کد خبر: 37809 - تاریخ: دوشنبه، 28 اکتبر 2013 - 13:21

جالب ترین و عجیبب ترین مادرهای دنیا+ تصاویر

با به دنیا آمدن فرزند بعدی همه محبت ها به بچه بزرگتر از بین می رود و مادرش او را رها میکند.

به گزارش خوبان: همه موجوداتی که روی زمین زندگی می کنند والدینی دارند که به آنها عشق ورزیده و معمولا از آنها نگه داری می کنند که این مورد میان انسان ها بیشتر وجود دارد.
در دنیای حیوانات نیز والدین حواسشان همیشه به فرزندانشان هست اما گاهی اوقات موارد عجیبی هم در میان آنها دیده می شود. در اینجا تعدادی از این موارد را برایتان ذکر می کنیم

 

 

مارمولک اسکینس

 

یکی از والدین عجیبی که می توانید در میان حیوانات مشاهده کنید مارمولک اسکینس است. این مارمولک در هر دوره تخم گذاری 13 تخم می گذارد اما زمان تولد هر کدام از مارمولک ها ممکن است چند روزی با هم متفاوت باشد. حرکت عجیب این مارمولک مربوط به زمانی می شود که تخم هایش مورد حمله شکارچیان قرار میگیرد. در این زمان مارمولک مادر بچه هایی که هنوز به دنیا نیامده اند را می خورد تا به دست دشمن نیفتند.

 

 

شیردریایی هارپ

 

 

یکی از چندین گونه شیرهای دریایی که در قطب ها زندگی میکند با نام هارپ شناخته می شود. این شیردریایی برای بزرگ کردن فرزندانش روشی بسیار عجیب و غیر عادی دارد. شیرهای مادر پس از به دنیا آمدن بچه ها تنها دوهفته از آن ها نگه داری می کنند و پس از این مدت بچه ها را در برف و یخ رها کرده و سراغ زندگی خودشان می روند. این بچه ها اگر بتوانند پنج هفته در این حالت دوام آورند می توانند به زندگی آینده امیدوار باشند.

 

 

پاندا

 

یکی از بامزه ترین حیوانات روی زمین پاندا است و بسیاری از ما آنها را بسیار دوست داریم. پانداها موجوداتی در خطر انقراض هستند و مهم ترین دلیل آن هم بی توجهی مادران به فرزندانشان است. پانداهای مادر از میان فرزندان تنها یکی را بزرگ می کنند و مابقی باید خودشان برای بقا تلاش کنند البته گاهی اوقات همان یک بچه هم کاملا تصادفی زیر مادرش له شده و می میرد.

 

 

گوزن

 

 

یکی از موجوداتی که فرزند خود را بسیار دوست دارد گوزن است. این موجودات با نهایت توانشان از بچه کوچک محافظت می کنند و نمی گذارند کسی نزدیک آن ها شود اما این نگه داری تنها تا روز تولد بچه بعدی ادامه دارد. با به دنیا آمدن فرزند بعدی همه محبت ها به بچه بزرگتر از بین میرود و مادرش او را رها میکند. این بچه باید خودش زندگی سخت و تنهایی را بیاموزد.

 

 

کانگوروی قرمز

 

یکی با محبت ترین مادران دنیا کانگوروهای قرمز هستند این موجودات سه فرزند خود را در یک زمان شیر می دهند. این سه فرزند از سه گروه متفاوت، بزرگ که دیگر میتواند تنها زندگی کند ولی به شیر مادر احتیاج دارد و دو گروه دیگر بچه هایی هستند که در کیسه او زندگی می کنند. این محبت در شرایط مناسب وجود دارد و با فرارسیدن خشکسالی بچه بزرگ رها میشود که در اکثر مواقع می میرد و شیر بچه های کوچک نیز نصف می شود تا مادر بتواند زندگی کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads