کد خبر: 43164 - تاریخ: شنبه، 18 ژانویه 2014 - 13:35

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: انقلاب اسلامي ما از حيث تهاجم دشمنان خارجي و فتنه عوامل داخلي در امان است

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام گفت: انقلاب اسلامي ما از حيث تهاجم دشمنان خارجي و فتنة عوامل داخلي، در امان است و حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي) هيچگاه در برابر فشارهاي سياسي، تحريم هاي اقتصادي و تهديدهاي نظامي دشمنان، کوچکترين نگراني از خود بروز ندادند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به سالروز شهادت حجت الاسلام نواب صفوی و یاران باوفایش، ایشان را  جوان مرداني خواند که بر اجراي احکام اسلام در کشور تأکيد داشتند و یادآور شد: شهيد نواب صفوي زماني که در حوزه علميه نجف تحصيل مي کرد، وقتي شنيد که شخصي بنام «کسروي» در داخل کشور به دين اسلام توهين مي کند به تهران برگشت و درحاليکه 21 سال بيشتراز سن او نمي گذشت به نزد کسروي رفته و از خواست تا از اين عمل ننگين خود دست بردارد؛ ولي وقتي که با بي اعتنايي او روبرو شد، يکي از ياران خود به نام «سيد حسين امامي» را مأمور کشتن او کرد و آن ملعون را در اسفندماه 1324 به هلاکت رساندند.

SAM_1146

وی با اشاره به نقش پررنگ فدائیان اسلام در ملی شدن نهضت نفت گفت: در اثر تلاش هاي آنها بود که آية الله کاشاني و دکتر مصدق در دوره شانزدهم مجلس شورا، وارد مجلس شدند. آنها حتي رزم آرا(نخست وزير شاه) را که مخالف با ملي شدن صنعت نفت بود و مي گفت:«ايراني که نمي تواند لولهنگ درست کند، چطور مي خواهد تأسيسات نفت را اداره کند؟!»، به توسط خليل طهماسبي در اسفند 1329 به قتل رساندند. لذا حسين علاء(نخست وزير بعدي) جرأت نکرد با ملي شدن صنعت نفت مخالفت کند و در نتيجه اين تلاش ها بود که لايحه ملي شدن صنعت نفت به اتفاق آراء در مجلس به تصويب رسيد.

 

امام جمعه خمام ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: خداوند، رسول گرامی اسلام را  الگوي همه بشريت قرار داده است.

SAM_1158

حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: حضرت علي(عليه السلام) فرمودند: خداوند بزرگتر ملکي از ملائکه خود را بر آن حضرت گمارد که شب و روز او را بر مکارم اخلاق و محاسن آداب وامي داشت. و خود پيامبر(صلي الله عليه و آله وسلم) فرمود که من تأديب کرده خداوندم و علي تأديب کرده من است.

 

امام جمعه خمام با اشاره به واقعه غدیرخم، آن را با وقایع سال 1388 در ایران مقایسه کرده و گفت: پیامبر اکرم (ص) در سال دهم هجرت رسماً به دستور خداوند در حجة الوداع و در واقعه غدير، اميرالمؤمنين(عليه السلام) را به ولايت منصوب کرد و حدود 70 روز بعد از آن در خانه اش کنار مسجد النبي رحلت نموده و در همانجا به خاک سپرده شد. در آن زمان، فتنه اي برپا شد که به نبوت، بسنده کرده و ولايت را ترک کردند. همان فتنه اي که در سال 1388 در ايران هم برپاست شد؛ و فتنه گران، فرمان ولايت را نپذيرفتند.

SAM_1152

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان بر اثر بي بصيرتي مردم، فتنه گران غالب شدند! ولي در اين زمان، بصيرت مردم اجازة جولان، به صاحبان فتنه را ندادند.

انقلاب اسلامي ما از حيث تهاجم دشمنان خارجي و فتنة عوامل داخلي، در امان است و حضرت امام خامنه اي (مُدَّظِلُّهُ العالي) هيچگاه در برابر فشارهاي سياسي، تحريم هاي اقتصادي و تهديدهاي نظامي دشمنان، کوچکترين نگراني از خود بروز ندادند؛

 

امام جمعه خمام در پایان خطبه های نماز جمعه با اشاره به نگرانی های رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی دشمن یادآور شد: ايشان در ديداري که چندي قبل، با اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي داشتند، سه عبارت تکان دهنده بر زبان آوردند که براي همه، مسئوليت آفرين است: يکي درباره توليد اسباب بازي هاي جذّاب، که فرمودند:«حرص خوردم»؛ و ديگر درباره تهاجم زبان هاي خارجي به ادبيات فارسي، که فرمودند:«احساس خطر ميکنم.» و سوم درمورد جمعيت که فرمودند:«وقتي انسان به عمق آن نگاه ميکند، تن او مي لرزد».

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads