کد خبر: 39802 - تاریخ: شنبه، 30 نوامبر 2013 - 10:53

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: آنچه را که ما در عمل بدست آورده ايم، غنيمت است

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 5+1 گفت: گر چه ما در توفقنامه ژنو، تعهّدات زيادي را پذيرفتيم ولي تعهّداتي را هم بر آن قدرتهاي قلدور و بي منطق، تحميل کرديم که در آينده تأثيرات آن مشخص خواهد شد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در خطبه های نماز جمعه دیروز شهر خمام با اشاره به شعار اعراب جاهلی « برادرت را یاری کن چه ظالم باشد و جه مظلوم»، آمریکا را ادامه دهنده این شعار در حمایت از رژیم صهیونیستی دانست و افزود: الآن ابرقدرت آمريکا، که همه کاره شوراي امنيت است، همان شعار جاهليت قبل از اسلام را مي دهد که «بايد از صهيونيست ها حمايت کرد، چه ظالم باشند و چه مظلوم!» براي دگرگون کردن اين رسم غلط، راهي جز احياي قرآن در متن زندگي بشر وجود ندارد.

 

امام جمعه خمام ادامه داد: براساس قرآن کريم، يک انسان ايده آل، کسي است که به فکر رفاه، آسايش و ترقي ديگران باشد؛ هرچند که ديگران هيچ نوع نسبت فاميلي و ارتباط فکري، فرهنگي، مذهبي و ملي با او نداشته باشند. نه اينک دائماً به فکر محروم کردن ديگران و عقب نگه داشتن آنها باشد.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که امروز قدرتمندان جهان، اوج فناوری های مدرن را فقط برای خود می خواهند خاطرنشان کرد: قدرتمندان در جهان امروز، اوج فناوري هاي مدرن را فقط براي خود مي خواهند و ساير ممالک را با هر لطايف الحِيَلي که شده؛ اعم از تحريم و تهديد، از دسترسي به آنها باز مي دارند. و اين درست برخلاف تعاليم اسلام است. اسلام، سعادت را براي همه بشر مي خواهد، نه براي يک گروه خاص.

امام-جمعه-خمام

خطیب نماز جمعه خمام با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع)، ائمه معصومین ما را علاوه بر داشتن درک عمیق دارای مناجات های سوزناک دانست و افزود: ازجمله مناجات هاي امام سجاد(عليه السلام)، در صحيفه سجاديه گردآوري شده و به «مصحف اهل بيت»، «عروة الوثقي شيعيان»، «اُختُ القرآن» و «زبور آل محمد» ملقّب مي باشد. محتواي اين کتاب بايد بر تمام متون درسي ما حاکم باشد، نه اينکه فقط نامي از اين کتاب بشنويم.

 

حجت الاسلام عاشوری، با اشاره به شهادت آیت الله مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی، این دو شهید را آگاه نسبت به معارف دین و وضعیت زمانه خود خواند و گفت: خصوصيت بارز اينها آگاهي نسبت به معارف دين و شرايط زمان، شجاعت در مقابله با استبداد داخلي و استکبار خارجي و ساده زيستي در امور زندگي بوده است؛ که توانستند همچون سيد و سرور و سالارشان اباعبدالله الحسين(عليه السلام) تا پاي جان مقاومت کنند.

 

خطیب نماز جمعه خمام، بزرگ ترین چالش میان ایران و غرب در جریان مذاکرات میان 5+1 را، حق غنی سازی ایران دانست و یادآور شد: نه آمريکا توانسته اين حق را از ايران سلب کند و نه ايران موفق شده اين حق را در متن توافقنامه بگنجاند. ولي عملاً کشور ما مي تواند بي اعتنا به ادعاهاي آمريکا به غني سازي خودش ادامه دهد.

 

امام جمعه خمام تصریح کرد: ماداميکه تمامي ملت ايران به صورت يدِ واحده خواستار اين حق خود بوده و پشت سر مسئولينِ در خط مقدم مذاکره، باشند و طبق فرمايش مقام معظم رهبري، به تيم مذاکره کننده خود اعتماد داشته و از آنها حمايت کنند، ادعاهاي واهي آمريکا در انظار جهاني، راه به جايي نخواهد برد. اگر آمريکا همانطور که قبلا موافقت کرده بود، در پيمان نامة ژنو هم با حق غني سازي ما موافقت مي کرد، به حال ما فرقي نداشت؛ زيرا او هرگز به توافقات خودش پاي بند نبوده و نيست. ولي آنچه را که ما در عمل بدست آورده ايم، غنيمت است.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان خطبه های نماز جمعه گفت: گر چه ما در توفقنامه ژنو، تعهّدات زيادي را پذيرفتيم ولي تعهّداتي را هم بر آن قدرتهاي قلدور و بي منطق، تحميل کرديم که در آينده تأثيرات آن مشخص خواهد شد. آنچه که انجام شد، در سايه ايدة موفقيت آميز«نرمش قهرمانانه» مقام معظّم رهبري بوده است که تيم هسته اي کشورمان توانست با اقتدار در مقابل زياده خواهي هاي قدرت هاي مستکبر بايستد. بنا بر اين نه کسي يا گروهي با مبالغة زياد در باره اين توافق، آن را (به عنوان شکستن تابوي مذاکرات) به نام خود تمام کند؛ و نه کسي يا گروهي با تخطئه مطلق اين توافق، آن را (به عهدنامه ترکمانچاي تشبيه کرده ) و بي ارزش تلقي نمايد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads