کد خبر: 32376 - تاریخ: شنبه، 17 آگوست 2013 - 13:21

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام؛

هیچ کس رضايت نمی دهد که برخي از اعضاي ستاد تحريک به فتنه، متصدي امر وزارت شوند!

امام جمعه ی خمام با اشاره به جلسه رای اعتماد وزرا در مجلس گفتند: برخورد ما با بانيان فتنه، بايد شديدتر از برخوردمان با قاتلان ملت باشد. هيچکس راضي نمي شود که منافقين تروريست در ارکان دولت راه پيدا کنند، آنوقت چطور ممکن است رضايت دهند که برخي از اعضاي ستاد تحريک به فتنه، متصدي امر وزارت شوند!

به گزارش خوبان: نماز جمعه خمام ظهر دیروز به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین عاشوری امام جمعه خمام در مسجد جامع این شهر برگزار گردید.

ایشان در ابتدای خطبه های اول با اشاره به شایستگی انسان در همراهی با صالحان افزودند: انسان شايستگي آن را دارد که از صالحان و يا حداقل با صالحان باشد که خداوند راجع به حضرت ابراهيم(عليه السلام) فرمود: «و به درستي که او (ابراهيم) در آخرت از صالحان است». و در آيه ديگري از قرآن کريم آمده است که هرکس از خداوند و رسولش اطاعت کند، با صالحان خواهدبود.

ایشان ادامه دادند: اين کلمه صالحين، بار ارزشي فراواني دارد و اوصاف فراواني در قرآن و روايات برايش ذکر شده است. اگر کسي از صالحان باشد، خداوند متعال متولي کارهاي او مي شود . وقتي کسي تحت ولايت خداوند قرار بگيرد، به هيچ چيز و هيچ کس ديگري نياز ندارد و همان خداوند، او را کافي است.

امام جمعه ی خمام در خطبه های دوم با اشاره به 26 مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفتند: 23 سال قبل ستاد رسيدگي به امور آزادگان موفق شد با وجود همه کارشکني هاي رژيم بعث عراق، حدود چهل هزار آزاده ايراني را با همين تعداد از اسراي عراقي مبادله کند و لبخند شادي و خوشحالي را بر چهره خانواده هاي منتظر بنشاند و فضاي نشاط انگيزي را در سراسر کشور ايجاد نمايد.

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری افزودند: صدام ملعون، دو سال پس از پايان جنگ تحميلي عليه ايران درحاليکه براي اشغال کشور کويت(يکي از بزرگترين حاميان خود در جنگ تحميلي) خيز برداشته بود مجبور شد به رفتار خصمانه خود عليه ايران پايان دهد و با نوشتن نامه اي براي رئيس جمهور وقت ايران، خواستار حل و فصل مسئله اسرا شود. و اين يکي از امدادهاي الهي در جهت پيروزي هاي درخشان ملت ايران بود.

ایشان دلیل تاکید بر عدم ورود فتنه گران به صحنه ی دولت را، در امان ماندن از خیانت ها خواندند و تصریح کردند: فتنه گران سابقه دو فتنه بزرگ طي 10 سال در فاصله بين سال هاي 1378 تا 1388 را در کارنامه خود دارند که نظام اسلامي را تا مرز سقوط و کشور ولايي را تا لبه پرتگاه پيش بردند ولي به امداد الهي و مقاومت رهبري و بصيرت ملت، موفق نشدند. سزاوار نيست که ما بار ديگر متحمل چنين هزينه اي شويم.

امام جمعه خمام

خطیب نمازجمعه ی خمام با اشاره به آفرینش حماسه ی نهم دی ماه 88 گفتند:  ما که به خاطر خصومت هاي شخصي يا کينه هاي فردي و يا گلايه هاي انتخاباتي، حماسه 9 دي را نيافريديم، بلکه به خاطر خدا اين کار را کرده ايم؛ بنابراين بايد هميشه پيگير آن باشيم. ما از زيارت نامه هاي اباعبدالله(عليه السلام) آموخته ايم همان طور که بايد از بانيان جنايت ها و خيانت هاي بزرگ بيزاري بجوييم، بايد از ساکتان و راضيان به آن جنايات و ظلم ها نيز مُنزجر باشيم.

ایشان ادامه دادند: فتنه در منطق قرآن، شديدتر و بزرگتر از قتل است. بنابراين برخورد ما با بانيان فتنه، بايد شديدتر از برخوردمان با قاتلان ملت باشد.  هيچکس راضي نمي شود که منافقين تروريست در ارکان دولت راه پيدا کنند، آنوقت چطور ممکن است رضايت دهند که برخي از اعضاي ستاد تحريک به فتنه، متصدي امر وزارت شوند!

خطیب نماز جمعه خمام در پایان خطبه هایشان با اشاره به سخنان پایانی رئیس جمهور در رای اعتماد وزرا ابراز داشتند:  الحمد لله با مشخص شدن اکثريت وزرا، دولت جديد هم مستقر شد و رئيس جمهور هم در سخنان پاياني خود در مجلس، خط قرمزهاي خدمتگزاران نظام را «پاسداري از احکام اسلام، اطاعت از رهبري، امانت داري، حفظ حقوق مسلم مردم و حراست از عزت کشور در صحنه بين المللي» دانستند و تأکيد کردند که «هرکس از اين خط قرمز عبور کند، جايي در حلقه خدمتگزاري نخواهدداشت.» که البته خواسته همه ملت هم همين است.

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads