کد خبر: 45281 - تاریخ: دوشنبه، 17 فوریه 2014 - 14:56

با حضور مشاور معاون اول رئیس جمهور؛

نخستین صندوق تامین مالی خرد روستایی استان گیلان در خمام افتتاح شد/ تصاویر

اولین صندوق تامین مالی خرد روستایی استان گیلان با حضور پورهاشمی مشاور معاون اول رئیس جمهور و رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور صبح امروز در روستای خواچکین خمام افتتاح شد.

به گزارش خوبان: اولین صندوق تامین مالی خرد روستایی استان گیلان با حضور پورهاشمی مشاور معاون اول رئیس جمهور و رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور صبح امروز در روستای خواچکین خمام افتتاح شد.

این صندوق به صورت پایلوت برای نخستین بار در بخش خمام استان گیلان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

صندوق تامین مالی خرد روستایی به صورت هیئت امنایی متشکل از پنج نفر اداره می گردد و اعضای آن از دهیار و شورای روستا و معتمدین تشکیل می شود.

منابع مالی این صندوق از سوی دولت، مردم و خیرین و پست بانک تامین شده و برای حوزه های مختلف مانند درمان و اشتغال و ازدواج در اختیار روستاییان قرار می گیرد.

هدف از افتتاح این طرح پرداخت تسهیلات به روستاییان بخش از جمله پرداخت وام هایی همچون وام 2 میلیونی کالا، وام ازدواج و وام 10 میلیونی اشتغال است.

این وام تنها به روستاییان پرداخت می شود و شرایط پرداخت و بازپرداخت اقساط آن نیز توسط هیئت امنا تعیین می گردد.

پرداخت این وام نیز از طریق دفاتر پست بانک صورت می گیرد.

دولت مبلغ 200 میلیون تومان اعتبار به این صندوق واریز نموده ودر ادامه نیز توسط روستاییان افتتاح حساب صورت خواهد گرفت که از مجموع این منابع مجددا به روستاییان وام پرداخت می گردد.

مشکلات نقدینگی و آثار آن بر تولیدات کشاورزی، یکی از مشکلات روستائیان محسوب می شود که با اجرای این طرح بخشی از آن رفع خواهد شد.

گفتنی است: تفاهمنامه ایجاد صندوق تامین مالی خرد روستایی در 10 هزار روستای کشور بین سید عباس پورهاشمی؛ رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و حسینعلی ضیایی؛ مدیرعامل پست بانک به امضاء رسیده است.

DSC_0680 DSC_0683 DSC_0693 DSC_0695 DSC_0702 DSC_0704

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads