحدت ، “ما می توانیم ” را تجربه کردند و با نشان دادن قدرت خود به دنیا بدخواهان نظام را بر سر جایشان نشاندند و یاد دادند که با مردم ایران باید با احترام برخورد کنند و نقش تعیین کننده ایران را بعنوان یک قدرت منطقه ای نو ظهور با دیدگاه شیعی بپذیرند.

خوبان خبر: چه رمزی در آزادسازی خرمشهر نهفته است؟

مهمترین رمز پیروزی در عملیات بیت المقدس، وحدت همه نیروهای مردمی و سپاه و ارتش در سایه ایمان به خدا و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) بود که الگویی شد برای همه افراد در همه زمانها که با این رمز می توان به هر ناممکنی دست پیدا کرد.

خوبان خبر: برخی بعد از آزادسازی خرمشهر معتقد بودند که جنگ باید در همان نقطه به پایان می رسید. نظر حضرتعالی در این خصوص چیست؟

بعضی ها شبهه وارد می کنند که بعد از فتح خرمشهر جنگ نباید ادامه پیدا می کرد اما سوال اینجاست آیا ما جنگ را شروع کرده بودیم که تمام کنیم ؟ آیا بعد از فتح خرمشهر دشمن از کار خود در حمله به ایران پشیمان شده بود ؟ آیا دشمن بعثی آماده پرداخت غرامت به ایران بود ؟ آیا بعد از فتح خرمشهر دشمن از همه نقاط تحت تصرف خود عقب نشینی کرده بود؟

لذا بجهت اینکه برای این سوالات پاسخی وجود نداشت و هنوز مناطق بسیاری در تصرف دشمن بود و خود را برای حمله مجدد آماده می کرد تا برای خروج از ذلت شکست در خرمشهر راه حلی پیدا کند، لذا تا تنبیه متجاوز باید به دفاع ادامه می دادیم و ادامه جنگ در این شرایط از نگاه هر عاقلی قابل قبول و منطقی است .

خوبان خبر: مهمترین برنامه های سپاه ناحیه برای سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر چیست؟

از آنجایکه زنده نگه داشتن ایثارگری ها و حماسه های مردم انقلابی از وظایف ذاتی نهاد مقدس سپاه می باشد لذا برنامه های متنوعی از سوی پایگاههای مقاومت ، حوزه های مقاومت و ناحیه برای انعکاس آن در بین مردم بخصوص نسل جوان تدارک دیده شده است .

از جمله این برنامه ها برپایی نماشگاه کتاب و عکس ، یادواره شهدای سوم خرداد۶۱ ، کوهپیمایی بسیجیان ، ویزیت رایگان توسط پزشکان سپاه در سطح بخش خمام ، شب خاطره و همایش عاشقان ولایت با محوریت حماسه سوم خرداد ، سخنرانی فرمانده و مسئولین ناحیه در نماز جمعه و همچنین میزبانی از سه شهید گمنام در عصر روز شنبه سوم خرداد در مسجد جامع خمام و برنامه های دیگر که بتواند روح ایثار و شجاعت و خود باوری را در جامعه و مردم ولایت مدار منطقه گسترده تر نماید، می باشد.

خوبان خبر: با توجه به  درپیش بودن سالگرد ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) سپاه ناحیه مقداد چه برنامه هایی را برای این ایام در نظر گرفته است؟

با توجه به اینکه یاد و نام امام باید همیشه در جای جای این کشور جاری و ساری باشد لذا ستاد بزرگداشت رحلت امام با حضور بخشداران و شهرداران و شورای اسلامی شهر و بخشها در ناحیه مقاومت بسیج مقداد برگزار گردید و در این ستاد تصمیم گرفته شد که از جمله آن علاوه بر سیاه پوش کردن اماکن عمومی ، اقدام به برگزاری مراسم عزاداری و همچنین سخنرانی در خصوص شناساندن شخصیت والای امام خمینی (ره) با دعوت از شخصیتهای برجسته و روحانی صورت پذیرد.

علاوه بر این همانند سالهای گذشته کاروان پیاده زائرین مرقد مطهر امام در روز چهارم خرداد به طرف مرقد مطهر امام (ره) حرکت خواهد کرد.

همچنین اعزام و پشتیبانی از زائرین کاروان سواره مرقد مطهر به استعداد ۱۰ اتوبوس نیز در دستور کار اعضای ستاد قرار گرفت.

خوبان خبر: چرا مقام معظم رهبری امسال را با عنوان « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » نامگذاری کرده اند؟

با توجه به اینکه فرهنگ اساس یک ملت را شکل می دهد و دشمنان نیز همواره برای فائق آمدن بر یک ملت سعی در تغییر فرهنگ آن ملت و سپس سلطه بر آنها را در دستور کار خود قرار می دهند لذا رهبر انقلاب حضرت آیت ا… العظمی امام خامنه ای با تیز بینی و هوشیاری راه های نفوذ دشمن را شناسایی و بیان می کنند.

لذا در این راستا باید علاوه بر شناساسی راه ها و روش های نفوذ فرهنگی دشمن و مقابله با آن نسبت به اصلاح فرهنگی خود نیز بکوشیم تا در سایه یک فرهنگ سالم، جامعه ای سالم ، پویا و با نشاط را برای رشد و بالندگی نسل آینده فراهم آوریم . نسلی که بتواند پرچمداری تمدن اسلامی در جهان را بعهده بگیرد.

 

خوبان خبر: از وقتی که در اختیار وب سایت خبری تحلیلی خوبان خبر گذاشتید؛ صمیمانه سپاسگزاریم.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۳

  1. سردار
     | 2014/05/22 - 13:05
    پاسخ
    +4
    -2

    سلام، واقعا تشکر می کنم از این که همچین گفتگویی را با جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مقداد ترتیب دادین.

  2. بسیجی سایبری
     | 2014/06/2 - 13:34
    پاسخ
    +3
    0

    سلام
    برادر من بجای این صحبت ها، جوون امروز رو دریابید که از دست رفت.
    اون موقع حاج احمد متوسلیان بود و حاج همت،حسن باقری و خیلی بزرگای دیگه که تونستن خرمشهر رو آزاد کنند.
    اما شما تونستید راهشون رو برید…
    اگر تونستید پس چرا این دشمن رو که اومد توکشورمون رو بیرون نمی کنید اومد تو شهرمون اومده تو دل جوون.
    یک سوال چرا تا به حال یک گزارش یک تیتر حتی یک عکس از سفره خانه هایی که مثل قارچ رشد کردن رو ننوشتید.
    شما تریبون بچه حزباللهی ها هستید چرا از مسولین مطالبه نمی کنید.
    چرا زیر سوال نمی برید.
    چرا حداقل یک گزارش درموردشون منتشر نمی کنید.
    این سکوت برای چیه؟؟؟؟؟
    چرا کاری نمی کنید؟؟؟؟
    این یکی از دردهای دل من هست که گفتم

  3. همراه
     | 2014/08/6 - 23:21
    پاسخ
    +1
    0

    برادر بسیجی سایبری نشستن پشت رایانه و انتقاد کردن خیلی آسونه ولی بیا کنار ما با هم تو میدان کار کنیم بعد عملکرد ها رو بسنجیم ببینیم کی کار کرده کی نکرده؟
    اگر کار نمی کردیم فتنه های 76 و 88 و … رو کی وسط میدون بود؟ حاج احمد بود؟ حاج همت بود؟ یا رویشهای جدید انقلاب که دل در گرو ولایت دارند.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads