کد خبر: 46443 - تاریخ: شنبه، 8 مارس 2014 - 12:07

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام مطرح نمود؛

تا زمانيکه فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه ما رواج داشته باشد تهاجم فرهنگي دشمن بي‌اثر خواهد بود/ آلوده نمودن رودخانه ها گناهی نیست که خداوند به سادگی از کنار آن بگذرد

امام جمعه خمام با اشاره به معضل آلودگی رودخانه ها گفت: امروزه تقريباً اکثر رودخانه هاي ما آلوده هستند و اين گناهي نيست که خداوند به سادگي از آن بگذرد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر که در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س)، ایشان را از جمله زنان فاضله، عالمه و شجاع تاريخ اسلام دانست و گفت: اين بانوي بزرگوار با روحيه ‏اي قوي و شهامت زايد الوصف خود توانستند ضمن انجام اين تكليف مهم، در دوران اسارت نيز به ابلاغ پيام شهداي كربلا بپردازند و زمينه انهدام حكومت ضد اسلامي يزيديان را فراهم آورند.

 

امام جمعه خمام با اشاره به نامگذاری این روز به نام روز پرستار گفت: روز ولادت آن بزرگوار به پاس زحمات شبانه‌روزي پرستاران، روز پرستار و بهورز نامگذاري شده است. يعني کسانيکه در شرايط ناتواني جسمي به کمک آنان مي شتابند؛ همان طور که عموم مردم خيّر، در شرايط ناتواني مالي به کمک نيازمندان مي شتابند. پاداش چنين کساني از حد تصوّر انسان خارج است.

 

خطیب نماز جمعه خمام با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، جمع آوری کمک هاي نقدي و غیرنقدی فراوان توسط مومنین را، نشان از فرهنگ و تربيت اسلامى مردم مسلمان ايران دانست و خاطرنشان کرد:  كمك به همنوع، در قالبهاى مادى و معنوى، از اصول اساسى و مورد تأكيد دين مبين‏ اسلام است.

 

وی افزود: امروز بعد از برگزاري نماز جمعه، مديران دستگاه هاي اجرايي، دهياران و شوراهاي اسلامي با حضور در جايگاهي که کميته امداد در جنب مسجد در نظر گرفته کمک هاي خود را اهداء مي کنند. از عموم مؤمنين نماز گذار هم انتظار مي رود که در اين امر خيرخواهانه و خداپسندانه شرکت کنند.

امام جمعه خمام

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به هفته منابع طبیعی، درخت را يکي از زيباترين نعمت هاي خداوند براي طراوت محيط زيست و تأمين رزق سالم انسان معرفی نموده و گفت: بيش از بيست آيه قرآن به بيان راز و رمز رويش گياهان پرداخته و در بسياري از آيات نيز آن را تشبيه به معاد و رستاخيز انسان کرده است.

 

وی بهره برداری مشروع و بدون اسراف از نعمت های خداوند را منوط به قدردان بودن انسان نسبت به این نعمت ها دانست و خاطرنشان کرد:  بشر باید از تخريب و آلوده کردن طبيعت و محيط زيست خود جلوگيري کند. اين طبيعت و محيط زيست شامل درياها و رودخانه ها، جنگل ها و درختان، حيوانات اهلي و وحشي و تمام چيزهايي که تأثير متقابل با انسان دارند مي شود. خداوند، طبيعت را به گونه اي آفريده که مي تواند آلودگي هاي عادي و معمولي را تجزيه و تصفيه کند و حتي تخريب هاي ناگزير از زندگي بشر را هم ترميم نمايد.

 

امام جمعه خمام با اشاره به معضل آلودگی رودخانه ها گفت: امروزه تقريباً اکثر رودخانه هاي ما آلوده هستند و اين گناهي نيست که خداوند به سادگي از آن بگذرد.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان خطبه های نماز جمعه خمام با اشاره به فاصله گرفتن نسل امروز از فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: تا زمانيکه فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه ما رواج داشته باشد، تهاجم فرهنگي دشمن بي‌اثر خواهد بود. فرقه‌سازي‌ها و گروه گرائيها و انحرافات اخلاقي بوجود نخواهد آمد، و آن تربيت صحيح اسلامي که بوجود آوردنده مدينه فاضله است همه جا حاکم خواهد شد. ولي هر چقدر که از اين فرهنگ متعالي ايثار و شهادت‌طلبي فاصله گرفته شود، جامعه و نسل جوان ما رو به انحطاط رفته و سقوط خواهد کرد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads