کد خبر: 37380 - تاریخ: دوشنبه، 21 اکتبر 2013 - 16:14

ضرب وشتم فجیع حجاج شیعه توسط وهابیون در مکه + عکس

چند آمریکایی عرب تبار شیعه که برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی سفر کرده اند٬ مورد اهانت و ضرب و شتم شدید وهابیون قرار گرفتند.

به گزارش خوبان به نقل از خبرگزاری اهل‎بیت(ع): چند آمریکایی عرب تبار شیعه که برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی سفر کرده اند٬ مورد اهانت و ضرب و شتم شدید وهابیون قرار گرفتند.

این شیعیان که ساکن منطقه “مترو دیترویت ـ Metro Detroit” واقع در شمال شرق میشیگان آمریکا هستند روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۲ ـ ۱۶ اکتبر ـ در سرزمین منا مشغول عبادات و اعمال خود بودند که این حادثه تأسف بار برای آنان رخ داد.446246

به گزارش پایگاه خبری الوطن ـ که متعلق به آمریکائیان عرب تبار است ـ یکی از مسؤولان منطقه منا که شاهد عینی این ماجرا بوده و نخواست نامش فاش شود٬ ماجرا را اینگونه شرح ‏داد:

“یک گروه از حجاج لبنانی‎تبار وارد چادر شماره ۴۰ ـ که برای حجاج آمریکایی٬ اروپایی و استرالیایی فراهم شده بود ـ شدند. این گروه که وهابی بودند از ساکنان چادر شماره ۴۰ پرسیدند: مذهبتان چیست؟ یکی از ساکنان چادر پاسخ داد: شیعه. در این لحظه یکی از وهابیون بصورت کاملا غیرمنتظره با “کافر٬ کافر” خواندن شیعیان٬ به سوی آنها حملهور شد.

پس از حمله ور شدن وهابی اول٬ تمام اوباش وهابی به سوی شیعیان آمریکایی یورش بردند و سپس سه نفر از مردان شیعه را به چادر دیگری منتقل کردند و آنها را با مشت و لگد مورد ضرب و جرح شدید قرار دادند.

وهابیون سپس یکی از مردان شیعه آمریکایی را به چادر خانمها برده و پس از ضرب و شتم٬ در آستانه خفه کردن قرار دادند که در این لحظه چند جوان وارد این چادر شده و به کمک وی رفته و نجاتش دادند.

این وهابیون وحشی٬ سپس به چادرهای اطراف رفته و با زیر پا گذاشتن فلسفه و احکام حج، در میان حجاج رعب و وحشت به وجود آورند و شیعیان را به اخراج تهدید کردند. این گروه وهابی فریاد می‎زدند: ما مردان شیعه را می‌‎کشیم و به زنانشان تجاوز میکنیم(!).

ماجرای عجیب تر اینکه نیروهای امنیتی سعودی که در منطقه حضور داشته و از این حمله آگاه شدند نیز در جای خود ایستاده بودند و هیچ کاری انجام ندادند”.

این مسؤول که نخواست نامش فاش شود اضافه کرد: “حجاج شیعه پس از این ماجرای تلخ٬ با دلی محزون چادرهایشان را از قسمت خروج اضطراری ترک کردند و به هتل خود در مکه رفتند من که خود یک مسؤول بودم٬ از این حادثه بسیار ترسیدم. وقتی کسی شما را تهدید به مرگ کند و با گستاخی تمام٬ در ملأ عام بگوید زنانتان را مورد تجاوز قرار میدهیم نمیتوان آن را نادیده گرفت”.

(عکس بالا این حجاج را در حالی که منتظر اتوبوس برای بازگشت به مکه هستند نشان می دهد.)

وی ادامه داد: “وقتی حجاج شیعه از چادرهایشان به خیابان آمدند٬ پلیس در صحنه حاضر شد و به آنها قول داد با آنها همکاری کرده و با متجاوزان برخورد می‏کند. ولی نیروهای پلیس به جای پیگیری و مجازات عاملان این جسارت٬ فیلم‎هایی که حجاج با موبایلهای خود از متجاوزین وهابی گرفته بودند را پاک کردند(!)”.

این مسؤول در رابطه با سرنوشت اعمال شرعی این حجاج مظلوم هم گفت: ” چند ساعت بعد این حجاج شیعه بدون هیچ حمایت پلیس به منا برگشتند تا رمی جمرات کنند در حالی که هنوز از مهاجمان ترس داشتند و کماکان جان خود را در خطر میدیدند”.

به گزارش ابنا٬ زبان از محکوم کردن چنین جسارت‎هایی باز میایستد و از فرط مبهوت ماندن٬ نمی‌توان سخنی را به میان آورد؛ فرقه ای که جنایات آنها از سوریه و لبنان و عراق و پاکستان فراتر رفته و اینک در سرزمین مقدس وحی٬ دیگر مسلمانان را به قتل و زنای به عنف تهدید می‌کنند!!

 

انتهای پیام/34


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads