کد خبر: 35742 - تاریخ: یکشنبه، 29 سپتامبر 2013 - 00:03

در همایش تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس؛

حجت الاسلام عاشوری: ما بهترین سبک زندگی را در اختیار داریم اما ناشکری می کنیم/ تصاویر

مراسم گرامیداشت رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی پیش از ظهر امروز توسط حوزه کوثرالنبی خواهران خمام برگزار گردید.

به گزارش خوبان: مراسم گرامیداشت رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی به مناسبت هفته ی دفاع مقدس پیش از ظهر امروز توسط حوزه کوثرالنبی خواهران خمام در کانون شهید حق شناس برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن، حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام ، در خصوص سبک زندگی امروز ما گفت: بسیاری از ما به بهانه های متعدد، از صله ی رحم شانه خالی می کنیم گویی خداوند صله رحم را تنها برای کسانی که هیچ گونه مشکلی در زندگی ندارند قرار داده است.

SAM_7949

وی ادامه داد: خداوند احکام را با همه ی گرفتاری ها قرار داده است.

امام جمعه ی خمام کار دسته جمعی را دستور خداوند خواند که غربی ها آن را به نام خود تمام کرده اند و ادامه داد: موفقیت غربی ها به خاطر عمل به احکام دین ماست. باطن فرهنگ غرب، بسیار مبتذل و آمیخته و عجین با گناه است و امیدی به صلاح و فلاح و رستگاری آن نیست.

حجت الاسلام عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما بهترین روش و سبک زندگی را در اختیار داریم اما ناشکری می کنیم.

وی با انتقاد از افزایش بی رویه جراحی های زیبایی بی مورد در کشور ما گفت: بسیاری از جراحی های زیبایی در کشور ما لازم نیست. در سبک زندگی ما، زیبایی معنوی و اخلاقی ارزشمند است.

SAM_7953

امام جمعه ی خمام ادامه داد: مسئله دوست یابی و داشتن دوست مخالف از فرهنگ مبتذل غرب آمده است در حالی که در اسلام گناه است.

حجت الاسلام عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت داشتن هدف در زندگی گفت: باید هدف خود را در زندگی مشخص کنیم و به سمت آن هدف حرکت کنیم. هدف اصلی ما باید بهشتی شدن و جهنمی نشدن باشد.

وی با انتقاد از روح حاکم بر فرهنگ غرب گفت: علت مراعات قانون در دنیای غرب، این است که در آنجا نظارت شدید حاکم است. اما ما فکر می کنیم که آن ها متمدن ترین افراد عالمند.

امام جمعه ی خمام، پرداخت خمس از سوی شخص مسلمان را باعث رضایت خداوند از شخص دانست و ادامه داد: کسی که برای اموال کم خود نیز خمس می پردازد، خداوند در زندگی او را حفظ می کند. این شخص حرام را به زندگی خود راه نمی دهد. چون می داند که نیمی از خمس متعلق به امام زمان و نیمی از آن متعلق به سادات است . آیا هیچ کس مال حرام خود را به امام زمان (عج) تقدیم می کند؟

SAM_7947

حجت الاسلام عاشوری در پایان سخنانش گفت: کسی که به زندگی اسلامی آشنا نیست، قادر به تحمل آن نخواهد بود. اگر ما با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام آشنا نباشیم فردای قیامت نمی توانیم هم نشین ایشان باشیم.

در بخش دیگری از مراسم، خواهر شهید ابراهیم نژاد، دکلمه ای را قرائت نمود و در انتهای مراسم از ایشان تجلیل به عمل آمد.

SAM_7965

SAM_7985

آخرین برنامه ی این همایش، مداحی توسط برادر سید احمد فتاحی مداح اهل بیت ( علیهم السلام ) بود.

SAM_7977

حسن ختام برنامه، تلاوت اذان ظهر به صورت زنده توسط برادر فتاحی بود.

SAM_7950

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads