کد خبر: 47989 - تاریخ: شنبه، 5 آوریل 2014 - 12:21

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: آينده از آن کشورهايي خواهد بود که بتواند به مراحل بالاتري از فناوري هسته اي دست پيدا کنند

حجت الاسلام عاشوری گفت: جمهوري اسلامي ايران براي اينکه جايگاه خود را در جمع کشورهاي مترقي صاحب فناوری هسته ای باز يابد و تثبيت کند، بايد همچنان مقاومت نمايد و الّا اگر بپذيرد که در يک مرحله اي متوقف شود و از آن جلوتر نرود، به نسل هاي آينده خيانت کرده است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا در بیستم فروردین ماه گفت: وقتي که انقلاب اسلامي ايران در ميان بُهت و حيرت دو ابرقدرت شرق وغرب جهان به پيروزي رسيد و براي اولين بار بعنوان يک کشور مستقل، حاضر نشد از سياست هاي هيچکدام از دو ابرقدرت تبعيت کند، آنها از موضع استکباري خود، روابط سياسي و اقتصاديشان را با ايران قطع کردند تا به گمان خود مانع پيشرفت و استقلال واقعي آن شوند.

 

امام جمعه خمام با بیان این که ابرقدرت شرق پس از یک دهه مخالفت هاي بي حاصل، مجبور به پذيرش خواست ملت مسلمان ايران شد، اظهار کرد: ابرقدرت غرب نيز سرانجام مجبور خواهد شد در مقابل اراده ملّت مسلمان ايران زانو بزند.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به جنایات آمریکا در برابر ملت ایران پس از قطع روابط سیاسی و اقتصادی با دولت ایران ابراز داشت: آمريکا در طول اين مدت که روابط سياسي و اقتصادي خود را با ايران قطع کرده، جنايات فراواني همچون حمله نظامي به طبس، کودتاي نوژه، جنگ تحميلي و تحريم هاي اقتصادي عليه کشور ما مرتکب شده است که در مورد همه آنها، مقصر و مجرم است.

 

خطیب جمعه خمام ادامه داد: آمريکا در شرايطي علت مخالفت خود با جمهوري اسلامي ايران را به خاطر مسائلي چون حقوق بشر و قصد توليد سلاح هسته اي اعلام مي کند که مردم در کشورهاي تحت سلطه اش مثل عربستان و برخي از کشورهاي عربي ديگر از هر گونه حقوق انساني محرومند و رژيم صهيونيستي که مورد حمايت اوست، بيشترين سلاح هسته اي را در منطقه انباشته کرده است.

 

امام جمعه خمام با اشاره به 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای، آن را فرصتى براى قدرداني از استقامت و پايمردى ملت ايران به‏ منظور نشاندن كشور بر يكى از قله ‏هاى بزرگ جهان دانست.

 

وی با اشاره به سواستفاده آمریکا از قدرت خارق العاده انرژی هسته ای گفت: آمريکاي مستکبر با سوء استفاده از قدرت اين انرژي خارق العاده، به دنبال توليد سلاح هاي کشتار جمعي رفته و با کشتن و معلول کردن صدها هزار نفر در ژاپن، خاطره تلخي در اذهان بشر باقي گذاشته است. لذا هرگاه از اين فناوري پيشرفته سخن به ميان مي آيد، آن خاطره ناگوار در ميان مردم دنيا زنده مي شود.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که نيرو و تواني که در فناوري هسته اي نهفته است با نيرو و توان هيچ يک از اکتشافات و دستاوردهاي بشري قابل مقايسه نيست اظهار داشت: نزديک ترين اکتشاف بشري از حيث مقايسه با انرژي هسته اي، نفت است که با هزينه گزافي توليد مي شود و درآمد چنداني هم ندارد لکن در عين حال بيش از نيمي از بودجه کشورهاي توليدکننده را تأمين مي کند. ولي انرژي هسته اي مي تواند چندين برابر نفت، توليد ثروت کند.

 

امام جمعه خمام آینده را از آن کشورهایی دانست که به مراحل بالاتری از فناوری هسته ای دست یابند و تصریح کرد: حدود 30 کشور در جهان توليدکننده نفت مي باشند که عموماً فقير، کم سواد و وابسته هستند. لکن کشورهاي داراي فناوري برجسته هسته اي، از انگشتان دو دست تجاوز نمي کنند که همگي در اوج ثروت و سواد و استقلال مي باشند. جمهوري اسلامي ايران براي اينکه جايگاه خود را در جمع اين کشورهاي مترقي باز يابد و تثبيت کند، بايد همچنان مقاومت نمايد. و الّا اگر بپذيرد که در يک مرحله اي متوقف شود و از آن جلوتر نرود، به نسل هاي آينده خيانت کرده است.

 

خطیب جمعه خمام با بیان این که تنها راه حل موضوع هسته ای مقاومت است اظهار کرد: بدنبال مذاکراتي که تا کنون انجام داده ايم، هنوز نمي توانيم حتي بخش ناچيزي (550 ميليون دلار) از ميلياردها دلار پول خود را از طريق شبکه بانکي، نقل و انتقال دهيم. هنوز شرکت هاي بين المللي براي فروش کالا به ايران تحت فشار قرار دارند. هنوز اجازه ورود قطعات هواپيما به داخل کشور را نمي دهند. اين در حالي است که برخي پيشرفت هاي هسته اي و راه اندازي چرخ سانتريفيوژهاي بسيار پيشرفته را متوقف کرده ايم و چرخ کارخانه هايمان هنوز گرفتار رکود و بيکاري هستند.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی، به علاقه رهبر معظم انقلاب به این شهید اشاره نموده و خاطرنشان کرد: پس از شهادت شهید آوینی در سال 1372، پيكر پاك آن شهيد، با حضور مقام معظم رهبري تشييع شد و معظم ‏له، وي را «سيد شهيدان اهل قلم» ناميد. در مراسم تشييع شهيد آويني، حضرت آيت‏ الله خامنه‏ اي، خود را بزرگ‏ترين داغدار آن عزيز خواندند. روز شهادت آويني بنا به پيشنهاد شاعران، نويسندگان و هنرمندان حوزه هنري به مقام معظم رهبري، روز «هنر انقلاب اسلامي» نامگذاري شد.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads