کد خبر: 50467 - تاریخ: شنبه، 10 می 2014 - 10:30

در خطبه های نماز جمعه این هفته خمام؛

امام جمعه خمام: ماه رجب، ماه تشبه به امیرالمومنین است

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به درپیش بودن مراسم اعتکاف گفت: ايام اعتکاف فرصت مغتنمي است براي خلوت انسان با خداوند و آشنايي هر چه بيشتر با قرآن کريم و ادعيه ائمه معصومين(ع).

به گزارش خوبان: حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر، ماه رجب را ماه تشبه به اميرالمؤمنين(ع) دانست و خاطرنشان کرد: همگی باید دنبال ایشان حركت كنيم و هدفهاى ایشان را دنبال كنيم. به گفته پیغمبر اکرم(ص)، علم حضرت آدم(ع)، حلم حضرت ابراهيم(ع)،هيبت حضرت موسي(ع) و عبادت حضرت عيسي (ع) همگی در حضرت علی (ع) وجود دارد.

 

امام جمعه خمام پديده اعتكاف را يكى از رويش ‏هاى انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: ايام اعتکاف فرصت مغتنمي است براي خلوت انسان با خداوند و آشنايي هر چه بيشتر با قرآن کريم و ادعيه ائمه معصومين(ع).

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به میلاد حضرت امام جواد علیه السلام در دهم رجب در سال 195 هجری قمری، به احترام زیاد امام رضا (ع) برای فرزندشان اشاره نموده و گفت:  امام رضا (ع) هميشه آن حضرت را با کنيه«ابوجعفر» ياد مي کردند و درباره اش فرمودند: «اين مولودي است که پر برکت تر از او براي شيعه ما به دنيا نيامده است.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب (س)، گفت: ایشان پس از حضرت زهرا(س) رهبري زنان متعهد و ولايتمدار را بر عهده داشت و آن را به نيكي و شايستگي تمام اداره مي نمود.  اوج ايثارگري، فداكاري و كمالات روحي حضرت زینب (س) در واقعه كربلا به منصه ظهور رسيد.

 

وی با اشاره به نامگذاری زینب (س) از جانب خداوند بزرگ، اظهار داشت:  واژه «زينب» از دو كلمه زين و اب، تركيب يافته كه به ‏معناى زينت پدر است. اين نام براى حضرت زينب(س) نشان‏ دهنده آن است كه روش و منش او، مايه زينت و سرافرازى پدرش حضرت على (ع ) خواهد بود. زينب(س) به قدرى به حضرت على(ع) نزديك بود، كه راهكارهاى زندگى‏ اش، روش و منش اميرمؤمنان على(ع) را مى ‏آراست و موجب سرافرازى و سربلندى على(ع) بود.

 

امام جمعه خمام فتوای آیت الله میرزا حسن شیرازی در 123 قبل مبنی بر لغو امتیاز تنباکو را کار بزرگی دانست که از هیچ قدرت دیگری ساخته نبود و ادامه داد:  هيچ حزب و جناح و يا ارتشي قادر نيست اين چنين عزت و افتخار را به کشور باز گرداند. قدرتي که از فتواي يک مرجع تقليد برمي خيزد از هيچ سلاح ديگري به وجود نمي آيد.

 

وی ادامه  داد: به همين جهت است که ما مي گوييم در تعهد ايران اسلامي به عدم توليد سلاح هسته اي، هيچ عاملي مؤثرتر از فتواي مقام معظم رهبري مبني بر حرام بودن آن، نيست. ولي متأسفانه در روابط بين المللي هنوز براي صدور فتوا، هيچ جايگايي قايل نيستند؛ و همه اعتبار را به قراردادهايي مي دهند که نمايندگان دولتها با يکديگر مي بندند. در حاليکه اگر اين قراردادها بر خلاف مصالح اسلام و مسلمين باشد، هيچ اعتباري در نزد ملت هاي مسلمان نخواهد داشت و با يک فتواي مرجع تقليد آنها، لغو خواهد شد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads