کد خبر: 43071 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 ژانویه 2014 - 11:44

فرمانده انتظامی گیلان در مسجد جوادالائمه رشت؛

بازگشت به اصل امر به معروف و نهی از منکر راه حذف جرایم غیرمشهود

فرمانده انتظامی گیلان میزان امنیت را وابسته به میزان مشارکت مردم دانست و گفت: راه حذف جرایم غیر مشهود، بازگشت به اصل امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خوبان: سردار ابراهیم قائد رحمتی، فرمانده انتظامی استان گیلان با حضور در مسجد جوادالائمه شهرستان رشت در جمع نمازگزاران با تبریک ایام تولد حضرت ختمی مرتبت و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، وحدت را رمز پیروزی در مقابل دشمن دانست و گفت: اگر ما توانستیم با دستان خالی در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب بایستیم، همه از ثمرات وحدت و پیروی از ولایت است.
قائد رحمتی هدف خود را از حضور در مساجد، با توجه به بعد جامعه محوری پلیس، اهمیت دادن به مشارکت مردم در بحث امنیت، دیدار رو در رو و شنیدن مشکلات مردم به صورت حضوری دانست و تصریح کرد: بدون حضور مردم، امنیت پایدار محقق نخواهد شد.
وی با توجه به رویکرد جامعه محوری پلیس در بحث ایجاد امنیت، امنیت را یک مقوله چند وجهی، شامل جنبههای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و …. دانست و افزود: نقش اصلی را در امنیت خود مردم دارند و نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت در کنار مردم هستند.
رئیس پلیس گیلان نیروی انتظامی را جزئی از مردم و برای مردم و در خدمت مردم دانست و تصریح کرد : میزان امنیت بستگی به میزان مشارکت دارد و هر قدر مشارکت بیشتر باشد، امنیت بیشتر افزایش می‌یابد.
رحمتی با توجه به امنیت بالای جمهوری اسلامی ایران در دنیا، استان گیلان را با امنیت‌ترین استان کشور دانست و بیان کرد: از ثمرات حصول امنیت در استان، مشارکت مردم با ایمان، فرهیخته و با فرهنگ گیلان در امر امنیت است.
قائد رحمتی در ادامه سخنانش به جرایم خرد در جامعه اشاره و تصریح کرد: با آموزش و فرهنگ سازی و درست انجام دادن وظیفه می‌توان این جرایم خرد را نیز کاهش داد.
وی به جرایم مشهود و غیر مشهود در جامعه اشاره و راه حذف جرایم غیر مشهود را بازگشت به اصل امر به معروف و نهی از منکر و آمادگی و حضور مردم در ایجاد ناامنی مجرم در جامعه دانست و اظهارکرد: حضور مردمی در صحنه موجب احساس نامنی برای مجرم خواهد بود.
فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان دفتر نظارت همگانی با شماره197 را به عنوان یک مرکز امین برای شنیدن، انتقاد، پیشنهاد و تشکر از عملکرد نیروی انتظامی اعلام کرد و از مردم خواست با تماس با این مرکز موجب ارتقاء عملکرد پلیس برای تامین امنیت در جامعه باشند.
گفتنی است، همچنین در این دیدار معاون اجتماعی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرمانده انتظامی شهرستان رشت پاسخگوی مشکلات و سئوالات مردمی در حوزه کاری خود بودند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads