کد خبر: 34794 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 سپتامبر 2013 - 10:22

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

مهار تندرهای بوریرام برای رسیدن به جمع ۴ تیم برتر آسیا/ ماموریت تاریخی شاگردان قلعه‌نویی در تایلند

تیم استقلال برای راهیابی به جمع ۴ تیم برتر آسیا باید تنها ۹۰ دقیقه در خانه بوریرام تایلند مقاومت کرده و از پیروزی ارزشمندی که در ورزشگاه آزادی مقابل این تیم به دست آورده است، محافظت کند.

به گزارش خوبان: در ادامه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا استقلالو از دور برگشت این مسابقات استقلال ایران از ساعت 15:30 فردا (چهارشنبه) در خانه بوریرام تایلند به میدان می‌رود. دیدار رفت 2 تیم با تک گل خسرو حیدری به سود استقلال خاتمه یافت و این یعنی شاگردان امیر قلعه‌نویی نیمی از راه حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا را طی کرده‌اند.

اکنون استقلال تنها یک 90 دقیقه دیگر در تایلند تا رسیدن به این موفقیت فاصله دارد. 11 سال است که استقلال چنین فرصتی نداشته و اکنون امیر قلعه‌نویی و تیمش به دنبال تاریخ‌سازی هستند. با این حال شرایط 2 تیم در لیگ داخلی کشور خود بسیار متفاوت است. استقلال از 3 بازی گذشته خود در لیگ ایران تنها یک امتیاز گرفته‌ است و با 15 امتیاز ششم است اما بوریرام با 64 امتیاز بر صدر جدول لیگ برتر تایلند تکیه زده و به نظر می‌رسد در نهایت قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود خواهد کرد.

گرچه بوریرام مدعی اصلی لیگ تایلند است و استقلال در 3 بازی گذشته خود فقط یک امتیاز گرفته است اما شرایط لیگ قهرمانان آسیا بسیار متفاوت با پیکارهای داخلی است. بازیکنان استقلال تا به اینجا نشان داده‌اند که در آسیا تیمی قدرتمند بوده و حریفان خود را به دردسر می‌اندازند. استقلال در تهران حریف تایلندی را با تمامی نفراتش شکست داد. همین برتری با یک گل تا زمانی که دروازه استقلال مقابل بوریرام باز نشود، برگ برنده این تیم است به همین دلیل طبیعی خواهد بود اگر مردان قلعه‌نویی در بوریرام ابتدا به فکر گل نخوردن باشند و در ادامه به فکر باز کردن دروازه حریف.

در مقابل بوریرام تایلند یا همان تندرهای جنگجو که در ورزشگاه آزادی هم نشان دادند که تحت تاثیر فضای ورزشگاه قرار نگرفته و بارها روی دروازه استقلال خطرساز شدند و این بار در خانه و مقابل چشمان هواداران‌شان با تمام توان یکپارچه حمله خواهند بود. هرچند این حملات بی‌مهابا می‌تواند فرصت مناسب برای مهاجمان استقلال فراهم کند تا دروازه این تیم را باز کنند اما در صورتی که منجر به شکستن خط دفاع استقلال و فروریختن دروازه این تیم شود آن گاه می‌توان مانند سیل تیم قلعه‌نویی را با خود ببرد.

خبر خوش برای امیر قلعه‌نویی می‌تواند بازگشت خسرو حیدری به ترکیب تیم استقلال باشد. او که استقلال از غیبتش در دیدار مقابل پرسپولیس و ذوب‌آهن به اندازه کافی لطمه خورده است،‌ طی روزهای اخیر در تمرینات شرکت کرده اما حضورش در دیدار مقابل بوریرام هنوز قطعی نیست. بازگشت او که در دیدار رفت دروازه حریف تایلندی را گشوده است، بخش عمده‌ای از مشکلات تیم قلعه‌نویی را مرتفع خواهد کرد. استقلال در دیدار مقابل بوریرام درحالی به میدان می‌رود که سیاوش اکبرپور را در اختیار ندارد اما هاشم بیک‌زاده می‌تواند برای آبی‌پوشان به میدان برود.

به هر صورت استقلال در یکی از حساس‌ترین ماموریت‌های تاریخی خود روز چهارشنبه به مصاف بوریرام خواهد رفت و اگر برنده این دیدار مردان امیر قلعه‌نویی باشند آنگاه می‌شود به موفقیت نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای رسیدن به قهرمانی امیدوار بود.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads