کد خبر: 43005 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 ژانویه 2014 - 21:29

استاندار گيلان تاکید کرد:

چراغ هاي خاموش صنعت نساجي گيلان روشن شود

استاندار گیلان با بیان اینکه چراغ های خاموش صنعت نساجی گیلان با مشارکت بخش خصوصي روشن می شود گفت: متأسفانه به صنعت نساجي گيلان که به عنوان قطب اين صنعت در کشور شناخته مي شد در سالهاي گذشته بي مهري شده است.

به گزارش خوبان، استاندار گیلان در نشست بررسي ساخت شهرك نساجي گيلان با اشاره به جايگاه صنايع نساجي گيلان اظهار کرد: روزگاري توليدات پوشاک استان به کشورهاي غربي صادر مي شد اما هم اکنون اين صنعت با چالش هاي اساسي مواجه است و تعداد زيادي از کارگراني که در اين کارخانه ها کار مي کردند نتوانستند امنيت شغلي خود را حفظ کنند .

محمد علی نجفی با بيان اينکه از طريق دعوت از سرمايه گذاران بخش خصوصي به دنبال ايجاد شهرک نساجي در گيلان هستيم افزود: وجود نيروهاي انساني ماهر، شرايط آب و هوايي مناسب، فراهم بودن زيرساخت هاي زيربنايي، موقعيت جغرافيايي و همجواري با کشورهاي آسياي ميانه که از بازار مناسب صادرات پوشاک برخوردارند از مزيت هاي سرمايه گذاري در اين صنعت است .

وی گفت: ايجاد شهرک نساجي در گيلان از طريق مشارکت بخش خصوصي راهکار نجات صنعت نساجي در گيلان است و اين آمادگي در استان براي حمايت از سرمايه گذاران به خوبي وجود دارد .

استاندار گيلان اضافه کرد: وجود 25 واحد توليدي بافندگي 13 واحد ريسندگي، 6 واحد توليد پروپلين و 5 واحد توليد نخ ابريشم پشتوانه مناسب براي ايجاد اين شهرک است .

وي با اشاره به اينكه مطالعات ساخت اين شهرك كه در خاورميانه بي نظير خواهد بود در حال اتمام است افزود: براي ساخت شهرک صنايع نساجي به 240 ميليارد تومان سرمايه گذاري نياز است که با راه اندازي آن در مرحله ي اول 3 هزار نفر بکارگيري مي شود .

نجفي خاطرنشان کرد: باتوجه به اينکه بانک صنعت و معدن بعضي از کارخانه هاي نساجي در گيلان را تحت پوشش دارد مي تواند نسبت به ايجاد شهرک صنايع نساجي گيلان با ادغام و نوسازي صنايع موجود اقدام کند.

منبع: ایسنا

انتهاي پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads