کد خبر: 35055 - تاریخ: جمعه، 20 سپتامبر 2013 - 13:01

در فراخوان یک روزه گردان الزهرا خمام؛

سرهنگ سیمائی: کشور ما در طول تاریخ همواره مورد طمع بیگانگان بوده است

فرمانده ی سپاه ناحیه مقداد با اشاره به وظایف بسیج در پدافند غیرعامل گفت: اگر در پدافند عامل نیروهای نظامی ذینفع هستند، در پدافند غیرعامل، آحاد جامعه دخیل هستند.

به گزارش خوبان: سرهنگ سیمائی در فراخوان یک روزه گردان الزهرا در خصوص اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در سایر کشورها گفتSAM_6579: پدافند غیرعامل تنها در کشور ما مطرح نیست و خیلی از کشورها زودتر از ما این کار را انجام داده اند.

وی ادامه داد: کشور ما به دلایل مختلف از گذشته مورد طمع بیگانگان واقع شده است که این موضوع دلایل مختلفی داشته است از قبیل: موقعیت جغرافیایی، استراتژیکی و منابع مختلفی که در اختیار کشور ما می باشد و مهم تر از همه ی این ها به لحاظ ایدئولوژیکی.

سرهنگ سیمائی با اشاره به تقسیم تاریخی جنگ ها به چهار دوره، آغاز دوره ی چهارم را با شروع انقلاب فناوری و رایانه در سالهای اخیر دانست و تصریح کرد: ما هم اکنون در این دوره قرار داریم.

فرمانده سپاه ناحیه مقداد ، با بیان این که جنگ نسل سوم یک جنگ سخت و جنگ نسل چهارم جنگ نرم می باشد گفت: البته در این نسل هم از جنگ سخت استفاده می شود اما به صورت مقطعی و چند روزه . مثل قضیه این روزهای سوریه که تاکید آمریکا بیشتر بر جنگ های مقطعی و چند روزه است. در جنگ های نسل چهارم تاکید بر گسترش عرصه ی جنگ به سمت فضا است. مانند هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های قاره پیما.

وی در ادامه با اشاره به مزیت های جنگ نسل چهارم بر جنگ نسل سوم افزود: کوتاه بودن زمان جنگ و خطرپذیری آن از مزایای جنگ های نسل چهارم می باشد. در جنگ آمریکا علیه عراق، وقتی که آمریکایی ها کشته هایشان را به کشورشان می بردند، با اعتراضات گسترده ای روبرو می شدند. چرا که این جنگ یک جنگ زمینی و از جنگ های نسل سوم بود.

سرهنگ سیمائی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سالهای اخیر چهار جنگ مهم در مرزهای ما صورت گرفته است. ما در طول دفاع مقدس که به ایام بزرگداشت آن نزدیک می شویم، اگر پشتوانه ی مردمی نبود چه اتفاقی می افتاد؟ وقتی پیکرهای مطهر شهدا به شهرهای ما می آمد، با وجود این که باعث غم و اندوه می شد اما انگیزه ای مضاعف به دیگران برای دفاع از میهن می داد.

فرمانده ی سپاه ناحیه مقداد با اشاره به وظایف بسیج در پدافند غیرعامل اظهار داشت: اگر در پدافند عامل نیروهای نظامی ذینفع هستند، در پدافند غیرعامل، آحاد جامعه دخیل هستند. یکی از وظایف بسیج، اطلاع رسانی است. به دلیل این که بسیج درهمه ی ارگان های جامعه حضور دارد و شما اثری از آن را می بینید. حضور بسیج در این محور می تواند خیلی کمک کننده باشد. موضوع بعدی نقش بسیج در امداد و نجات می باشد که در قالب گردان های عاشورا و الزهرا صورت می گیرد، همچون: آواربرداری  در هنگام زلزله، هدایت مصدومان به مراکز درمانی، کمک و توزیع مواد غذایی، اطفا حریق با همکاری سازمان آتش نشانی و … و نقش دیگر بسیج در مدیریت بحران می باشد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads