کد خبر: 33327 - تاریخ: شنبه، 31 آگوست 2013 - 10:17

در خطبه های نماز جمعه خمام؛

حجت الاسلام عاشوری: امام صادق (ع) حق بزرگی بر بشریت دارند

امام جمعه ی خمام تصریح کردند: تمام علماي بعد از امام صادق(ع)، خوشه چين خرمن دانش آن حضرت بوده اند.

به گزارش خوبان: نماز جمعه ی این هفته ی خمام ظهر دیروز به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری، امام جمعه خمام در مسجد جامع این شهر برگزار گردید.حجت الاسلام عاشوری

ایشان در خطبه های دوم با اشاره به پایان هفته ی دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در روز هشتم شهریور ماه افزودند: امروز پايان هفته دولت، سالروز شهادت دو تن از بندگان خوب خداوند يعني شهيدان رجايي و باهنر است که زندگي خود را وقف مبارزه جهت اعتلاي اسلام و خدمت به ملت مسلمان کرده بودند. لکن منافقيني که از درخشش نور اسلام وحشت داشتند، در صدد از بين بردن اينگونه افراد برآمدند و با انفجارها و ترورهاي ناجوانمردانه خود، هزاران نفر از مؤمنين خدمتگزار اين ملت را به شهادت رساندند و خودشان با حقارت بسيار به نوکري کفار حربي درآمدند.

حجت الاسلام عاشوری سال 1360 را یکی از سال های پرالتهاب و تلخ برای ملت ایران خواندند و ادامه دادند:  در شرايطي که کمتر از يک سال از آغاز جنگ تحميلي مي گذشت و دشمن، کاملاً بر جبهه هاي نبرد مسلط بود و ما تقريباً هيچگونه موفقيتي نداشتيم، بني صدر(رئيس جمهور وقت) در صدد تصفيه دستگاه هاي دولتي از نيروهاي ارزشي برآمد و در سطح جامعه نيز با سخنراني هاي جنجالي خود، اختلافاتي را به وجود آورد و توان ساير قوا را هم متوجه اوضاع داخلي کرد.

امام جمعه ی خمام اقدام نمایندگان مجلس وقت در عزل بنی صدر را یک اقدام شایسته و به موقع دانستند و تصریح کردند: گرچه آن ملعون خائن با وضع خفت باري از کشور فرار کرد ولي اعوان و انصار خائن تر از خودش، محنت هاي زيادي را براي مردم ما به وجود آوردند. لکن به فضل الهي و رهنمودهاي حضرت امام(ره) و اتحاد و انسجام ملت، آن فتنه دوام نياورد و ثبات و آرامش و اقتدار به کشور بازگشت.

خطیب نماز جمعه ی خمام با اشاره به در پیش بودن شهادت امام جعفر صادق(ع) ، جهان اسلام و بلکه بشریت را وامدار ایشان دانستند و خاطر نشان کردند: امروزه هيچ فقيه و متکلم و مفسّر و محدّثي را پيدا نمي کنيد که در رشته تخصصي فقه و کلام و تفسير و حديث خود، قال الصادق(عليه السلام) نگويد. در ساير رشته هاي تخصصي علوم نيز مي توان از اين مخزن علم لايزال الهي بهره گرفت.

ایشان ادامه دادند: ان شاء الله در روز شهادت امام صادق(عليه السلام) مراسم عزاداري و دسته آرايي همچون سال هاي قبل و بلکه پرشورتر در سطح شهر برگزار خواهدشد و ما از عموم مردم مخصوصاً بازاريان انتظار داريم که با تعطيل کردن کارها و مغازه ها و نصب بيرق هاي سياه در اين عزاداري شرکت کنند.

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که آمریکا همان کشوري است که در طول جنگ تحميلي از کاربرد سلاح شيميايي توسط صدام عليه ايران، حمايت کرد گفتند: او که اکنون ارتش سوريه را در آستانه پيروزي بر تروريست هاي مورد حمايت خويش مي بيند، چاره اي جز مداخله نظامي جهت تقويت جبهه مخالفان نظام سوريه را ندارد. ولي در صورت انجام چنين حماقتي، قطعاًٌ پشيمان خواهدشد. زيرا مداخله نظامي در سوريه، بيش از آنکه به ضرر اين کشور باشد، به ضرر متحدان اروپايي و منطقه اي آمريکا خواهدبود. به خاطر اينکه آنها به هيچ وجه قادر به يک درگيري طولاني مدت نيستند.

ایشان در پایان خطبه هایشان با بیان این که از جنگ سوریه رژیم غاصب صهیونیستی بیشترین ضربه را خواهد خورد تصریح کردند: کشورهاي اروپايي از يک بحران مالي و اقتصادي بزرگي رنج مي برند که قطعاً هزينه هاي سنگين جنگ براي آنها، نارضايتي مردم کشورشان را بدنبال خواهد داشت. کشورهاي متخاصم منطقه اي هم، نظير عربستان، قطر و اردن با بحران مشروعيت داخلي روبرو هستند و قرار گرفتن آنها در کنار کفار آمريکايي براي جنگ با يک کشور مسلمان، مي تواند اعتراضات مردمي را در پي داشته و منجر به سرنگوني حکومت آنها شود. علاوه بر اينکه کشور سوريه مي تواند با قدرت موشکي خود، تأسيسات زيربنايي و مراکز استراتژيک و کشتي هاي نفتکش آنها را نابود کند و در اين ميان قطعاً رژيم غاصب صهيونيستي، سهم بيشتري از ضرب شصت سوريه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads