کد خبر: 37363 - تاریخ: دوشنبه، 21 اکتبر 2013 - 12:14

ذاکر استقامتی عنوان کرد؛

اجرای طرح آمارگیری از مسکن روستاهای بخش خمام

حسین ذاکر استقامتی از اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی در 44 روستای این بخش خبر داد.

به گزارش خوباننماینده عالی دولت در خمام از اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی در 44 روستای این بخش خبر داد و گفت: این طرح در خصوص ویژگی‌های مسکن روستاهای بخش خمام از 20 مهرماه آغاز شده و تا 20 آبان ماه ادامه دارد.

حسین ذاکر استقامتی بخشدار خمام در حاشیه طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی اظهار کرد: طرح آمارگیری از ویژگی‏های مسکن روستایی به منظور ساماندهی مسکن روستایی با همکاری مرکز آمار ایران، هر 5 سال یکبار در سطح استان انجام می‏شود واز 20 مهر آغاز شده و تا 20 آبان ادامه دارد،.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح شناخت ویژگی‏های عمومی روستاها، شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی روستایی، تعیین ویژگی‏های فنی و تخصصی برای واحدهای روستایی و دسترسی به اطلاعات به روز برای برنامه‏ریزی‏های کلان استان بوده و این طرح در 44 روستای بخش خمام برای واحدهای مسکونی صورت می‏پذیرد.

مهندس استقامتی با اشاره به لزوم همکاری مسئولین روستایی افزود: دهیاران، شورای اسلامی روستا و روستائیان می‏بایست همکاری لازم را با مامورین آمارگیری داشته باشند، خاطرنشان کرد: اطلاعات غلط و اشتباه امکان برنامه‏ریزی درست را از مسئولین می‏گیرد.

نماینده عالی دولت در بخش خمام ادامه داد: آمارگیری به صورت مصاحبه‌ی مستقیم با خانوار ساکن در روستا بوده و آمارگیری برای دستیابی به اطلاعات مربوط در سه پرسشنامه ثبت می‏شود که سوالات به نوع معبر، شماره پلاک، نوع واحد مسکونی، وضعیت سکونت افراد، عمر واحد مسکونی، مساحت زمین و زیربنا، وضعیت سند واحد مسکونی، نوع سازه بنا و … است.

بخشدار خمام در خاتمه گفت: کسب آمار دقیق از وضعیت مسکن روستایی به صورت تخصصی، انجام مقایسه و ارزیابی میزان موفقیت برنامه ها و سیاست‌های اعمال شده در بخش مسکن روستایی و شناخت نقاط قوت و ضعف سیاست ها از مزایای اجرای طرح آمارگیری بوده و دقت و صحت اطلاعات آماری در این طرح ضامن تحقق هرچه سریعتر توسعه‌ی مسکن مقاوم روستایی طی سالهای آتی در روستاها می‌شود، لذا شایسته است کلیه‌ی مردم شریف و ولایتمدار روستاهای بخش خمام اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads