کد خبر: 50382 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 می 2014 - 12:12

حجت الاسلام عاشوری در مراسم تجلیل از معلمان خمامی؛

مطالب کفر آمیز غربی به دانش آموزان ما خورانده می شود/ بسیاری از دانش آموزان ما الفبای تکالیف شرعی خود را نمی دانند

امام جمعه خمام با انتقاد از سیستم آموزشی کشور گفت: با گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی، هنوز مطالب کفر آمیز غربی به دانش آموزان ما خورانده می شود و کسی هم به فکر نیست. در این حالت ، انتظار داریم که دانش آموزان ما باحجاب و متدین و متشرع باشند در حالی که الفبای تکالیف شرعی خود را نمی دانند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام عاشوری در مراسم تجلیل از معلمین و بازنشستگان خمامی با اشاره به نامگذاری روز معلم به نام شهید مطهری گفت: روز معلم به نام یکی از روحانیون تربیت یافته در مکتب اسلام و یکی از وارثان انبیا نامگذاری شده است.

امام جمعه خمام با بیان این که بزرگ ترین مصیبت عالم به کارگیری علوم در جهت دین زدایی است خاطرنشان کرد: اگر از معلمین آن طور که شاید و باید تقدیر نشد نباید ناراحت نشوند. زیرا از انبیا که بزرگ ترین معلمین تاریخ بوده اند نیز تقدیر نشده است. امروزه هم نه تنها تقدیر از ایشان نمی شود بلکه کاریکاتور انبیا هم کشیده می شود.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) که فرمود« معلم امانتداری است که انسان امانت اوست» اظهار داشت: علما می گویند ما در سرمایه مادی مردم تصرف نمی کنیم.اما در سرمایه معنوی مردم که عمر آن هاست تصرف کرده ایم. این مسئولیت برای همه ی معلمین است. هر معلم از سرمایه 30 نفر که سر کلاس او نشسته اند می گیرد ولی درعوض چه چیزی را می خواهد به او بیاموزد. چه چیزی را باید بیاموزیم که سرمایه ی از دست رفته او را به وی برگرداند.

 

8

 

امام جمعه خمام تصریح کرد: اگرمعلم غیر از آیات و روایات، حقایق دینی و اتصال به خداوند، مطالب مادی و شهوانی و امور دنیایی را به دانش آموز تلقین کند، نه تنها سرمایه او را از بین برده، بلکه چیزی در مقابل به او نداده است.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به سرآمد بودن دنیای اسلام در علوم مختلف تا قرن هشتم هجری گفت: در آن دوران دنیای اروپا ، دوران جاهلیت و قرون وسطا خود را سپری می کرد.

وی با بیان این که دیدگاه غربی ها نسبت به مسلمانان در صدها سال پیش، بسیار مترقی بوده است گفت: این دیدگاه دوباره می تواند تکرار شود به شرطی که ما به دین خود برگردیم.

امام جمعه خمام با بیان این که آموزش و پرورش باید معلمین خود را از کسانی استخدام کند که به علوم اسلامی مسلط باشند اظهار داشت: یک دوره اصول فقه و تحریر الوسیله باید برای هر معلمی در نظر گرفته شود. همان گونه که انبیاء مسائل دینی را به مردم آموزش می دادند. اما با گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی، هنوز مطالب کفر آمیز غربی به دانش آموزان ما خورانده می شود و کسی هم به فکر نیست. در این حالت ، انتظار داریم که دانش آموزان ما باحجاب و متدین و متشرع باشند در حالی که الفبای تکالیف شرعی خود را نمی دانند.

وی در پایان گفت: ای کاش بزرگان و سیاستمداران ما همچون شهید مطهری دغدغه دین داشتند. ای کاش…

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads