کد خبر: 42806 - تاریخ: شنبه، 11 ژانویه 2014 - 19:20

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تاکید کرد:

مشارکت مردم در مسائل آموزشی و پرورشی

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تفویض اختیار، تمرکززدایی و مشارکت محلی جهت ارتقای فعالیتهای آموزش و پرورش را از موضوعات بسیار مهم شورای آموزش و پرورش دانست.

به گزارش خوبان، مهدی حاجتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز 21 دی ماه با حضور اعضای این شورا در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش با هدف تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره گیری از کلیه منابع و امکانات، جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش تشکیل شد.

وی تفویض اختیار، تمرکززدایی و مشارکت محلی جهت ارتقای فعالیتهای آموزش و پرورش را از موضوعات بسیار مهم در این شورا دانست و گفت: این مسائل از دیرباز مورد توجه کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه بوده است، بطوریکه اینگونه کشورها پیشرفت سریع فرهنگی خود را مدیون این مراحل می دانند.

حاجتی، با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش از 26 دی ماه سال 1372 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید گفت: تشکیل این شورا یکی از ارزشمندترین قوانین پس از انقلاب اسلامی در خصوص آموزش و پرورش بوده است.

وی افزود: با تشکیل این شورا تحول اجرایی عظیمی در نظام آموزش و پرورش به وجود آمده تا با عمومی کردن مسائل آموزش و پرورش در استانها، شهرستانها و مناطق، مدیران و مسئولان دولتی و عمومی را با این مهم درگیر کرده و زمینه حرکت به سوی عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم گیری را در این بخش مهیا سازد.

حاجتی، تصویب ضوابط مربوط به تعیین هزینه سرانه دانش آموزی، تصویب تقویم آموزشی مناطق تابعه باتوجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی هرمنطقه، تصمیم گیری در مورد توزیع عواض اخذ شده میان مناطق در شهر و یا شهرستانهایی که بیش از یک منطقه آموزشی دارند، ارزیابی عملکرد شوراهای شهرستان و مناطق، برنامه یزی جهت ایجاد، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی استان، ارائه گزارش عملکرد سالیانه شورا توسط دبیر شورا را از جمله وظایف این شورا بیان کرد.

حاجتی با اشاره به سند تحول بنیادین تصریح کرد: در این سند آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین نهاد تعلیم و تربیت در کشور تعریف و آموزش و پرورش به عنوان حلقه اتصال مردم و حاکمیت مطرح شده است.

وی با اشاره به چالش های اساسی و مشکلات پیش روی آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد که با تشکیل این جلسات تا حدودی مشکلات آموزشی و پرورشی برطرف شود.

وی گفت: مدیران در شهرستانها باید به وظایف خود آگاهی داشته و مطالبات خود را ارائه کنند.

حاجتی به برگزاری همایش شورای آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: همایش شورای آموزش و پرورش 26 دی ماه در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار می شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads