کد خبر: 43078 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 ژانویه 2014 - 12:09

مدیرکل دامپزشکی گیلان خبرداد

تولید بیش از ۳۰ تن گوشت مرغ در گیلان

مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۷ میلیون قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان ذبح شرعی شد، گفت: بیش از ۳۰ تن گوشت مرغ در گیلان تولید شد.

به گزارش خوبان: سهراب عاقبتی عصر دیروز در جمع نمایندگان کشتارگاه‌های صنعتی استان، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون تعداد 17 میلیون و 500 هزار قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه‌های صنعتی طیور تحت نظارت بهداشتی و شرعی ذبح شد، اظهار کرد: بیش از 30 تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های گیلان تولید و میزان 440 تن فرآورده‌های غیر قابل مصرف در استان جمع‌آوری شد.

وی گیلان را یکی از قطب‌های مهم تولید مرغ گوشتی در کشور دانست و افزود: این استان تعداد دو میلیون و 365 هزار و 918 قطعه مرغ و بیش از 15 تن مازاد تولیدات خود را به استان‌های همجوار صادر می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: تعداد شش واحد کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت 18 هزار قطعه در هر ساعت در استان فعالیت می‌کنند.

بیش از 182 دام در گیلان در فاز دوم تب برفکی مایه‌کوبی شدند

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی گیلان از پایان فاز دوم مایه کوبی  رایگان تب برفکی در استان خبرداد و تصریح کرد: این طرح با استفاده از توان مراکز مایه کوبی بخش خصوصی و دولتی در قالب اعتبارات طرح توسعه خدمات روستایی عشایری انجام شد.

محمد فرج واجاری افزود: مایه کوبی همزمان رایگان تب برفکی در سطح گاوداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی و مناطق روستایی پر خطر استان که از پانزدهم آذر ماه امسال به مدت یک ماه آغاز شده بود با اتمام رسید.

وی با اشاره به پایان طرح فراگیر مایه کوبی رایگان تب برفکی استان، خاطرنشان کرد: در این عملیات بیش از 182 هزار راس گاو تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی گیلان درباره کارآمدی واکسیناسیون دام‌ها، گفت:با انجام مایه کوبی در جمعیت دام‌های حساس استان علاوه بر کاهش تعداد کانون‌های بیماری و جلوگیری از شیوع آن در کنار رعایت امنیت زیستی و قرنطینه‌ای از خسارات اقتصادی به سرمایه دامی استان جلوگیری می‌شود.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads