کد خبر: 38676 - تاریخ: جمعه، 15 نوامبر 2013 - 17:26

در خطبه های نماز جمعه این هفته خمام؛

امام جمعه خمام: آزادسازی سوسنگرد در نوع خود حماسه ای بی نظیر بود

فرمان حضرت امام کافي بود تا همه نيروها، از ارتش و سپاه و بسيج و عشاير و جهاد سازندگي، متحد شوند و در اندک زماني سوسنگرد را آزاد و از حضور دشمن پاک سازي کنند که در نوع خود، حماسه بي نظيري بوده است. لکن عموماً از اين حماسه کمتر سخن گفته شده است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در خطبه ی دوم با اشاره به روز کتاب و کتاب خوانی در 24 آبان ماه گفت: کتاب يعني يک مجموعة نوشته شده، که در قرآن کريم ازآن بعنوان تعليم با قلم ياد شده است. قدرت نوشتن يکي از نعمت هاي بزرگ خداوند است که به انسان هاي برجسته عنايت مي شود تا اکتشافات و نوآوري هاي خود را ثبت و ضبط نمايند.

 

وی نوشتن مطالب گمراه کننده را کفران این نعمت الهی دانست و افزود: عموماً کسانيکه شکر ساير نعمت هاي الهي را به جا نمي آورند، اين نعمت خداوند را هم ضايع مي کنند. ولي علماي مهذَّب جز با وضو و طهارت، مطلبي نمي نويسند و چنين مطالبي است که فرداي قيامت بين آنها و آتش جهنم فاصله مي اندازد. کتاب واقعي در حقيقت، قرآن کريم است و ساير کتاب ها هم به همان اندازه که از قرآن بهره گرفته اند و به تشريح آيات آن در عالَم خلقت پرداخدت اند، از حقيقت برخوردارند.

 

حجت الاسلام عاشوری ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) ، عاشورای حسینی را تجلی اسم اعظم الهی خواند و خاطرنشان کرد: ما همه عالَم را به مکتب اباعبدالله(عليه السلام) دعوت مي کنيم که خود آن حضرت هم به منظور دعوت همه مردم، از مدينه حرکت کرد و حدود پنج ماه در مسير حرکتش تا مکه و کوفه، فرياد آزادگي و ايمان سر داد. ما با مکتب عاشورا قصد جنگ با اهل سنت و يا اهل کتاب از يهود و نصاري را نداريم، بلکه قصد ارائه يک مکتب برتر و بالاتر به آنها را داريم که به صلاح و سعادت خودشان است اگر آن را بپذيرند.

امام-جمعه-خمام

امام جمعه ی خمام ادامه داد: امام حسين(عليه السلام) از هرکدام از اين فرقه ها و مذاهب و اديان، کساني را به طرف خود جذب کرده بود. هم زهير بن قين عثماني به آن حضرت پيوسته بود و هم وهب نصراني و غلام يهودي. بنابراين ما هم بايد مکتب اباعبدالله(عليه السلام) را مثل خودشان معرفي کنيم تا امثال آنها جذب اين مکتب شدند. در اين صورت است که پيرو واقعي امام حسين(عليه السلام) خواهيم بود.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران حج گفت: مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي الامام خامنه اي در ديدار با مسئولان و دست اندرکاران حج فرمودند که «حج يک هديه الهي و ظرفيتي تمام نشدني در ايجاد تفاهم حول نيازهاي مشترک دنياي اسلام است»؛ بر همين اساس مي توان گفت که تاسوعا و عاشورا و شيرخوارگان حسيني نيز يک هديه الهي و ظرفيتي تمام نشدني براي ايجاد تفاهم حول نيازهاي مشترک بشريت است.

 

امام جمعه ی خمام در پایان خطبه های نماز جمعه با اشاره به 26 آبان ماه آزادسازی شهر سوسنگرد، این موفقیت بزرگ را حاصل فرمان تاريخي حضرت امام خميني(ره) و مديريت مقام معظم رهبري و نقش مؤثّر شهيد چمران و ايثار رزمندگان اسلام دانست و تصریح کرد: شهر سوسنگرد مهم ترين محور براي رسيدن به اهواز و اشغال خوزستان بود که رژيم بعثي عراق در ابتداي تجاوز خود آن را به اشغال خود درآورد؛ لکن رزمندگان اسلام پس از سه روز آن شهر را آزاد کرده بودند. ولي دشمن بار ديگر با بکارگيري نيروهاي زُبده خود در اثر تَعَلُّل و کارشکني بني صدر خائن در اعزام نيروهاي کمکي، موفق شد بار ديگر در 23 آبان ماه آن شهر را به محاصره خود درآورده و به بخش هايي از آن نفوذ کند.

 

وی ادامه داد: در پي اين حادثه، حضرت امام خميني(ره) صريحاً فرمودند:«سوسنگرد تا فردا بايستي آزاد شود.» و همين فرمان کافي بود تا همه نيروها، از ارتش و سپاه و بسيج و عشاير و جهاد سازندگي، متحد شوند و در اندک زماني آن شهر را آزاد و از حضور دشمن پاک سازي کنند که در نوع خود، حماسة بي نظيري بوده است. لکن عموماً از اين حماسه کمتر سخن گفته شده است. اتفاقا آزاد سازي اين شهر در 33سال قبل، مصادف با 8 محرَّم يعني در آستانه تاسوعا و عاشوراي حسيني بوده است.

 

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads