کد خبر: 42749 - تاریخ: شنبه، 11 ژانویه 2014 - 13:12

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: باید کاری کنیم که امام زمان ما را ببیند/ منتظر حقیقی خود امام زمان است

حجت الاسلام عاشوری گفت: عدم ظهور امام زمان(عج) به معني تعطيل کردن تکاليف شرعيّه نيست؛ بلکه به معني جدّيت بيشتر در انجام آن هاست تا زمينه براي تشريف فرمايي حضرت آماده شود.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جععه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) به محضر تنها فرزند ایشان گفت: آن حضرت در سن 22 سالگي به امامت رسيده بود. چندين نفر از اصحاب حضرت هريک به طور جداگانه و مستقل روايت کرده اند که « ما چهل نفر در منزل امام حسن عسکري(عليه السلام) بوديم که آن حضرت، فرزند نوزاد خود را به همه ما معرفي کرد و فرمود: بعد از من، اين فرزندم امام و خليفة بر شماست؛ از او اطاعت کنيد و در دينتان متفرق نشويد که هلاک خواهيد شد. ولي بدانيد که بعد از من او را نمي بينيد. »

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که کمال و فضيلت در اين است که امام معصوم(عليه السلام)، کسي را ببيند خاطرنشان کرد:  ما بايد کاري کنيم تا امام زمان(عج) ما را ببيند، نه اينکه خود آن حضرت کاري بکند تا ما او را ببينيم؛ اگر ما شايسته ديدار آن حضرت نباشيم، در صورت ديدن آن حضرت، خون به دلشان خواهيم کرد، ولي اگر اين شايستگي را پيدا کنيم ايشان را خوشحال خواهيم نمود.

 

خطیب نماز جمعه خمام ، تکلیف یک مسلمان در دوره غیبت را عمل به منویات امام عصر (عج) دانست و افزود:  هميشه بايد آماده اجراي خواسته هاي ايشان باشيم و لحظه اي در اين راه کوتاهي نکنيم. عدم ظهور امام زمان(عج) به معني تعطيل کردن تکاليف شرعيّه نيست؛ بلکه به معني جدّيت بيشتر در انجام آن هاست تا زمينه براي تشريف فرمايي حضرت آماده شود.

 

وی تاکید کرد: کم نبوده و نيستند پيرواني که معتقد بوده و هستند تا امام زمان حاضر نشود نبايد کاري کرد و اقدامي انجام داد. و با همين بهانه نه تنها زمينه را براي حضور امام خود آماده نکردند، بلکه بيشتر زمينه تسلط دشمنان امام خود را فراهم نمودند.

 

حجت الاسلام عاشوری منتظر حقیقی را خود امام زمان(عج) معرفی کرد و گفت:  واقعِ قضيّه، اين است که منتظِر حقيقي خود امام زمان(عج)است: که در دعاى عيد فطر مى‏خوانيم: «اللهّم صلّ على وليِّكَ المنتظِرِ امرَك »يعني« بار خدايا! بر ولىِّ خودت درود فرست، ‏كه منتظِر فرمان توست» و فرمان خداوند هم در صورت آمادگي ما صادر مي شود؛ چون اصلاً علّت غيبت امام زمان(عج)، به خاطر عدم آمادگي امّت بوده است.

 

امام جمعه خمام با اشاره به درپیش بودن هفته وحدت، یکی از عوامل وحدت میان مسلمانان را  توجه به عقايد مشترك همه مسلمانان دانسته و تصریح کرد: مسايل مورد اتفاق ميان مسلمانان، بسيار فراوان‏تر از موارد اختلافى است، اما متأسفانه غالباً مسايل مورد اختلاف مورد توجه قرار گرفته و عقايد مشترك به كلى ناديده انگاشته مي شوند. توحيد، نبوت، معاد (اصول دين) و از سوى ديگر نماز، روزه، خمس، زكات، حج، جهاد، امر به معروف و نهى از منكر (فروع دين)، قبله، قرآن، پيامبر و بسيارى از موارد ديگر، چيزهايى هستند كه مى‏توانند به‏عنوان عوامل مشترك ميان مسلمانان مطرح باشند كه متأسفانه همة آن‏ها به بوتة‏ فراموشى سپرده شده‏ اند.

 

وی تاکید کرد: مراد از وحدت اين نيست كه همه‏ى مذاهب اسلامى دست از باورهاى عقيدتي خود بردارند و تابع يك مذهب ديگر شوند! چرا كه نه امكان چنين عملى وجود دارد و نه آن‏را صحيح ميدانيم؛ بلكه مقصود از وحدت آن است كه هر مذهب اسلامى با حفظ باورهاى خود، نسبت به عقايد مذاهب ديگر، سعة صدر داشته باشد؛ نه اينكه با آنها درگير شود و اصول اساسى مشترك بين خود را هم با ترديد و خطر مواجه سازد!

 

امام جمعه خمام در پایان خطبه های نماز جمعه خاطرنشان کرد: بزرگ ترین اهرم موفقیت دشمنان، اختلاف افکنی بین مسلمانان است.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads