کد خبر: 49562 - تاریخ: شنبه، 26 آوریل 2014 - 12:27

در خطبه های نماز جمعه در آستان مقدس امام زاده حسن (ع)؛

امام جمعه خمام: روز کارگر برای کارگران ما روز آمادگی برای مبارزه و کوشش برای بسیج همه جانبه در جبهه اقتصادی است

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به روز کارگر گفت: كارگران ما عملاً در جبهه خودكفايى با لباسهاى كار و دست هاى پينه ‏بسته و مشت هاى گره كرده در حال مبارزه ‏اند. روز كارگر، براى كارگران ما روز كوشش براى بسيج همه جانبه در جبهه اقتصادى است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر، لازمه یک زندگی شرافتمندانه را اشتغال به کار برشمرد و افزود: كسى كه می ‏خواهد با عزت و آبرومندى زندگي کند و عضو مفيدي براي جامعه باشد، بايد كارى را به عهده بگيرد و همانطور كه خودش از نتايج كار ديگران استفاده می ‏كند، ديگران نيز از نتيجه كار او بهره‏ مند شوند.

 

امام جمعه خمام، افراد بیکار را انگل جامعه و مورد بدبینی اسلام دانست و خاطرنشان کرد: خداوند بشر را با نيروى عقل و استعداد نامحدود آفريده و از وى خواسته است تا با كار و كوشش، ذخاير نهفته در زمين را بيرون آورد، غذا و لباس و ساير لوازم معيشت خود را تهيه نمايد، با آسايش ‏خاطر زيست كند و شكرگزار او باشد.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به تلاش اولیای الهی برای کسب روزی حلال گفت: اولياى گرامى اسلام، در كمال صراحت، پيروان خود را به كار و كوشش مشروع ترغيب و تشويق ‏نموده و ارزش مجاهدات آنان را در راه تأمين معاش خود و زن و فرزندانشان در رديف فداكاري هاى سربازان ‏اسلام به حساب آورده ‏اند. به علاوه، خودشان كار می كردند و عملاً نيز مردم را به سعى و كوشش دعوت ‏می ‏نمودند.

 

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های دوم با اشاره به پنجم اردیبهشت ماه، سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس، آن را امدادی غیبی از جانب خداوند نامید و افزود: فتح لانه جاسوسی به دست فرزندان قهرمان ملت ایران، شکست بزرگی برای آمریکا محسوب می شد. آمريكا پس از اين شكست بزرگ در پنجم ارديبهشت سال 59 يعني حدود پنج ماه قبل از آغاز جنگ تحميلي، با تعدادى هواپيماى نظامى و هليكوپتر، حمله خودش را به‏ ايران آغاز كرد.

 

امام جمعه خمام ادامه داد: اين هواپيماها و هليكوپترها كه حامل موتورسيكلت ها و جيپ هاى نظامى و نارنجك و توپ و مسلسل بودند، در صحراى طبس فرود آمدند تا از آن مكان، عمليات آزادسازى گروگانها را آغاز نمايند. ولي با وجود امكانات و تجهيزات كامل، مجبور شدند در اوج ‏ناباورى، توسط شن هاى تفتيده بيابان طبس(كه ماموران الهى بودند)، به شكستى سخت ‏و عظيم تن دهند.

 

حجت الاسلام دکتر عاشوری با اشاره به نهم اردیبهشت ماه، سالروز آغاز به کار شوراهای شهر و روستا، شورا را تجلي اراده مردم در اداره محيط زندگي شان دانست و تصریح کرد:  از جمله اهداف انقلاب اسلامي ايران این بود که امور مردم به دست خودشان اداره شود.

 

وی از شورای شهر درخواست نمود تا از آنجایی که تصمیمات کلان شهرسازی در شوراها اتخاد می شود، شهر را طوری طراحی نمایند که نمایانگر چهره مذهبی مردم مسلمان آن باشد.

 

امام جمعه خمام قرار گرفتن اماكن مذهبي در مراكز حساس و نقاط مهم را راهکار مناسبي براي ساختن يک شهر مذهبي دانست و خاطرنشان کرد: همه چيز كه اقتصاد و بازار و پاساژ نيست اينها براي گذران چند روزه زندگي دنياست. آنكه اصل اساس و پايه است و ماندگار براي همه دنيا و تمام آخرت انسان‌، كاري است كه ما براي برپايي احکام دين، مخصوصاً اقامة نماز انجام مي‌دهيم و خداوند هم همين را از ما خواسته است.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به روز جهانی کارگر در یازدهم اردیبهشت ماه، هدف سایر کشورها از جشن گرفتن این روز را، تكرار و تجديد خاطره و اهميت مبارزه عليه سرمايه ‏دارى و نظام پوسيده آمريكا در لفظ خواند و ادامه داد:  حال آن كه كارگران ما عملاً در جبهه خودكفايى با لباس هاى كار و دست هاى پينه ‏بسته و مشت هاى گره كرده در حال مبارزه ‏اند. روز كارگر، براى كارگران ما روز كوشش براى بسيج همه جانبه در جبهه اقتصادى است.

 

امام جمعه خمام با تبریک میلاد امام محمد باقر (ع) در نخستین روز از ماه رجب، این ماه را ماه ريزش رحمت الهي نامید و افزود: عبادت در اين ماه، ثواب مضاعف دارد و روزه اش خشنودي خداوند را جلب و غضبش را از انسان دور مي کند، درِ جهنم را به روي انسان بسته و او را وارد بهشت مي کند.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به لیله الرغائب « شب آرزوها» در نخستین جمعه از ماه رجب گفت:  در ليلة الرغايب و شب آرزوها نماز و دعا و استغفار با روزه قبلش سفارش شده است. ولي مردم خيال مي كنند كه همه اعمال اين شب فقط رفتن بر سر خاك اموات است. برخي با چنان وضعي در قبرستان حاضر مي‌شوند و براي مرده دلسوزي مي‌كنند كه خودشان بيشتر نياز به دلسوزي دارند و آن مردگان از ديدن وضعيت آنها رنج مي كشند. و اگر اجازه سخن گفتن داشته باشند خواهند گفت : همين رفتار و كردارها ما را گرفتار عذاب كرده است. ما كه به دنياي شما اميدي نداريم. ولي شما براي خودتان در دنياي ما كاري بكنيد.

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads