کد خبر: 26805 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 می 2013 - 21:51

جنگ بر سر قدرت بعد از تمکین هاشمی/

دعوای اصلاح طلبها بر سر جانشین هاشمی بالا گرفت

خوبان خبر: امروز روزنامه های اصلاح طلب برای کم رنگ کردن این موضوع و البته جلوگیری از اختلاف بین عارف و روحانی و طیف طرفدار آنها شروع کردند به مصاحبه گرفتن و القای این مطلب که هنوز تصمیمی برای حذف عارف به نفع روحانی گرفته نشده است و این دو باید با هم اعتلاف کنند.

در حالی که روز گذشته تمام روزنامه های اصلاح طلب “روحانی نیوز” شده بودند مطلبی نوشتیم با تیتر “شيفت روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب از هاشمي به حسن‌روحاني” و در آن اعلام کردیم روحانی جانشین هاشمی شد. امروز روزنامه های اصلاح طلب برای کم رنگ کردن این موضوع و البته جلوگیری از اختلاف بین عارف و روحانی و طیف طرفدار آنها شروع کردند به مصاحبه گرفتن و القای این مطلب که هنوز تصمیمی برای حذف عارف به نفع روحانی گرفته نشده است و این دو باید با هم اعتلاف کنند.

به گزارش خوبان به نقل از بولتن نیوز، البته ما از درگیریهای داخلی اصلاح طلبها برای به اجماع رسیدن بر روی کاندیدای واحد خبری نداریم! اما اینکه ایشان میگویند از ماه ها قبل بر سر کاندیداتوری هاشمی به توافق رسیده بودند و رد صلاحیت ایشان تمام برنامه هایشان را به هم ریخت از آن حرفها است. در واقع همانطور که از اخبار شش ماه قبل مشخص است و ما هم بارها اعلام کردیم اصولا اصلاح طلبها تا دقیقه 90 از آمدن هاشمی و ثبت نام ایشان خبر نداشتند هر چند که یکی دو روز قبلش ما خبرش را زدیم!. (لینک خبر)

به هر حال روزنامه های اصلاح طلب، امروز برای کم رنگ کردن تصویری که روز گذشته از روحانی ترسیم کرده بودند و دوری از اختلافات بیشتر، تصویر روزنامه های خود را تلطیف تر کردند و در این رابطه روزنامه اعتماد هم در مصاحبه ای با حمید جلایی پور سعی کرد از عارف دلجویی کند و البته دست رو شده اصلاح طلبها را پایین بیاورد!.

حمیدر رضا جلایی پور در مصاحبه امروز روزنامه اعتماد می گوید: “اصلاح‌طلبان هنوز موضـع رسـمی خودشان را درباره انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و این‌که رسما از کدام نامزد ریاست‌جمهوری حمایت خواهند کرد، اعلام نکرده‌اند. اغلب فعالان سیاسی این جریان هم منتظر رایزنی‌هایی هستند که در جریان است. حمیدرضا جلایی‌پور از جمله فعالان سیاسی اصلاح‌طلبی است که بر لزوم اجماع بر سر یک نامزد اعتقاد دارد. او هاشمی‌رفسنجانی را یگانه‌نامزد اصلاح‌طلبان می‌داند، اما امیدوار است اجماعی رخ دهد؛ اجماعی که چنان‌که جلایی‌پور می‌گوید مانع از سرگردانی آرای مردم نگران خواهد شد.

اصلاح‌طلبان تقریبا از چند ماه قبل برای حضور در انتخابات فعال شدند. نامزدشان هم آقای هاشمی بود، اما متاسفانه ایشان را رد‌صلاحیت کردند. ظاهرا در جامعه یک نگرانی از آینده است که نگرانی درستی هم هست. در هشت سال گذشته ما گرفتار تدابیر اقتدارگرایانه و مردم‌انگیزانه پاپولیستی بودیم و به نظر می‌رسد باید در آینده نگران اقتدارگرایی بنیادگرایانه باشیم، زیرا حالا شعار‌های پاپولیستی دیگر رای‌آوری خودشان را از دست داده‌اند. این است که یک عده شعارهای جزمی بنیادگرایانه می‌دهند و مردم به همین دلیل نگران شده‌اند.

آقایان هاشمی و خاتمی آرزو و انتظار دارند که آقایان روحانی و عارف یکی شوند و خودشان با هم ائتلاف کنند. چون بخشی از مردم می‌خواهند رای بدهند و صلاح نیست آرای‌شان بشکند. همه دوست دارند که اصلاح‌طلبان یک نامزد داشته باشند.”

انتهای پیام/121


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads