کد خبر: 34588 - تاریخ: شنبه، 14 سپتامبر 2013 - 23:31

در خطبه های نماز جمعه خمام؛

امام جمعه خمام: امروز کاروان رضوي براي ما در حکم موکب مطهر امام رضا(عليه السلام) است

ایشان در بخشی از خطبه هایشان، استفاده از کیف و کفش و نوشت افزار غربی را راهکار غرب در آغاز سال تحصیلی جدید برای ورود به خلوتگاه های بچه ها و نوجوانان خواندند و افزودند: عدم استفاده اينگونه اقلام، وظيفه تک تک مردم و جهاد در راه خداست. و استفاده از آنها به معني کمک به دشمن و جنگ با دين خداست.

به گزارش خوبان: نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر دیروز به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه خمام در مسجد جامع این شهر در جوار بقعه متبرکه امامزاده حسن(ع) برگزار شد.

ایشان در خطبه ی اول، سرچشمه هر رفتار را، ارزش هاي حاکم بر آن جامعه دانستند و افزودند: اگر ارزش و اعتبار در کثرت اموال و املاک باشد، رفتارهايي چون دزدي، تقلب، احتکار، رشوه خواري و رانت خواري در آن جامعه زياد مي شود. و اگر ارزش و اعتبار در مقام و شهوت باشد، رفتارهايي چون تملق گويي، چاپلوسي، دروغ و ريا در آن جامعه زياد مي شود. و اگر  ارزش و اعتبار در ايمان و تقوا باشد، رفتارهايي چون احسان ايثار و اخلاص و اخلاق در آن جامعه زياد مي شود. بنابراين حاکميت دين و معتبر بودن ارزش هاي ديني در جامعه، خود به خود مي تواند بسياري از ناهنجاري ها را اصلاح کند و از بروز جُرم و جنايت و اعتياد و طلاق و انواع بزه کاري ها جلوگيري نمايد.

حجت الاسلام عاشوری، دنیا پرستی، مال دوستی و شهوت طلبی را عامل عدم اصلاح ناهنجاری ها در جامعه خواندند و خاطرنشان کردند: تا زماني که ارزش هاي مادي بر دنيا حاکم باشد، مبارزه با تک تک ناهنجاري ها فقط باعث جا به جا شدن عوامل ناهنجاري مي شود ولي هرگز ريشه کن نمي گردد.

خطیب نماز جمعه خمام در ادامه با اشاره به اهمیت روزافزون هوای نفس در فرهنگ غربی، آن را با تعلیمات انبیا علیهم السلام در تضاد خواندند و اضافه کردند: امروزه جنگ بزرگتري که کفار غربي با جهان اسلام به راه انداخته اند در همين تحميل شيوه زندگي خودشان به آنهاست که مقام معظم رهبري از آن تعبير به شبيخون فرهنگي کرده اند. دشمنان اسلام مي دانند که تا شيوه زندگي خود را به کشورهاي اسلامي انتقال ندهند، قادر به تسلط بر آنها نخواهند بود و بزرگترين هدفشان هم تسخير فضاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران است. و به همين جهت بيش از 130 شبکه ماهواره اي فارسي زبان به راه انداخته اند تا با خشن جلوه دادن رفتار والدين و موجّه جلوه دادن تمرّد فرزندان و عاميانه و عادي تلقي کردن خيانت همسران، تيشه به ريشه باورهاي ديني آنان بزنند.

حجت الاسلام عاشوری

امام جمعه ی خمام در ابتدای خطبه ی دوم با اشاره به درپیش بودن ولادت باسعادت امام رضا (ع)، کشورمان را مفتخر به میزبانی ایشان دانستند و ادامه دادند: به برکت وجود آن حضرت، ساير افراد خانواده شان نيز با حضور خود در اقصي نقاط کشور ما، خاک اين مملکت را متبرّک ساختند و با زهد و تقواي خود تا ابد پيشواي مردم شدند. گرچه انتساب امام زادگان به خاندان اهل بيت عصمت و طهارت، مقام ارجمندي است ولي آنچه که اين مقام را برايشان حفظ کرده، ايمان و تقواي خودشان بوده است؛ و ما علاوه بر اينکه بخاطر امام زاده بودن آنها، تکريمشان مي کنيم، بايد از ايمان و اعمال صالح آنها هم درس بگيريم تا همچون آنها مقرّب درگاه الهي شويم.

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری با اشاره به برگزاری همایش تکریم از امامزادگان و استقبال از خادمین رضوی (ع) در خمام گفتند: امروز کاروان رضوي براي ما در حکم موکب مطهر امام رضا(عليه السلام) است.

ایشان ادامه دادند: ما انتظار ثواب همان استقبال کنندگان از شخص آن حضرت را داريم. چون اگر در زمان ورودشان به ايران نبوديم، تقصير از ما نيست بلکه زمانه، ما را به تأخير انداخته بود. لکن اکنون که هستيم نهايت احترام و ادب و اخلاصمان را نثارشان مي کنيم.

امام جمعه ی خمام، مهم ترین هدف دیدارهای ائمه ی جمعه ی سراسر کشور با مسئولین عالی رتبه نظام را آشنايي با فرصت ها (براي تبليغ دين و تقويت نظام اسلامي) و تهديدها (براي جلوگيري از عوامل تضعيف آنها) دانستند و خاطرنشان کردند: بزرگترين فرصت ما براي تحکيم مباني دين در ايران و جهان، حاکميت ولايت فقيه در کشور و بيداري اسلامي در منطقه و رسيدن جهان به پيچ تاريخي خود است که زمينه را براي جايگزيني اسلام ناب در مقابل تفکر مادي غرب فراهم مي کند. بزرگترين تهديد ما هم شبيخون فرهنگي غرب و فاصله گرفتن مسلمين از تعاليم اسلام ناب و مکتب اهل بيت است.

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که موضوع اصلی همایش ائمه ی جمعه « سبک زندگی اسلامی» است خاطرنشان کردند: ما بايد تمامي تعاليم اسلامي را در زندگي خود پياده کنيم تا بازتاب آن هدايتگر امت هاي ديگر باشد و الّا تا زمانيکه يک الگوي عملي از زندگي ديني و اسلامي ارائه ندهيم و بخواهيم در عمل به سبک غربي زندگي کنيم، حرف هاي ما هيچ اثري نخواهند داشت.

ایشان در بخش دیگری از خطبه هایشان، استفاده از کیف و کفش و نوشت افزار غربی را راهکار غرب در آغاز سال تحصیلی جدید برای ورود به خلوتگاه های بچه ها و نوجوانان خواندند و افزودند: جلوگيري از خريد و عدم استفاده اينگونه اقلام، وظيفه تک تک مردم و جهاد در راه خداست. و استفاده از آنها به معني کمک به دشمن و جنگ با دين خداست. آموزش و پرورش استفاده از اينگونه وسايل با تصاوير مدل هاي غربي را در مدارس، ممنوع کرده است در نتيجه نمي توانند وارد مدرسه شوند.

خطیب نماز جمعه ی خمام در انتهای خطبه هایشان، دلیل عقب نشینی آمریکا از حمله به سوریه را وجود قدرت های برتر دیگری در جهان دانستند و تصریح کردند: جمهوري اسلامي ايران واقعاً براي آمريکا آزار دهنده است و جلوي بلندپروازي هاي او را مي گيرد، بطوريکه برخي از نشريات آمريکايي (فُورِبس) نوشته اند که «اگر جمهوري اسلامي نبود، آمريکا چه کارها که نمي کرد!»

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads