کد خبر: 39233 - تاریخ: جمعه، 22 نوامبر 2013 - 16:57

در خطبه های امروز نماز جمعه خمام؛

امام جمعه خمام: دشمنان حقیر ایران با کمک صهیونیست ها روی کار آمده اند/ بسیج بهترین عرصه برای فعالیت جوانان است

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه گفت: دشمنان ما يعني سران کشورهاي اروپايي و آمريکا، افراد بسيار حقيري هستند که با کمک مالي کمپاني هاي صهيونيستي روي کار آمده اند، لذا تماماً خود را مديون رژيم صهيونيستي مي دانند و در تصميمات خود مجبور به پيروي از اين رژيمند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در خطبه ی دوم ضمن دعوت نمازگزاران به حضور در نماز جمعه در اول وقت آن گفت: همگي سعي کنيد که در اين کار عبادي، منظم باشيد و در اول وقت اذان و قبل از شروع خطبه هاي نمازجمعه حضور پيدا کنيد. فکر نکنيد که اگر به پايان خطبه اول و يا در ادامه خطبه دوم برسيد، ثواب کامل شرکت در نماز جمعه را خواهيد برد! مضافاً بر اينکه خطبه اول نمازجمعه به هشدارهاي اخلاقي و مسائل مربوط به آخرت اختصاص دارد که بسيار مهم تر از خطبه دومي است که در آن به امور دنيا پرداخته مي شود.

 

امام جمعه ی خمام ویژگی خطبه های نماز جمعه را این گونه برشمرد:  اين خطبه ها با سخنراني هاي معمولي فرق دارند، بايد شرايطي در آنها مراعات شوند. همچون: حمد و ثناي الهي، صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلي الله عليه و آله و سلّم)، وعظ و ارشاد و سفارش به تقواي الهي، استغفار براي خود و مؤمنين و مؤمنات، نام بردن تک تک ائمه معصومين(عليهم السلام) هنگام صلوات در خطبه دوم و خواندن سوره اي کوتاه در هر دو خطبه. وقتي گفتن اينها بر خطيب واجب است، به معناي آن است که گوش دادنش هم بر مستمعين لازم مي باشد و بنا بر احتيط واجب، عمدا نبايد حضور خود را در نماز جمعه به تأخير بيندازند.

 

خطیب نماز جمعه خمام ادامه داد: شريعت مقدس اسلام خطبه هاي نمازجمعه را معادل دو رکعت نماز قرار داده است. هرچند کسيکه به خطبه ها نرسد، نماز او صحيح است ولي ممکن است آن شرايط قبولي را که موجب پادش بي حساب است، نداشته باشد؛ به خصوص براي کسي که بر حسب عادت هميشه دير مي کند! بنابراين بياييد با حضور منظّم و به موقعِ خود براي انجام اين عبادت الهي و سياسي، همه آن ثواب هايي را که خداوند به نمازگزارانش وعده داده است، به طور کامل دريافت کنيم تا فرداي قيامت باعث حسرت ما نشود.

 

امام جمعه خمام تنها راه غلبه بر کشورهای غربی را ایمان به خدا و اتحاد ملت دانست و خاطرنشان کرد: ما در ابتداي پيروزي انقلاب هم هيچ نيرويي جز همين ايمان و اتحاد نداشتيم. با همين نيرو توانستيم رژيم شاهنشاهي را سرنگون کنيم، جاسوس خانه سفارت آمريکا را تسخير نمائيم، دوران دفاع مقدس را با اقتدار اداره کرده و به ساختن کشور و پيشرفت در همه عرصه ها بپردازيم؛ آمريکا هم نتوانست هيچ غلطي بکند.

 

حجت الاسلام عاشوری زمان حمله ی آمریکا را زمان تسلیم شدن کامل در برابر او خواند و تصریح کرد: او زماني حمله وحشيانه خود را آغاز مي کند که مطمئن باشد طرف مقابل توان خود را از دست داده و کاملا تسليم شده است؛ کما اينکه در پايان جنگ جهاني دوم زماني به ژاپن حمله اتمي کرد که آن کشور دو ماه قبل از آن تسليم بي قيد و شرط خود را اعلام کرده بود.

 

امام جمعه خمام با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) در خصوص بسیج گفت: حضرت امام خميني(ره) مظهر قدرت هر کشوري را در بسيج ميليوني آحاد آن ملت دانسته و خود دست به تأسيس اين نهاد قدرتمند در کشور زدند که ما برکات آن را در نا امني هاي اوايل انقلاب و در دوران دفاع مقدس و در ايام فتنه، شاهد بوديم.

 

حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: هر گروه و کشوري هم که از اين ابتکار حضرت امام خميني(ره) الگوگيري کرد، موفق شد که بر دشمنان خود غلبه کند. نظير حزب الله لبنان، انتفاضه فلسطين، کشور عراق و اخيراً هم سوريه که تروريست هاي تحت حمايت غرب و کشورهاي مرتجع منطقه را در آستانه اضمحلالِ کامل قرار داد.

 

خطیب نماز جمعه خمام نهاد مقدس بسيج را بهترين عرصه براي فعاليت جوانان کشور اعم از دختر و پسر دانست و اضافه کرد: ايمان به خدا و اتحاد ملت، چيزي است که دشمنان ما از آن وحشت دارند. آنها تمام توان خود را بکار مي گيرند تا از رسيدن هرگونه ابزار قدرت از خارج به کشور ما جلوگيري کنند، ولي نمي توانند جلوي ايمان و اتحاد ملت ما را بگيرند. بنابراين بايد اين قدرت را قدر بدانيم و خداي ناخواسته با تضعيف آن به اهداف دشمن کمک نکنيم.

 

امام جمعه خمام دشمنان ایران را کشورهای بسیار حقیری دانست که با کمک های کمپانی های صهیونیستی روی کار آمده اند و افزود: دشمنان ما يعني سران کشورهاي اروپايي و آمريکا، افراد بسيار حقيري هستند که با کمک مالي کمپاني هاي صهيونيستي روي کار آمده اند، لذا تماماً خود را مديون رژيم صهيونيستي مي دانند و آنها نه تنها در تصميمات خود مجبور به پيروي از اين رژيمند، بلکه سرمايه هاي کشور خود را هم به رژيم تزريق مي کنند و با بکارگيري غول رسانه اي، ملت خود را به خواب غفلت فرو برده اند. ولي امان از روزي که اين ملت ها از خواب بيدار شوند و پي به حقارت خود در مقابل رژيم صهيونيستي و خيانت سرانشان ببرند. آن روز، روز آزادي بشريت و نابودي استکبار و رژيم صهيونيستي خواهد بود.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان خطبه های نماز جمعه، با اشاره به هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی ، کشور ما راداراي يکي از قوي ترين نيروهاي دريايي منطقه دانست و گفت: کشورهايي که از مرزهاي آبي محروم هستند، طبيعتاً فاقد چنين نيرويي مي باشند. ظرفيت هاي عظيمي براي پيشرفت و قدرت مانور نيروي دريايي وجود دارد که براي ساير نيروها، اعم از هوايي و زميني ميسّر نيست.

 

وی ادامه داد: اگر ما در همان اوايل جنگ توانستيم شهرهاي بندري آبادان را از محاصره و خرمشهر را از اشغال، آزاد کنيم و تا پايان جنگ حفظ نماييم به خاطر اين بود که قبل از آن در تاريخ هفتم آذر ماه 1359، حماسه سازان ناوچه موشک انداز پيکان موفق شده بودند در جريان عمليات غرورآفرين مرواريد، بيش از 50 درصد از توان رزمي نيروي دريايي عراق از کار بيندازد؛ به گونه اي که تا پايان جنگ، حرکت چندان مهمي در دريا از آنها مشاهده نشد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads