کد خبر: 46143 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 مارس 2014 - 01:13

با حضور مسئولین بخش خمام؛

گزارش عملکرد شش ماهه دوره چهارم شورای اسلامی شهر خمام ارائه شد/ گزارش تصویری

گزارش عملکرد شش ماهه اول دوره چهارم شورای اسلامی شهر خمام، عصر امروز در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: گزارش عملکرد شش ماهه اول دوره چهارم شورای اسلامی شهر خمام، عصر امروز در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.

سید مجتبی حسینی نسب رئیس شورای شهر خمام در ابتدای این گردهمایی، با اشاره به تاریخچه شکل گیری شوراها گفت: با انقلاب مشروطه در سال 1290، قانون انجمن های ایالتی و ولایتی در مجلس وقت به تصویب می رسد. اما این قانون همیشه به صورت یک تئوری باقی می ماند و جامه عمل به خود نمی پوشاند.

وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357، آن را بزرگ ترین تحول قرن دانست و گفت: امام راحل عظیم الشان، راه را به ما نشان داد و افق ها را ترسیم نمود.

حسینی نسب قانون اساسی کشور ما را یک قانون مترقی خواند و یادآور شد: در بندهایی از آن قانون شوراها به عنوان یک اصل منفک آورده شده است.

رئیس شورای شهر خمام تصریح کرد: با توجه به جریاناتی که بر کشور حاکم بود، امکان اجرایی نمودن این قانون تا سال ها وجود نداشت. تا این که در سال 1376 اولین دوره انتخابات شوراها برگزار شد و ما هم اکنون در دوره چهارم آن هستیم.

وی افزود: پس از برگزاری انتخابات 24 خرداد که با حضور حماسی مردم همیشه در صحنه ایران در پای صندوق های رای همراه بود و بعد از گذشت 6 ماه، نمایندگان این مردم باید به آنان گزارش بدهند و این اوج ظهور و بروز دموکراسی را نشان خواهد داد نه در قالب الفاظ، بلکه به واقع در قالب افعال.

DSC00424

وی ادامه داد: برخلاف خیلی از دموکراسی ها ریاکار و عوام فریب که امروز در بسیاری از کشورهای غربی که سودای دموکراسی را سر می دهند، ایران اسلامی این افتخار را دارد که این دموکراسی را به بهترین شکل ممکن اجرا کند.

حسینی نسب با اشاره به آیه یک سوره مائده افزود: ما یک عهدی در استانداری کردیم و دست بر روی قرآن کریم نهادیم و گفتیم که به این ملت که با پشتوانه رای آنان وارد شورا شدیم به شرفم قسم یاد می کنم در طول مدت این 6 ماه هر چه در توان داشتیم بنده و مجموعه همکارانم در طبقی از اخلاص گذاشتیم، اما این موضوع به معنای این نیست که ما کاری کرده ایم و امروز هم جلسه ای که گذاشتیم به این معناست که طبق تعریفی که از دموکراسی داریم بیاییم و این موضوع را ظهور و بروز دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به افزایش جمعیت خمام گفت: خمام یک جمعیت بخشی دارد ولی مثل یک شهرستان عمل می کند، 17106 نفر جمعیت شهر خمام طبق سرشماری سال 1390 می باشد و الان در سال 1392 جمعیت خمام چیزی در حدود 18 هزار نفر می باشد.

وی ادامه داد: خمام به واقع بزرگ شده و چه به لحاظ جغرافیایی و چه به لحاظ انسانی یک گستره بسیار عظیمی را در بر دارد و مدیریت در این شهر به واقع بسیار مشکل است.

وی با اشاره به جلسه ای که اخیرا شورای شهر خمام با نمایندگان مردم رشت در مجلس داشته افزود: اولین طرحی که بنده مطرح کردم بحث تجمیع مدیریت ها بود و از آنان خواستم بحث تجمیع مدیریت ها را به عنوان یک طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح کنند.

حسینی نسب در ادامه با اشاره به اولین مصاحبه ای که بعد از انتخابات از وی شد گفت: از من سوال شد اولین و مهمترین مولفه شما چه می باشد و بنده طرح توسعه را مطرح کردم، واژه ای بسیار کوچک اما با معنایی وسیع.

وی افزود: اگر تمامی فاکتورها برای برقراری توسعه فراهم باشد اما حضور و مشارکت مردم نباشد بحث توسعه محقق نمی شود و آیه 38 سوری شوری به هیچ وجه محقق نخواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت حضور مردم در کنار مسئولین اظهار داشت: مردم باید در کنار ما بایستند و همه با هم به سمت جنگ با مشکلات حرکت کنیم و هر خمامی خود را آماده برای جنگ با مشکلات کند نه این که مسئولین کار کنند و مردم تنها نظاره گر باشند یا برعکس.

وی ادامه داد: اولین استارت آن نیز در مسابقه اگر من یک شهردار بودم خواهد بود و بعد از ایام تعطیلات نوروز نیز بنرهایی را در سطح شهر نصب خواهیم نمود که مطمئنا با همکاری شما مردم عزیز در بحث مدیریت شهری، به ما در حل مشکلات خمام کمک خواهد نمود.

سید مجتبی حسینی نسب در پایان خاطر نشان کرد: با آماده شدن اتاق جدید شورای شهر خمام طبق نص قانون، جلسات شورای شهر خمام به صورت علنی برگزار خواهد شد.

DSC00384 DSC00392 DSC00395 DSC00408 DSC00420
DSC00429 DSC00435 DSC00447 DSC00457 DSC00485 DSC00516 DSC00517 DSC00518 DSC00539

 

 

انتهای پیام/

 اخبار مرتبط:

شهروندان انتقادهای سازنده خود را به مسئولین گوشزد کنند/ خادمین خود در شورای شهر را یاری نمایید


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads