کد خبر: 49746 - تاریخ: سه‌شنبه، 29 آوریل 2014 - 21:29

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

برطرف نشدن مشکلات فرهنگیان خجالت‌آور است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه تلاش نمایندگان مجلس برای تحقق منافع مشروع و قانونی معلمان است، گفت: گاهی برای سرکشی به مدارس خجالت می‌کشم از اینکه هنوز مشکلات حقوق، معیشت و … فرهنگیان برطرف نشده است.

به گزارش خوبان، حسن تأمینی امروز در گفت‌وگو با فارس با تبریک فرا رسیدن روز معلم به جامعه فرهنگی اظهار کرد: معلمی از خصوصیات و صفات محبوب انبیا است.

وی موقعیت فعلی خود را مدیون معلمانش دانست و افزود: تلاش نمایندگان در راستای تحقق منافع مشروع و قانونی و مرجعیت اجتماعی معلمان است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های گذشته معلمان سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند، گفت: در بحران برف بسیاری از معلمان و مدیران در گیلان برای جلوگیری از بروز خسارت در مدارس، خودشان برف سقف کلاس‌ها را پارو می‌کردند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات برای سرکشی به مدارس خجالت می‌کشم زیرا هنوز مشکلات آموزش و پرورش درباره افزایش حقوق، معیشت، رفاه و حقوق صنفی معلمان برطرف نشده است.

تامینی اضافه کرد: انتظار می‌رود که این مشکلات در تعامل بین دولت و مجلس شورای اسلامی به صورت بنیادی حل و فصل شود.

وی جذب فرزندان فرهنگیان در بدنه آموزش و پرورش را حق قانونی این قشر عنوان کرد و خواستار حمایت بیشتر از فرهنگیان شد.

* افتتاح پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آموزش و پرورش ناحیه یک رشت

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز از افتتاح پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آموزش و پرورش ناحیه یک رشت با حضور وزیر مربوطه خبر داد.

مهدی حاجتی با بیان اینکه این مکان نخستین پژوهش‌سرای دانش‌آموزان ابتدایی شهرستان رشت است اظهار کرد: هدف  از احداث این پژوهش‌سرا افزایش رشد خلاقیت و ارتقای توانایی دانش‌آموزان است.

وی یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش را ایجاد شرایط و امکانات برای رشد و پرورش خلاقیت‌ها و ارتقای دانایی و توانایی دانش‌آموزان دوره ابتدایی به تناسب استعدادها و علایق آنها عنوان کرد.

این مسئول یادآور شد: ساختمان پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رشت توسط یک خیر در دو طبقه با بیش از 200 متر مربع زیربنا احداث شده است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads