کد خبر: 51006 - تاریخ: شنبه، 17 می 2014 - 09:12

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام مطرح نمود:

تأسف بار است که در شرايط تحريم هاي شديد، روز به روز بر واردات کشور افزوده می شود

امام جمعه خمام با بیان این که تأسف بار است که در شرايط تحريم هاي شديد، روز به روز بر واردات کشور افزوده می شود گفت: ما حماسة اقتصادي استقلالي مي خواهيم، نه حماسه اقتصادي وارداتي!

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به ویژگی ها و سجایای اخلاقی آیت الله العظمی بهجت اظهار داشت: ايشان حجّت خدا در روي زمين براي همه انسانها بودند و الگوي عبوديت و بندگي كه از قيد تعلقات دنيا آزاد بودند و با زندگي ساده و بي‌آلايش خود به اوج اعلي و ان‌شاءالله به مقام قرب خداوند رسيدند.

 

امام جمعه خمام یکی از عوامل موفقیت مرحوم بهجت را تقيد ايشان به تکاليف شرعي و اعمال عبادى دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط استوار با خداوند متعال، ذكرهاى پى‏ درپى، به‏ جا آوردن نوافل و شب‏ زنده‏ داري هاى كم‏ نظير ايشان، بسيار عبرت‏ انگيز است. از فرمايشات ايشان است که فرمودند: «اگر سلاطين عالم مى ‏دانستند كه انسان در حال عبادت چه لذت هايى مى‏ برد، هيچ‏گاه دنبال اين مسائل مادى نمى‏ رفتند».

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به آغاز تحریم های اقتصادی ایران از سوی آمریکا در سال 59 اذعان داشت: زماني که تمام حيله هاي آمريکا براي آزادي گروگانهاي لانه جاسوسي اش در ايران با شکست مواجه شد، محاصره اقتصادي کشور ما را به عنوان آخرين حربه خود به کار گرفت.

 

وی با بیان این که تحريم هاي دشمن، زمينه ساز استقلال اقتصادي ماست، به سخن حضرت امام (ره) در این زمینه اشاره نموده و اظهار داشت: به قول حضرت امام (ره) «اين محاصره اقتصادى را كه خيلى از آن مى ‏ترسند، من يك هديه‏ اى مى‏ دانم براى كشور خودمان… اگر امر دائر بشود به اينكه آبروى ما حفظ بشود و يا شكممان سير بشود، ما ترجيح مى‏ دهيم كه آبرويمان حفظ بشود وشكممان گرسنه باشد».

 

حجت الاسلام عاشوری يكى از مواهب بزرگ انقلاب اسلامى را حركت به‏ سوى رهايى از تمامى وابستگى‏ هاى اقتصادى درسطوح مختلف دانست و تصریح کرد: وابستگى اقتصادى، بيمارى مزمنى است كه توسط سياستهاى استعمارى ‏دشمنان، به بشريت سرايت مى‏ كند و فرهنگ و ويژگي هاى جوامع را به خدمت خويش در مى‏ آورد.

 

وی ادامه داد: استعمارگران در طول سالهاى متمادى كوشيده‏ اند كه ملت ها را همواره محتاج خود نگهدارند تا از اين معبر به ‏حيات ننگين خويش بيشتر ادامه دهند و هرگاه با مخالفت هايى در اين كشورها مواجه گردند، با سلاح «تحريم‏ اقتصادى» آنها را به تسليم وا دارند. اين كشورها عمدتاً در فقر مادى به ‏سر برده و يا از برآوردن نيازهاى خود عاجز هستند.

 

امام جمعه خمام با انتقاد از افزایش بی رویه واردات در دهه 80 به کشور گفت: بر اساس آمار هاي رسمي، ميزان واردات کشور در طول ده سال گذشته سه برابر شده است! درحاليکه ما در اين مدت درگير شديدترين تحريم ها بوده ايم و از وارد کردن کالاهاي اساسي و صنايع حياتي، محروم بوديم. بنابراين ارز با ارزش کشور را صرف ورود چه کالاهايي کرده ايم؟!

 

حجت الاسلام عاشوری تصریح کرد: عدم ورود کالاهاي بي کيفيت و يا تجملي که هيچ ضرورتي نداشته اند، مي توانست صنايع داخلي کشور را به حرکت درآورد. سال گذشته  فقط يک ميليارد دلار صرف واردات خودرو شده است که جز دامن زدن به تفاخر طبقاتي، هيچ فايده ديگري نداشته است؛ و غرب هم واردات خودرو را بعنوان يکي از امتيازات هسته اي در توافقنامه ژنو گنجانده است!

 

امام جمعه خمام با بیان این که  تأسف بار است که در شرايط تحريم هاي شديد، روز به روز بر واردات کشور افزوده می شود گفت: ما حماسة اقتصادي استقلالي مي خواهيم، نه حماسه اقتصادي وارداتي! اگر حل مشکلات کشور مبتني بر لغو تحريم ها باشد ، به معني حماسه اقتصادي وارداتي خواهد بود که در جهت مخالفِ اقتصاد مقاومتي است. واردات کالا، فقط مصرف کنندگان را راضي مي کند؛ ولي داد توليدکنندگان را در مي آورد.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان با بیان این که توقف توليد بنزين در مجتمع هاي پتروشيمي خسارت های بسیاری را در پی خواهد داشت اظهار داشت: صادر کنندگان حاضر به انعقاد قرارداد طولاني مدت با ما در اين زمينه نيستند و بنزين خود را بصورت محموله اي به ما مي فروشند، و هر زمان هم که بخواهند قطع مي کنند. واردات بنزين، مقدار زيادي از ارز کشور را مصرف مي کند که بدست آوردن آن با توجه به شرایط تحريم، بسيار دشوار است.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. ناشناس
     | 2014/05/17 - 11:28
    پاسخ

    حاج آقا عاشوری واقعا و حقیقتا انسان فرهیخته ای هستند.
    خدا حفظشون کنه.
    از خطبه هاشون پیداشت که واقعا به لحاظ علمی پر هستن.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads