کد خبر: 46841 - تاریخ: شنبه، 15 مارس 2014 - 09:36

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: مردم به مصرف کالاهای تولید داخل عادت کنند/ تولید کنندگان داخلی انصاف را در قیمت و کیفیت محصولات مراعات نمایند

خطیب جمعه خمام با اشاره به اهمیت توجه به تولید داخل تاکید نمود: تا زماني که دولت‌ها به پول راحت و بي‌دردسر نفت وابسته هستند و حاضر نيستند خطر و سختي کسب درآمد از توليد ملي را به جان بخرند؛ و تا هنگامي که به توان ملي و داخلي کشور باور نداشته باشند نمي‌توانند بسياري از گره‌ها و مشکلات بزرگ اقتصادي را باز کنند.

به گزارش خوبان: نماز جمعه خمام با حضور نمازگزاران خمامی و به امامت حجت الاسلام و المسلمین علیرضاعاشوری در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام برگزار شد.

 

امام جمعه خمام اجرای درست ویژگی های درست اقتصاد مقاومتی را موجب  رفاه و آسايش مردم دانست و افزود: ويژگي ‌هايي که اجراي درست آن از سوي مسئولان ذي‌ربط مي‌تواند رفاه و آسايش مردم را در پي داشته باشد و اقتصاد ايران را در برابر کليه تحريم‌هاي ظالمانه و شوک‌هاي طبيعي و يا وارداتي محفوظ بدارد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری سال‌ها پيش از تحريم‌هاي جديد غرب عليه ايران، به‌ دنبال آن بودند که اقتصاد کشور به جايي برسد که ‌دشمنان نتوانند نظام را تحت فشارهاي اقتصادي خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام عاشوری با انتقاد از عدم توجه به نام گذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: متأسفانه در سال‌هاي گذشته با وجود هشدارها و تذکراتي که مقام معظم رهبري با نام‌گذاري سال‌ها به مسئولان دادند؛ اما اين نام‌گذاري‌ها، زياد جدي گرفته نشد، تا اينکه تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي غرب عليه ايران، حالت «جنگ اقتصادي» به خود گرفت، آن وقت بود که بسياري از مسئولان، تازه فهميدند که چه سال‌هاي مهمي را از دست داده‌اند؛ سال‌هايي که با توجه به نام‌گذاري آن‌ها مي‌توانستيم با کار درست و برنامه‌ريزي شده، به جايي برسيم که دشمن را در بحث‌هاي اقتصادي، کاملاً خلع سلاح کنيم.

 

امام جمعه خمام ، سخنان رهبر معظم انقلاب را موجب ایجاد وحدت در دل ملت دانست و خاطر نشان کرد: سخني که رهبر انقلاب مي گويند، وحدتي در دل آحاد ملّت ايجاد مي کند که باعث جرأت و قدرت مجريان در اجراي آن مي شود. ولي اجراي کارهاي ديگر هميشه اعتراضات رقبا را در پي دارد و عموماً هم به ثمر نمي رسند.

حجت الاسلام عاشوری

خطیب جمعه خمام با اشاره به اهمیت توجه به تولید داخل تاکید نمود: تا زماني که دولت‌ها به پول راحت و بي‌دردسر نفت وابسته هستند و حاضر نيستند خطر و سختي کسب درآمد از توليد ملي را به جان بخرند؛ و تا هنگامي که به توان ملي و داخلي کشور باور نداشته باشند و از آن به‌درستي استفاده نکنند، نمي‌توانند بسياري از گره‌ها و مشکلات بزرگ اقتصادي را باز کنند.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص لزوم داشتن مدیران با انگیزه انقلابی برای اجراي تحول مهم اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: اجراي تحول مهم اقتصاد مقاومتي، صرفاً از مديراني بر مي آيد که انگيزه هاي انقلابي و اعتقاد کافي براي اجراء داشته باشند. حضرت امام(ره) نيز ساده زيستي و برخاستن از طبقه محروم و فقير را شرط امکان خدمت به مردم مي دانستند و از لباس کرباس مرحوم مدرس سخن مي گفتند که بايد از خود ايران باشد. بنابراين استفاده از مديران لايق و کاهش واردات دو گام اساسي براي تحقق آرمان اقتصاد مقاومتي است.

 

حجت الاسلام عاشوری با تاکید بر لزوم توجه به تولید داخل افزود: عموم مردم به مصرف کالاهاي توليد داخل، عادت کنند. توليدکنندگان داخلي نيز انصاف را در قيمت و کيفيت محصولات خود مراعات نمايند و مسئولان نيز قوانين کارساز و امکانات لازم را مهيا سازند و جلوي واردات بي رويّه را بگيرند. اگر اين هماهنگي بين مردم و توليدکنندگان و مسئولين در سايه رهبري ولايت، رخ بدهد، ما نه تنها از کشورهاي مستکبر بي نياز خواهيم شد بلکه آنها را وابسته به خودمان نيز خواهيم کرد.

 

امام جمعه خمام ادامه داد: ما صاحب سرمايه هاي عظيم خدادادي هستيم، ما منابع استراتژيکي نفت را در اختيار داريم که همين روزها سالروز ملي کردن آن در سال 1329 است. ما که صاحب اين نعمت الهي هستيم بايد بتوانيم فروش آن به غرب را تحريم کنيم، نه اينکه غرب خريد آن را از ما تحريم کند! غربي ها اگر اين ماده حياتي را به اندازه کافي در اختيار مي داشتند، براي فروش هر ليتر آن به ما، انواع شرايط ناعادلانه را بر ما تحميل مي کردند، ولي امروزه حتي اهداء سخاوتمندانه ما را هم نمي پذيرند.

 

وی با بیان این که تقصير ماست که خود را وابسته به غرب نشان می دهیم گفت: راه رسيدن به استقلال واقعي، تحريم کالاهاي خارجي است.

 

وی با انتقاد از تلاش برخی در داخل برای ارتباط اجباری با آمریکا گفت: برخي از جريانات خاص، سعي دارند ضمن تطهير وجهة استکبار جهاني، بدون توجه به ظرفيت‌هاي داخلي نظام و کشور، حل تمام مشکلات را صرفاً به رفع تحريم‌هاي ظالمانه استکبار و ارتباط با غرب به‌ويژه آمريکا گره بزنند. مغالطه‌اي که سبب سوءاستفاده دشمن نيز شده و حتي براي برخي در داخل هم چنين توهمي ايجاد کرده که ما ناچاريم با کشورهاي زورگويي چون آمريکا ارتباط برقرار کنيم! از همين روست که مقام معظم رهبري در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان رهبري، ضمن انتقاد از اين مسئله، به‌صراحت فرمودند: «کسي مخالف ارتباط با جهان نيست، اما… برخي تصور نکنند که اگر ما تسليم دشمن شويم، مشکلات حل خواهد شد.»! ايشان استفاده از ظرفيت داخلي و مرزبندي شفاف با دشمن را از مهمترين وظايف مسئولان نظام دانستند. واقعاً اگر مسئولان، آنچه را که رهبر معظم انقلاب برشمردند، به‌درستي اجراء کنند، قطعاً بسياري از مشکلات امروز کشور به‌سادگي حل خواهد شد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads