کد خبر: 48452 - تاریخ: جمعه، 11 آوریل 2014 - 18:48

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: همزمانی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها با روز ملی فناوری هسته ای شایسته نبود

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: اگر چه اجرای هدفمندی یارانه‌ها الزام قانونی است اما این همزمانی با روز ملی فناوری هسته‌ای شایسته نبود.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر، قطعنامه راهبرد اتحادیه اروپا را آروزهای بربادرفته آمریکا و متحدانش در طول دوران بعد از پیروزی انقلاب دانست که زیر پای ملت ایران لگدمال شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعنامه ياد شده در يک کلام از مردم مسلمان ايران‌ مي خواهد که از اسلام، انقلاب، استقلال، آزادي، حاکميت ملي و همه داشته‌هاي ديگر خود دست بکشد و به يکي از مستعمرات قرون وسطايي آمريکا و متحدان اروپايي آن تبديل شود!

 

امام جمعه خمام هدف اصلی از صدور چنین قطعنامه ای را تقویت جریان فتنه در کشور ارزیابی کرده و تصریح کرد: به همين جهت در اين به اصطلاح قطعنامه حمايت برجسته اي ازآنها کرده اند.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به این که قرائني وجود دارد که برخي از جريانات داخلي در پشت پرده، زد و بندهايي با دشمنان خارجي دارند اظهار داشت: برای مثال وقتي روزنامه اي، نصّ صريح قرآن دربارة آية قصاص را زير سؤال مي برد و آن را غير انساني مي‌شمرد، در ذيل بند 16 بيانية پارلمان اروپا هم نوشته مي شود: «از ايران مي‌خواهيم تاريخي براي حذف کامل مجازات اعدام تعيين کند»! چطور مي‌توان اين موضوعاتِِ همسوي دو طرف را تصادفي تلقي کرد؟!

 

امام جمعه خمام هدف اروپا از برقراری رابطه با ایران را، به منظور تغییر آن دانست و ادامه داد: بر قراري رابطه اروپا با ايران، به منظور تغيير ايران است نه به رسميت شناختن ايران اسلامي! آنها حتي دولت در حال مذاکره با خودشان را به رسمِت نمي شناسند و در قطعنامه مذکور، انتخاب رئيس دولت را غير دموکراتيک اعلام کرده اند! که واقعاً عبرت انگيز است.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به دغدغه های رهبر انقلاب مبنی بر ایجاد رخنه در جبهه فرهنگی اذعان داشت: بازگشايي انتشاراتي‌هايي که به‌دليل ارتکاب رفتارهاي غيرقانوني و يا انتشار کتب موهن تعطيل شده بودند، تأکيد بر حذف مميزي کتاب، اصرار بر ايجاد فضا براي فعاليت نويسندگان معلوم‌الحال، ديدار با برخي از عوامل اصلي فتنه، فشار بر مطبوعات منتقد دولت و اهانت به مقدسات در نشريات مختلف؛ مي تواند بزرگترين رخنه در جبهه فرهنگي باشد.

 

وی آزمون و خطاهاي دشمن در تحريم‌هاي گسترده اقتصادي، ترور دانشمندان جوان ايراني، اشاعه فساد و فحشا، تخريب ارزشها و رواج فرهنگ برهنگي و برهنگي فرهنگي را از تاکتيک‌هاي دشمن براي يافتن نقطه آسيب‌پذير نظام معرفی نموده و خاطرنشان کرد: امروز دو بستر فرهنگ و اقتصاد عمده ترين حوزة ‌کارزار دشمن است. تنبلي، لذت‌جويي، شهوت‌راني، بي‌ايماني و هرهري مذهبي، بي‌معنا جلوه دادن خانواده و ازدواج، حقارت ملي، کم‌‌کاري و غلط‌کاري؛ از لغزش‌هايي است که در چارچوب برنامه ريزي دشمن قرار دارد.

 

امام جمعه خمام با بیان این که سزاوار بود در تاریخ 20 فروردین روز ملي فناوري هسته‌اي، برنامه‌هاي ويژه براي استفاده از توان و امکانات ملی تدارک دیده شود اظهار داشت: این کار قطعاً مي‌توانست آثار مثبتي به نفع ايران در مذاکرات در حال انجام داشته باشد؛ که متأسفانه اين کار انجام نگرفت و به جاي آن اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها کليد خورد که گر چه اقدام به آن بر اساس الزام قانوني بوده ولي اين همزماني با روز ملّي فنّاوري هسته اي، شايسته نبود.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار ر ئیس‌، مدیران و متخصصان سازمان انرژی هسته‌ای گفت: حرکت علمي هسته اي، به هيچ وجه نبايد متوقف و يا حتي کُند شود. هيچيک از دستاوردهاي هسته اي کشور قابل تعطيل شدن نيست و کسي هم حق معامله برروي آنها را ندارد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads