کد خبر: 29445 - تاریخ: شنبه، 6 جولای 2013 - 15:03

حجت الاسلام عاشوری: ماه رمضان تالار ضیافت الهی است که ماه شعبان دالان ورود به آن می باشد

امام جمعه ی خمام در خصوص تحولات اخیر مصر خاطرنشان کردند: احتمال مي رود که بار ديگر حکومت لائيک نظاميان وابسته به غرب در اين کشور حاکم شود.

به گزارش خوبان: نماز جمعه خمام ظهر دیروز به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه خمام در مسجد جامع این شهر برگزار گردید.

ایشان در خطبه ی دوم با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه یادآوری خوبی ها برای انسان ها خواندند و گفتند: ماه رمضان، تالار ضيافت الهي است که ماه شعبان، دالان ورود به آن مي باشد. ماه استفاده از فرصت هاي ارزشمندي است که در سال فقط يک بار براي انسان پيش مي آيد.

امام جمعه خمام  با بیان این که بسیاری از علما ، آغاز سیر و سلوک خود را ماه مبارک رمضان قرار دادند، ابراز داشتند:  بسياري از مؤمنين هم سال خمسي خود را اول ماه مبارک رمضان قرار مي دهند و آخر ماه شعبان به پايان مي رسانند، چون در بسياري از روايات از اين ماه بعنوان «رأسُ السَّنَةِ» و «غُرَّةُ الشُّهُور» نام برده شده است.

حجت الاسلام عاشوری ماه رمضان را ماه دعوت مردم به سوی مهمانی خدا خواندند و تصریح کردند: گرچه اجابت اين دعوت، واجب است؛ ولي کسي را هم به اجبار نمي برند و در اختيار خودشان گذاشته اند. متأسفانه عده اي اصلاً به اين دعوت نامه نگاه نمي کنند و طوري در زندگي مادي و کارهاي دنيايي فرو رفته اند که اصلاً آمدن و رفتن ماه مبارک رمضان را احساس نمي کنند، و اگر هم احساس کنند، آن را مزاحم کارهاي معمول خود مي پندارند. و کساني هم که به اين مهماني مي روند، همگي بهره يکساني نمي برند. بلکه هرکس مؤمن تر و مخلص تر باشد بيشترين بهره برداري را مي کند. خوشا به حال کساني که توانايي روزه گرفتن، قرآن خواندن و دعا کردن را دارند. و زمينه اي براي ارتکاب گناه نمي يابند.

خطیب نمازجمعه خمام با بیان این که ما هرگز با صهيونيست هاي آمريکايي و مزدوران وابسته به آنها دوستي نخواهيم کرد ابراز داشتند: زيرا آنها به خاطر ايستادگي ما در راه خدا، با ما دشمني مي کنند. و دوستي با آنها يعني خروج از راه خدا ! کسانيکه تحت تأثير الفاظ نرم برخي  از سياستمداران آمريکا گمان مي کردند که با تغيير دولت در ايران از سياست هاي خصمانه آمريکا عليه کشور ما کاسته مي شود و حتي برخي از تحريم ها نيز برداشته مي شود، ديدند که چگونه روز دوشنبه 10 تيرماه 92 دور جديدي از تحريم ها را عليه کشور ما به اجرا گذاشتند. آنها فقط به خاطر اسلام که راه خداست با ما دشمنند. لذا به پيروي از امام سجاد(عليه السلام) بايد اعلام کنيم که هرگز دل ما با آنها صاف نخواهدشد.

ایشان تحولات اخیر مصر را نتیجه ی عملکرد بد محمد مرسی و سوء تدبیر اخوان المسلمین دانستند و خاطرنشان کردند: محمد مرسي اکنون چوب سياست هاي خصمانه اش عليه فلسطين، سوريه و ايران را مي خورد. او مي توانست با حمايت گسترده از فلسطين، پرچم دفاع از آرمان مقاومت را بدست بگيرد؛ او مي توانست با حمايت از سوريه، در لحظات بحراني به اين کشور عربي تکيه کند؛ او مي توانست با برقرار روابط همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران براي هميشه از حمايت قدرتمندترين کشور اسلامي جهان برخوردار شود، ولي همه اين فرصت ها را از دست داد.

ایشان در پایان خطبه هایشان بیان داشتند: احتمال مي رود که بار ديگر حکومت لائيک نظاميان وابسته به غرب در اين کشور حاکم شود. و اين درس عبرتي است براي همه انقلابيوني که به اصول اسلام پايبند نباشند.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads