کد خبر: 50044 - تاریخ: شنبه، 3 می 2014 - 12:22

در خطبه های نماز جمعه خمام:

حجت الاسلام عاشوری: مجاهدت علمایی همچون استاد مطهری باعث عدم نفوذ مکاتب بیگانه در کشور ماست

امام جمعه خمام گفت: در اثر مجاهدت علماي برجسته بود که امروزه، هيچگونه نامي از مکاتب بيگانه در کشور ما نيست؛ ولي عظمت اسلام روز به روز درخشان تر مي شود.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام با اشاره به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، این شهید بزرگوار را شخصیتی جامع در علم و عمل خطاب کرد و افزود: او از مصاديق واقعي عالماني بود که در روايات از آنها به عنوان قلعه هاي حفظ اسلام ياد شده است.

 

وی ادامه داد:  در اثر مجاهدت اينگونه علماي برجسته بود که امروزه، هيچگونه نامي از مکاتب بيگانه در کشور ما نيست؛ ولي عظمت اسلام روز به روز درخشان تر مي شود.

 

امام جمعه خمام با اشاره به روز بزرگداشت شیخ صدوق نویسنده کتاب ارزشمند « من لا یحضره الفقیه» اظهار داشت: حضرت صاحب‏الزمان(عج)  بشارت تولد او را به پدرش داده بود. چون پدرش علي بن بابويه يک سال قبل از تولد فرزندش نامه اي به جناب حسين بن روح نوبختي داد تا هنگام تشرف به حضور امام‌زمان(عج) تقديم ايشان كند؛ و در آن نامه خواسته بود تا امام براي داشتن پسري برايش دعا كند. امام هم به او جواب داد كه برايت دعا كردم و به زودي خداوند پسراني فقيه و پاك سرشت به تو روزي خواهد كرد.

 

حجت الاسلام دکتر عاشوری، با اشاره به سالروز شهادت امام هادی (ع)، گفت: آن حضرت درمدت 33 سال امامت خود، 7خليفه ظالم عباسي‌ را تجربه کردند که عبارتند از: مأمون، معتصم، واثق، متوكل، منتصر، مستعين و معتز. ظالم ترين وخبيث‌ ترين و نا‌نجيب‌ ترين وکافرترين آنها متوکل بود که دشمني سختي با آل ابوطالب(ع) داشت.

 

خطیب جمعه خمام با بیان این که امام هادی (ع) پس از شهادت با زهر در دوران معتز عباسی به دست مبارک امام حسن عسگری (ع) غسل و کفن شدند، گفت: هم اكنون در حرم مطهر اين امام همام، غير از قبر شريف وي، قبر خواهرشان حكيمه خاتون و قبر مطهر فرزندشان امام حسن عسكري(ع) و قبر مادر ارجمند امام زمان(ع)، نرگس خاتون قرار دارد؛ و اين چهار قبر مطهر، مزار شيعيان و شيفتگان اهل بيت(ع) در اين شهر مقدس مي باشد.

 

وی سازمان صلیب سرخ را یک سازمان بين‌المللي براي تسكين آلام بشري در شرايط بحراني نامید و گفت: این سازمان علاوه بر تلاش گسترده اي که در جهت توسعه بهداشت عمومي مي کنند، در لحظات سخت حوادث غيرمترقبه و صدمات ناگوار ناشي از سيل و زلزله و تصادفات و نزاع ها، خدمات رساني مي کنند.

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads