کد خبر: 37431 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 اکتبر 2013 - 14:27

صبح امروز؛

جشن بزرگ عید غدیر خم در خمام برگزار شد/ تصاویر

جشن عید غدیر خم پیش از ظهر امروز توسط حوزه بسیج خواهران خمام در کانون شهید حق شناس برگزارشد.

به گزارش خوبان: جشن با شکوه عید غدیر خم پیش از ظهر امروز توسط حوزه بسیج خواهران خمام در کانون شهید حق شناس برگزارشد.

حجت الاسلام کیماسی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه مقداد رشت با اشاره به حضور دانش آموزان در این جشن گفت: ما به نسل سوم و چهارم انقلاب افتخار می کنیم که آینده سازان این مملکت هستند.

حجت الاسلام کیماسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عید به بشر تعلق دارد ، اما خداوند هم یک عید دارد که آن را عید الله الاکبر نامیده و آن عید غدیر خم است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت ادامه داد: پیامبر اسلام تا پیش از واقعه غدیر خم به مدت 23 سال سکان هدایت جامعه را برعهده داشتند و طی این مدت با انواع و اقسام اذیت و آزارها مواجه بودند. حتی ایشان را تحریم کردند که در همان مدت همسر و عمویشان را از دست دادند. اما خداوند متعال کل این مدت را در یک کفه ترازو قرار داده و اعلان ولایت امیرالمومنین را در سمت دیگر دانسته و به همین دلیل در آیه قرآن آمده است: « یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک…»

وی در بخش دیگری از سخنانش ، عید غدیر را هم شان با شب های قدر دانست و افزود:  نعمت های خدادادی زیادند اما در روز عید غدیر است که نعمت ها کامل می شود. نعمت ولایت همچون نعمت اتمسفر است که اگر نباشد، انسان می میرد.

حجت الاسلام کیماسی خاطرنشان کرد: وقتی خلیفه ی اول قبل از مرگ خود عمربن خطاب را به جانشینی برگزیده است، رسول گرامی اسلام به طریق اولی برای خود جانشین تعیین نموده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد با اشاره به لقب ابوبکر به نام ابوبکر صدیق، وی را غصب کننده حق حضرت زهرا در فدک خواند و اظهار داشت: چگونه این شخص می تواند صدیق باشد؟ یا وقتی به عمر لقب فاروق می دهند او برای 70 مرتبه نتوانست حق و باطل را از هم تشخیص دهد و از حضرت علی (ع) کمک خواست و لذا حضرت علی (ع) فرمود: فاروق اصلی من هستم.

وی ادامه داد: به خلیفه ی سوم هم به دلیل این که با دو دختر پیامبر ازدواج کرده لقب ذوالنورین( صاحب دو نور) داده اند، حال آن که پیامبر خدا فرمودند: خداوند از فاطمه (س) دو نور به من به نام های حسن و حسین داده فلذا من ذوالنورین هستم.

حجت الاسلام کیماسی افزود: لقب را همین جوری به شخص نمی دهند و با این وجود حضرت علی (ع) 284 لقب دارد .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در دادگاه می توان با دو شاهد حق خود را ثابت کرد اما حضرت علی در فاصله ی 70 روز ( از 18 ذی الحجه تا 28 صفر) نتوانست با حضور بیش از 100 هزار شاهد حق خود را ثابت کند و تنها 5 نفر از این تعداد با حضرت علی (ع) ماندند.

حجت الاسلام کیماسی با اشاره به فتوای میرزای شیرازی در زمینه ی تحریم توتون و تنباکو گفت: وقتی میرزای شیرازی این فتوا را صادر نمود، همسر شاه در خانه ی خود قلیان را شکست و میرزا با شنیدن این خبر گریه کرد و گفت: امروز دشمن متوجه شد که قدرت شیعه در کجاست.

وی ادامه داد: در جنگ 8 ساله و در جریان فتح خرمشهر ، در جنگ 33 روزه دشمن به منشا قدرت ما پی برد.

حجت الاسلام کیماسی در پایان سخنانش گفت: برخی می گویند ما بعد از جنگ برای انقلاب کاری نکرده ایم و نتوانستیم جواب خون شهدا را بدهیم در حالی که این درست نیست.

ما کارهای زیادی برای حفظ انقلاب در طول این سی و پنج سال انجام داده ایم اما این کافی نیست. انقلاب سال 1357 را باید زنده نگه داشت و در راه ولایت به خود شک و ریبه راه نداد.

در بخشی از مراسم، برادر آستی از مداحان اهل بیت، به مدیحه سرایی پرداخت.

و در پایان، از نفرات برتر مسابقه خطبه غدیر با حضور مسئولین بخش تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است؛ در این مراسم سرهنگ سیمائی فرمانده سپاه ناحیه مقداد، استقامتی بخشدار خمام، پیرخندان رئیس اداره آموزش و پرورش خمام و تنی چند از مسئولین بخش نیز حضور داشتند.

SAM_9048 SAM_9051 SAM_9060 SAM_9066 SAM_9074 SAM_9078 SAM_9086

SAM_9090 SAM_9094 SAM_9105 SAM_9111 SAM_9115 SAM_9122 SAM_9140 SAM_9148 SAM_9153

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads