کد خبر: 35720 - تاریخ: شنبه، 28 سپتامبر 2013 - 14:08

سردار باقر زاده در مراسم یادواره شهدای خمام:

ادامه دفاع مقدس اکنون در سوریه است

ما در یادواره شهدا باید به دنبال جریان سازی فرهنگی باشیم. برگزاری این چنینی یادواره شهدا خوب است اما کافی نیست.

به گزارش خوبان: سردار محمد باقرزاده در مراسم یادواره سرداران و ۱۶۵ شهید بخش خمام پنج شنبه شب DSC07528در مسجد جامع خمام برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس، در خصوص اهمیت برگزاری مراسم یادواره شهدا اظهار داشت : یادواره شهدا یک خصوصیاتی دارد که باید به آن توجه کنیم و باید با مراسمات دیگر یک فرقی قائل شویم.

فرمانده کمیته ی مفقودین و تفحص ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: چندی قبل مقام معظم رهبری از طریق دفترشان به بنده سفارشی فرمودند که من نگران هستم که یادواره شهدا تکراری و کم اثر شود. تصور بنده این است که مقام معظم رهبری خواستند این مطلب را بنده به متولیان امر یادواره ها منتقل کنم.

سردار باقر زاده افزود: آقایان از الان حواسشان را جمع کنند یادواره شهدا نباید تکراری و کم اثر باشد. یعنی باید بتواند پیام را به مخاطب منتقل کند. دومین نکته ای که مقام معظم رهبری فرمودند این بود که یاد شهدا باید همراه با تدبر و عبرت گیری باشد. این کلمه را بسیار شنیده اید می گویند در قرآن تدبر کنید حال تدبر یعنی چه، دو چیز در کنار هم قرار بگیرد می شود تدبر 1-تفکر 2- تطبیق.

وی ادامه داد: تدبر در رابطه با شهدا به این معنی است که ما باید خودمان را با شهدا مقایسه کنیم، راهمان را مقصدمان را. عبرت یعنی از ظاهر پدیده ها بگذریم و به باطن آن برسیم و پند لازم را بتوانیم بگیریم.

سردار باقر زاده با تقسیم انسان ها به سه دسته افزود: دسته اول انسانهایی که نسبت به حوادث پیرامونشان کاملا بی تفاوت می باشند یعنی چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح کاملا بی تفاوت هستند. دسته دوم علل حوادث را بررسی می کنند اما عبرت لازم را نمی گیرند متاسفانه بعضی از کارشناسان دنبال علل حوادث هستند اما پند لازم را از آن نمی گیرند و دسته سوم گروهی هستند که پند لازم را از موضوع استخراج میکنند.

ما در یادواره شهدا باید به دنبال جریان سازی فرهنگی باشیم برگزاری این چنینی یادواره شهدا خوب است اما کافی نیست.

سردار باقر زاده ادامه داد: مطلب سومی که حضرت آقا فرمودند این بود که بزرگداشت شهیدان این است که این ملت در برابر بیگانگان سر خم نکنند. ما در حوزه بزرگداشت شهدا کارهای زیادی می توانیم انجام دهیم. یک مورد آن برگزاری مراسم یادواره شهید می باشد اما کافی به نظر نمی رسد آن چیزی که مد نظر مقام معظم رهبری است این است که ما خودمان را به یک نقطه ای برسانیم که ملت در برابر بیگانگان سر خم نکند یعنی نه در برابر تهدید و نه در برابر تطمیع دشمن، یعنی نفوذ ناپذیر بودن و عزیز بودن. در بحث بزرگداشت شهدا یک نکته را باید در نظر بگیریم: هر چه یادواره شهدا برگزار می کنیم باید بر عزت عمومی افزوده شود. باید احساس کنیم که در مقابل دشمن نفوذ ناپذیرتر هستیم و عبرت بگیریم از آن چه که گذشت.

این روزها، روزهای عجیبی است برای ملت ما، آن هایی که جنگ را شروع کردند و بر طبل جنگ کوبیدند الان کجا هستند، أين هو صدام، أين هو عدی و قصی و أين هو … این ها کجا رفتند، ملت ما به مردم معاصر و به همه آینده گان درس بزرگی داد و در جنگ خیلی چیزها را ما ثابت کردیم و در این جاست که باید نسبت به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران سر تعظیم فرود بیاوریم .

من سوال کردم آمار شهدای و جانبازان خمام چند نفر می باشد گفتند 165 شهید و 206 جانباز. این نسبت تعداد شهدا و جانبازان یک نسبت عجیبی می باشد این یک سند افتخار است و باید به آن ببالید. معمولا به این شکل است که نسبت شهدای جنگ به نسبت مجروحین 1 به 5 می باشد. یعنی به ازای هر شهید ما پنج جانباز داریم.اما وقتی این نسبت 1 به 3 می رسد این یک معنایی دارد. یعنی این جماعت که رفته بودند برای جنگ دیگر نمی خواستند برگردند و حالا اگر برگشته اند و مجروح شده اند این مشیت الهی بوده است و این یعنی قدرت خطرپذیری در اینها بالا بوده است. حالا اگر این نسبت 1 به 2 شود باز میزان خطرپذیری افزایش میابد.

سردار باقر زاده تاکید نمود: من در شهرهای کشور بررسی کردم به ندرت نسبت ها 1 به 2 است فقط یک شهر در استان فارس است که در آن نسبت 1 به 1 است یعنی تعداد شهدا و تعداد مجروحین برابرند و این یعنی قدرت خطر پذیری بالا می باشد. این آمار در اسرائیل یک به ده می باشد یعنی خطر پذیری در ارتش رژیم اشغال گر قدس پایین است. در منطقه شما با توجه با این تعداد شهید و جانباز این نسبت تقریبا یک به دو و کم تر از آن می باشد که این یک افتخار برای منطقه خمام می باشد.

سردار باقر زاده با اشاره به اهمیت مطالعه تاریخ اظهار داشت: به گفته ی بزرگی در سرزمینی که مردم آن تاریخ را می خوانند خردسالان آنان همانند سالخوردگان آنان می اندیشند. الان یکی از گلایه های مقام معظم رهبری این است که چرا جوانان ما تاریخ حداقل 200 سال اخیر ما را کم تر مطالعه می کنند. الان یکی از پرسش های تاریخی که مطرح است این است که چه شد در جامعه مسلمان عراق که نزدیک به 70 درصد آن را شیعیان تشکیل می دهند و تحت حمایت علماء و مراجع هستند، مردم به لحاظ فکری برای حمله به جمهوری اسلامی ایران که در راس آن یک ولی فقیه جامع الشرائط و عادل یعنی حضرت امام (ره) قرار داشت مهیا شدند. چه شد که افکار عمومی در یک کشور این چنین بی مهابا آماده می شود برای جنگ با یک کشور دیگر، مردم عراق یک شبه برای جنگ با ایران آماده نشدند. بلکه این در بستر تاریخ آمد تا به اینجا رسید.

در ادامه سردار باقرزاده با ذکر شرایط ایران در دوره صفوی و با اشاره به نقش عثمانی ها در به وجود آمدن این شرایط افزود: عثمانی ها آمدند گفتند تمامی مشکلاتی که شما عرب ها دارید به خاطر ایرانی هاست و جو را آنقدر مسموم کردند که تا همین الان نیز کودکان عراقی از شنیدن نام ایران واهمه دارند.

در زمان قبل انقلاب نیز شاه به عنوان یکی از منفورترین افراد در نزد کشورهای عربی شناخته می شد. هم به دلیل حمایت هایی که از اسرائیل انجام می داد و نفت به آن ها می فروخت و نوکر آمریکا بود و آن ها نتیجه گیری کردند مردم ایران همه دوست شاه هستند و ما هیچ زمان نتوانستیم از خودمان دفاع بکنیم که ما مسلمان هستیم و افکار ما با شاه متفاوت است در ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ما اصلا فرصت بازسازی پیدا نکردیم و در داخل کشور در جاهای مختلف شورش علیه نظام اسلامی شکل گرفت و اصلا نتوانستیم ثابت کنیم که افکار و روش های حکومت اسلامی با زمان قبل از انقلاب تفاوت دارد. این همان نکته تاریخی است که نقش علما، خواص و حوزویان در جلوگیری از یک فاجعه بشری به عنوان جنگ مطرح می شود.

فرمانده کمیته ی مفقودین و تفحص ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جنگ سوریه و نقش علمای اهل تسنن گفت: علمای اهل تسنن باید مواضع خود را روشن کنند. ادامه دفاع مقدس در سوریه است الان نوعا گفته می شود که ما باید از حرم حضرت زینب (س) دفاع کنیم و می خواهم بگویم بحث بالاتر از این هاست. بحث این است که یک کشور اسلامی مورد هجمه دشمنانی قرار گرفته که نه خدا را قبول دارند و نه پیامبر(ص) را.

سردار باقر زاده ادامه داد: ما باید برگردیم به تاریخ مان و دفاع مقدس مان. اینها چه کردند با ملت ما.

وی با یادآوری خاطره ای از زمان جنگ گفت: فرماندهان عراقی نهایتا فکر می کردند کار ایران را یک هفته ایی و در بدترین حالت در یک ماه یکسره می کنند و حتی زمانی که یکی از فرماندهان پیش بینی کرد این جنگ سه ماه به طول می انجامد وی را توبیخ  نمودند و این ها با این نیت جنگ را شروع کردند. و اصلا تقاضای آتش بس همان هفته اول جنگ داده شد و در آن زمان با فرستادن نماینده ای از امام (ره) خواستند جنگ تمام شود، امام(ره) نیز فرمودند مانعی نیست شما بروید بیرون از حسینیه جماران و در جلوی خبرنگاران اعلام کنید که صدام متجاوز است و من همین فردا دستور میدهم که جنگ تمام شود ولی حاضر نشدند این شرط و این حق مسلم ما را بپذیرند گفتند در صورت قبول صدام به عنوان متجاوز صدام باید عقب نشینی کند و غرامت جنگی بدهد و در نهایت همه توطئه هایی که برای سرنگونی نظام اسلامی چیده بودند همه نقش بر آب می شد. الان نیز شرایط به همین شکل می باشد ما از آنان می خواهیم که بپذیرید که استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای حق مسلم ماست ولی آنان نمی پذیرند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads