کد خبر: 31069 - تاریخ: جمعه، 26 جولای 2013 - 12:15

نماینده عالی دولت در خمام در آستانه روز جهانی قدس:

دفاع از حق طلبی مظلومان عالم، راهی است که امام خمینی ترسیم کرده اند.

استقامتی از برگزاری نمایشگاه کتاب در محل مسجد جامع خمام؛ مسابقه عکاسی از راهپیمایی و ثبت جلوه های ویژه، برپایی ایستگاه های نقاشی؛ و چاپ و توزیع کتابچه و بروشور در روز جهانی قدس خبر داد.

به گزارش خوبان: بخشدار خمام صبح روز سه شنبه در جلسه هماهنگی به مناسبت روز جهانی قدس در بخش خمام اظهار داشت: فرمان امام خمینی(ره) در سال 58 در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان هر سال به نام روز جهانی قدس یک گام اساسی برای دشمن‌شناسی ملت‌های مسلمان بود. آمریکایی‌ها سال‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند که ضمن غارت جهان اسلام خودشان به‌عنوان دشمن اصلی شناخته نشوند.

به همین جهت نیز بود کهمصر قبل از ظهور انقلاب اسلامی توسط آمریکا غارت می‌شد اما نیروهای مبارز این کشور ازجمله اخوان المسلمین، شوروی را دشمن اصلی خودشان می‌دانستند و در دشمن‌شناسی انحراف داشتند. در این حالت اسرائیل نیز که مولود نامشروع سرمایه‌داری غربی بود مورد تعارض و تضاد قرار نمی‌گرفت.

وی افزود: امام خمینی(ره) با ارائه شاخصی به نام روز قدس جهان اسلام را دعوت به حرکت در جهت پایان دادن به عمر نظام صهیونیستی که در واقع بدترین نوع نژادپرستی را داشت، می‌کرد. این حرکت اگرچه ابتدا حرکت آرامی بود ولی امروز نشان از آن دارد که با واقعیت‌های جامعه اسلامی سازگار بوده است. به‌تدریج ملت‌ها به این خودآگاهی رسیدند که آنچه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای حاکم کردن بدترین نژادپرستان بر منطقه خاورمیانه انجام دادند چه اهدافی دارد و حامیان این نژادپرستان چه کسانی هستند.

 نماینده عالی دولت در بخش خمام در ادامه اشاره داشت:  این خودآگاهی در جامعه مسلمان به‌وجود آمد. به‌طور طبیعی تحولات امروز که در کشورهای منطقه شاهد هستیم حاصل این خودآگاهی بود. تفاوت اخوان‌المسلمین سال‌های قبل از تولد انقلاب اسلامی با امروز امری مشهود است. اخوان‌المسلمین، امروز، دشمن اصلی جهان اسلام را حامیان اسرائیل و کسانی می‌داند که به این مولود نامشروع حیات دادند، در مصر امثال مبارک را حاکم کردند و در عربستان خانواده کثیف آل سعود را. در سایر کشورهای اسلامی شیوخ بی‌سواد و آلوده‌ای را حاکم کردند تا اینها به نوعی عقبه حمایتی اسرائیل را کارگردانی کنند.

 وقتی دشمن‌شناسی شکل گرفت و به‌ درستی ماهیت رژیم‌هایی که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تلاش کرده بودند با حاکم کردن آنها یک عقبه قوی برای حمایت از صهیونیست‌ها و نژادپرستان شکل بدهند روشن شد این عقبه کاملاً تخریب شد. این عقبه امروز هیچ پایگاه اجتماعی در جهان اسلام ندارد. همه دست نشانده‌هایی که در واقع قراردادهای به ظاهر صلح بین‌المللی توسط آنها منعقد می‌شد و آمریکایی‌ها با خوش‌خیالی فکر می‌کردند که این حاکمان می‌توانند به نمایندگی ملت‌ها این مولود نامشروع را به رسمیت بشناسند، همگی با جهت‌گیری درست امام(ره) در دشمن‌شناسی ناکام ماند.

وی افزود: امروز به‌ نظر می‌رسد روز قدس یک معنای دیگری برای جهان اسلام داشته باشد و در واقع یک حرکت و یک جنبش اما مبتنی بر آگاهی ملت‌هاست. امروز واقعیت برای این حکومت‌ها مشخص شده است که اگر یک حرکت اصیل بر مبنای آگاهی ملت‌ها شکل بگیرد تحول عظیمی را می‌تواند رقم بزند. ما باید این حرکت امام(ره) در جهت حل مسائل اساسی ملت‌ها به‌ویژه جهان اسلام را سرمشق خودمان قرار بدهیم و برای آگاهی ملت‌ها اصالت قائل شویم.

وی مسئله دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حمایت از قدس را  یک مسئله جهانی دانست و اظهار نمود: در شرایط کنونی و تحولات منطقه ای و بحث بیداری اسلامی در مقابله با استکبار جهانی، می طلبد که مردم فهیم و ولایتمدار بخش خمام در روز قدس سال جاری حماسه ای دیگر خلق کنند. زیرا امروز موضوع دفاع از حقانیت فلسطین در بیداری اسلامی همه گیر شده است.
ذاکر استقامتی خاطر نشان کرد: دفاع از حق طلبی مظلومان عالم، راهی است که امام خمینی(ره) ترسیم کردند و مردم در دفاع از مظلومان فلسطین، تا محو کامل استکبار و اسرائیل آن را دنبال خواهند کرد. مردم با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس همه معادلات استکبار را به هم خواهند زد و حضور مردم در صحنه می تواند باعث ترس دشمن شود.
وی مهم ترین برنامه روز قدس را راهپیمایی روز جمعه 11 مرداد ماه اعلام کرد و گفت: در این روز مردم شریف و روزه دار خمام از محل سپاه ناحیه مقداد به سمت مسجد جامع و آستان امام زاده حسن(ع) و نماز وحدت آفرین جمعه راهپیمایی خواند داشت و آغاز راهپیمایی ساعت ده و نیم صبح خواهد بود و در طول مسیر برنامه های فرهنگی ارائه می شود. وی از برگزاری نمایشگاه کتاب در محل مسجد جامع خمام؛ مسابقه عکاسی از راهپیمایی و ثبت جلوه های ویژه، برپایی ایستگاه های نقاشی؛ و چاپ و توزیع کتابچه و بروشور در این روز خبر داد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads