کد خبر: 37655 - تاریخ: شنبه، 26 اکتبر 2013 - 11:00

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام عنوان کرد؛

پیشنهاد امام جمعه خمام برای برگزاری مباهله بین طرف غربی و نمایندگانی از ایران در جریان مذاکرات هسته ای

بنده پيشنهاد مي کنم در جريان مذاکرات هسته اي بين مقامات درجه يک غربي و نمايندگاني از سوي نظام اسلامي ايران، مباهله برگزار شود و هر دو گروه عذاب خداوند را بر دروغگو بخواهند، تا يک بار براي هميشه به اين قضيّه فيصله داده شود.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز سخنراني افشاگرانه حضرت امام خميني(ره) درباره قانون ننگين کاپيتولاسيون در 4 آبان ماه گفتند: ما هم پرورش يافتگان مکتب حضرت امام خميني(ره) هستيم و با هرگونه قراردادي که عزت اسلام و منزلت مسلمين را خدشه دار کند، مخالفيم و براي حفظ دستاوردهاي هسته اي خود تا پاي جان مي ايستيم، همان طوري که شهداي ما ايستادند. شهدايي چون محمدحسين فهميده که پنج روز ديگر يعني هشتم آبان ماه سالروز شهادت ايشان است و حضرت امام خميني(ره) او را رهبر ناميدند.

 

ایشان در ادامه با اشاره به 24 ذی الحجه روز مباهله  و روز نزول آیه ولایت، جریان مباهله را این گونه شرح دادند:  جريان مباهله که در قرآن کريم به آن اشاره شده، سند حقانيّت اسلام است. وقتي که در سال دهم هجري آوازه اسلام تمام شبه جزيره عربستان را فراگرفته بود، مسيحيان نجران نمايندگاني از علماي خود را فرستاده بودند تا درباره اسلام و پيامبرش تحقيق کنند. آنها هر سؤالي که پرسيدند، جواب مناسب را گرفتند تا اينکه گفتند حضرت عيسي(عليه السلام)، پسر خداست چراکه امکان ندارد فرزندي بدون پدر متولد شود! خداوند آيه نازل کرد: بدون پدر که سهل است، ما قبلاً بدون مادرش را هم خلق کرده ايم.

 

خطیب نماز جمعه ی خمام ادامه دادند: ولي آنها باز هم روي عقيده باطل خود پافشاري کردند. خداوند به منظور يک راه حل عادلانه، پيشنهاد کرد که هر دو گروه علماي مسيحي و  اهل بيت پيامبر(صلي الله عليه و آله وسلم)، دروغگو را نفرين کنند؛ تا با از بين رفتن دروغگو، حقيقت آشکارتر شود.

 

ایشان با بیان این که در ابتدا علمای مسیحی مباهله را پذیرفته بودند خاطرنشان کردند: علماي مسيحي ابتدا پذيرفته بودند ولي از آنجايي که به حقانيّت خود اطمينان نداشتند، تسليم شدند. لکن فقط عده کمي از آنان ايمان آوردند، بقيه بر همان عقيده سخيف خود لجاجت ورزيدند. تعليمات صحيحي حضرت عيسي(عليه السلام) در قرآن کريم ما آمده است و ما آنها را قبول داريم. خود حضرت عيسي(عليه السلام) فرموده که من بنده خدا هستم و خداوند به من کتاب آسماني داد، و مرا به نبوت برگزيده است.

 

امام جمعه ی خمام در پایان خطبه های نماز جمعه، برای مذاکرات هسته ای بین ایران و نمایندگان 5+1 پیشنهاد درخور توجهی داشتند: مباهله که در قرآن کريم به آن تصريح شده، آخرين راه حل بسياري ازمشکلات است. بنده پيشنهاد مي کنم در جريان مذاکرات هسته اي بين مقامات درجه يک غربي و نمايندگاني از سوي نظام اسلامي ايران، مباهله برگزار شود و هر دو گروه عذاب خداوند را بر دروغگو بخواهند، تا يک بار براي هميشه به اين قضيّه فيصله داده شود.

 

ایشان با کاربردی خواندن این حکم الهی تصریح کردند:  قطعاً اين حکم الهي، امروزه هم کاربرد دارد و مسئولين غربي اگر به صحت مواضع خود اطمينان دارند، وارد ميدان شوند. اکثريت قريب به اتفاق ملت به مواضع بر حق نظام اسلامي ايران اطمينان دارند و حاضرند به نمايندگي از کشورمان يکي از اعضاي مباهله کننده با طرف هاي غربي باشند، ولي آيا در ميان ملت هاي غربي هم چنين آمادگي وجود دارد؟!

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads