کد خبر: 32940 - تاریخ: یکشنبه، 25 آگوست 2013 - 12:35

در خطبه های نماز جمعه خمام؛

حجت الاسلام عاشوری: نحوه عملکرد هر دولتي در دنيا، نشان دهنده شخصيت آن ملت و اعتبار کشورش مي باشد.

حجت الاسلام عاشوری: هر دولتي که براساس تقوا بنا نهاده شود، همچون دولت شهيدان رجايي و باهنر، تا ابد سربلند است. و هر دولتي که اين اصل مهم تقوا در آن مدنظر نباشد همچون دولت هاي بازرگان و بني صدر، تا ابد منفور خواهدبود.

به گزارش خوبان: نماز جمعه این هفته خمام به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه خمام در مسجد جامع این شهر برگزار گردید.

ایشان در خطبه ی اول با بیان این که ترس از خداوند باید جدی و واقعی باشد گفتند: با سهل انگاري نمي توان در مسر عبوديت الهي، مقاومت کرد. به خاطر اين که شيطان با زيبا جلوه دادن اعمال ناروا، انسان را از طريق حق، غافل و منحرف مي کند. چون کارش وسوسه کردن و زينت بخشيدن به اعمال انسان است.

حجت الاسلام عاشوری، کار شیطان را پوشیدن دستکش مخملی بر روی یک دستکش چدنی خواندند و ادامه دادند: شیطان به اسم روشنفکري و اجتماعي بودن، به بي حجابي و اختلاط زن و مرد دامن مي زند؛ به اسم اطلاع رساني شفاف، غيبت گويي را رواج مي دهد و به اسم مردم داري و احترام به حريم خصوصي آنها، امر به معروف و نهي از منکر را ترک مي کند.

ایشان ماهیت دنیا را در وجود موانع شیطانی در مسیر عبودیت دانستند و خاطرنشان کردند: مثل اين است که در يک مسابقه دوي با مانع، کسانيکه موفق به پيروزي نشده اند علت شکست خود را وجود موانع در مسير مسابقه بدانند! درحاليکه ماهيت اين مسابقه به وجود موانع در مسير است. ماهيت دنيا هم به وجود موانع شيطاني در مسير عبوديت است، و کساني پيروز و رستگار مي شوند که با صلابت و سلامت از اين موانع عبور کنند.

خطیب نماز جمعه ی خمام  دولت هاي قوي و مستقل را باعث عزت مردم و اعتلاي کشور خويش دانستند و تصریح کردند: هر دولتي که براساس تقوا بنا نهاده شود، همچون دولت شهيدان رجايي و باهنر، تا ابد سربلند است. و هر دولتي که اين اصل مهم تقوا در آن مدنظر نباشد همچون دولت هاي بازرگان و بني صدر، تا ابد منفور خواهدبود.

امام جمعه ی خمام بزرگترین خيانت بني صدر را، جذب منافقين در ارکان دولت دانستند و ادامه دادند: . منافقين هم در ابتدا دم از پيروزي ولايت فقيه و تبعيّت از خط امام(ره) مي زدند ولي وقتي که موقعيت مناسب را براي خود فراهم ديدند دست به قيام مسلّحانه زدند. گرچه خسارت فراواني به بار آوردند ولي سرانجام خودشان با رئيس جمهورشان آواره از وطن شدند. کما اينکه بعدها نيز کسانيکه در دولتهاي ديگر، نقش منافقين را ايفا کردند، اينک در کشورهاي اروپايي آواره اند.

ایشان با اشاره به ردصلاحیت برخی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی گفتند: متأسفيم از اينکه برخي تعمد دارند حتماً عناصر فتنه گذشته را در مراکز علمي همچون دانشگاه و آموزش و پرورش بکارند تا هر زمان که خواستند جرقه فتنه ديگري را در ميان جوانان اين مراکز تأثيرگذار روشن کنند! درحاليکه تأکيد رهبر معظم انقلاب بر استمرار حرکت پرشتاب علمي در اين مراکز و جلوگيري از آلوده شدن محيط هاي آموزشي و دانشگاهي به مسايل کم اهميت و جنجالي است.

امام جمعه ی خمام، در پایان خطبه هایشان با اشاره به یکم شهریور – روز پزشک – ابن سینا را یکی از علمای بزرگ اسلامی خواندند که در علوم متعددی صاحب نظر بوده است و ادامه دادند: طبّي که او به وجود آورد با تشخيص طَبع و مزاج افراد و غلبه هرکدام از اخلاط اربعه، ساده ترين راه درمان را با تجويز داروهاي گياهي و غذايي ارائه مي داد که متأسفانه مدت ها اين شيوه در کشور ما متروک مانده بود و اخيراً مجدداً احيا شده است.

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads