کد خبر: 29038 - تاریخ: یکشنبه، 30 ژوئن 2013 - 00:04

امام جمعه خمام: مهم ترین وظیفه ی قضات، مراقبت دائمی در به بندکشیدن هوای نفس است

خوبان خبر: دست‌اندرکاران دستگاه قضاء، گرچه زحمات فراواني براي فيصله دادن نزاع بين طرفين دعوا مي‌کشند، ولي شغل پُر مخاطره‌اي دارند که مواظبت دائمي را در به بند کشيدن هواي نفس، در درجة اول، مي‌طلبد.

به گزارش خوبان: نماز جمعه این هفته خمام ظهر دیروز به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در مسجد جامع خمام برگزار گردید.
ایشان در ابتدای خطبه ی دوم با اشاره به آغاز هفته ی قوه قضاییه، این رکن نظام اسلامی را پیام آور عدالت برای مردم خواندند و افزودند: مقام‌معظّم‌رهبري در ديدار روز چهارشنبه با مسئولان دستگاه قضاء، سلامت و کارآمدي را دو هدف راهبردي قوة قضائيه برشمردند و تأکيد کردند که اين دو هدف عالي بايد در تمام برنامه‌ها و اقدامات، مورد توجّه کامل قرار گيرد. دست‌اندرکاران دستگاه قضاء، گرچه زحمات فراواني براي فيصله دادن نزاع بين طرفين دعوا مي‌کشند، ولي شغل پُر مخاطره‌اي دارند که مواظبت دائمي را در به بند کشيدن هواي نفس، در درجة اول، مي‌طلبد.

مسجد جامع خمام
امام جمعه خمام شهادت آیت الله بهشتی را نشان‌دهنده ی جايگاه ممتاز اين قوّه و اهميّت مراقبت در کار آن دانستند وخاطر نشان کردند: کار قضاوت، يک شغلي در رديف ساير مشاغل نيست که هرکسي بتواند عهده‌دار آن شود، بلکه منصبي الهي است که از سوي خداوند به پيامبرش داده شده و از ناحيه پيامبر(ص) هم به ائمه معصومين(ع) رسيده است و از ناحية ائمه معصومين(ع) هم به فقهاي جامع‌الشرايط واگذار شده است.
حجت الاسلام عاشوری بهترین راه حل رفع مشکلات مردم را رعایت تقوای الهی از جانب ایشان دانستند و ادامه دادند: در اين دنيا هرکس مدارک و شواهد محکمي داشته باشد، غلبه مي‌کند ولي در قيامت، حقايق آشکار مي‌شوند و حقّ به حقدار مي‌رسد.

نماز جمعه خمام2
ایشان با اشاره به روزهای سخت نظام در سال 60 و ترورهای منافقین، سلفی های سوریه را ادامه دهنده راه منافقین خواندند و خاطرنشان کردند: منافقین بااين اقدامات سخيف خود که نشان‌دهندة کفر دروني آنها بوده، مورد نفرت ملّت واقع شدند و خيلي زود در داخل کشور ريشه‌کَن گرديدند و باقي‌ماندة افرادشان هم به خارج از کشور گريخته و در دامان دشمنان ملّت قرار گرفتند. دشمناني که بويي از انسانيّت نبرده‌اند و به منظور تحقّق اهداف پليد خود دست به هر جنايتي مي‌زنند.
خطیب نمازجمعه خمام در ادامه با بیان این که با سقوط هواپیمای مسافربری ایران به دست آمریکا، آن ها لکّة ننگي بر تظاهر به دفاع از حقوق بشر خود نشاندند گفتند: نبايد اجازه دهيم که اينگونه جنايات آنها از خاطرة جهانيان و ملّت ايران محو شود.

نمازجمعه خمام
حجت الاسلام و المسلمین عاشوری با اشاره به در پیش بودن دهه ی تکریم و غبارروبی مساجد خاطرنشان کردند:ان‌شاءالله که به همّت همة مردم و مسئولين از اعم‌از دهياري‌ها و شوراهاي اسلامي و هيئت‌هاي امناي مساجد، تمامي مساجد روستاهاي منطقه در اين ايّام پر خير و برکت، فعّال شوند؛ گرچه برخي از روستاهاي ما هر روز اقامة نماز دارند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads